fbpx

6 Βήματα για Ένα Σύγχρονο Management

1o Βήμα: Εμπιστευτείτε την ομάδα σας

Το κλειδί για την επιτυχία μιας σύγχρονης επιχείρησης εξαρτάται κυρίως από την αμοιβαία εμπιστοσύνη σε όλα τα επίπεδα:

Μεταξύ του εργοδότη και των εργαζομένων, αλλά και μεταξύ των ίδιων των εργαζομένων.

6 Βήματα για Ένα Σύγχρονο Management.

Το να εμπιστευτείτε την ομάδα σας συνεπάγεται την άρση του παραδοσιακού διοικητικού στυλ βάσει κανόνων, προκειμένου να προχωρήσουμε σε μια διοίκηση βάσει αξιών, για ευχαριστημένους πελάτες και ευχαριστημένους συνεργάτες.

Βασική όμως προϋπόθεση, για να μην πάμε στο άλλο άκρο της αναρχίας, είναι οι εργαζόμενοι να έχουν τις απαραίτητες δεξιότητες και την απαραίτητη γνώση και πληροφόρηση για να κάνουν τη δουλειά.

Για παράδειγμα αυτή η ελευθερία δεν μπορεί να ισχύει σε έναν νεοπροσληφθέντα ή σε κάποιον που δεν έχει ακόμη αποκτήσει τις κατάλληλες δεξιότητες.

2o Βήμα: Τοποθετήστε τον εαυτό σας στα παπούτσια των συνεργατών σας

Για να ανακαλύψτε και για να αξιολογήστε ταυτόχρονα τις διοικητικές σας ικανότητες, απλά τοποθετήστε τον εαυτό σας στα παπούτσια των συνεργατών σας και απαντήστε σε μερικές απλές ερωτήσεις που θέτουν από τη μεριά τους:

«Ασχολείται ιδιαίτερα μαζί μου ο προϊστάμενος μου;»

«Έχει λάβει υπόψη του το ενδιαφέρον μου για την επιχείρηση;»

«Μου παρέχει τα μέσα για να δουλεύω καλά;»

«Με βοηθά ώστε να εξελιχθώ επαγγελματικά;»

Παράλληλα, ο manager πρέπει να αναρωτηθεί αν έχει την ικανότητά να ακούει τις προτάσεις των υπαλλήλων του και ως εκ τούτου να τους κάνει να αισθάνονται σημαντικοί.

Αυτή η εσωτερική αναζήτηση θα του επιτρέψει να προσδιορίσει παράλληλα και τα δυνατά του σημεία, αλλά και τους άξονες της προόδου πάνω στους οποίους θα πρέπει να λειτουργήσει για να δημιουργήσει περισσότερη δέσμευση από τους συνεργάτες του.

3o Βήμα: Γνωρίστε τους συνεργάτες σας

Για να ξεκινήσει με την ομάδα του δίνοντας μια ώθηση αλλαγής, ένας manager πρέπει να έχει τέλεια γνώση των προσωπικοτήτων του καθενός.

Πρέπει να εντοπίσει τους ανθρώπους που πιθανώς να αντισταθούν στις αλλαγές και εκείνους που μπορούν να τις υποστηρίξουν, επειδή κατανοούν την ανάγκη για αλλαγή και είναι έτοιμοι να παίξουν το παιχνίδι της συνεχούς βελτίωσης.

Για να πραγματοποιήσει αυτό το έργο αναγνώρισης, ο manager πρέπει να βασιστεί στην ετήσια συνέντευξη αξιολόγησης.

Παρακολουθώντας το έργο τους κατά το παρελθόν έτος, τα αποτελέσματα που έχουν επιτευχθεί σύμφωνα με τους στόχους που έχουν τεθεί, τις προσδοκίες του καθενός για το επόμενο έτος... καταγράφουμε τα δυνατά τους σημεία και τα σημεία προς βελτίωση από κοινού.

Για να ξεκινήσει με την ομάδα του δίνοντας μια ώθηση αλλαγής, ένας manager πρέπει να έχει τέλεια γνώση των προσωπικοτήτων του καθενός.

Παράλληλα, μία φορά τον μήνα, ο manager πρέπει να μιλάει πρόσωπο με πρόσωπο για δέκα ή δεκαπέντε λεπτά με κάθε εργαζόμενο, ρωτώντας τον πώς αισθάνεται για το έργο του και πώς μπορεί να τον βοηθήσει να ολοκληρώσει τις αποστολές του.

Αυτές οι επαναλαμβανόμενες μίνι συνεντεύξεις μπορεί να φαίνονται χρονοβόρες, αλλά αποτελούν μια πραγματική επένδυση για το φαρμακείο!

Συνεπώς το στυλ διοίκησης πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στην προσωπικότητα και τις δεξιότητες του κάθε ατόμου.

Με τους έμπειρους συνεργάτες, η απλή πληροφόρηση για μια ενέργεια είναι αρκετή και στη συνέχεια αυτοί φροντίζουν τα περαιτέρω.

Αντίθετα σε αυτούς που είναι νέοι σε μια επιχείρηση και δεν έχουν ακόμη τις κατάλληλες δεξιότητες, πρέπει να δίνουμε συνεχώς οδηγίες, να εξηγούμε πώς να κάνουν αυτό, πώς να κάνουν το άλλο...

Και εάν ένας υπάλληλός σας δεν είναι κινητοποιημένος;

Έχετε μέσα στην ομάδα σας έναν συνεργάτη που φαίνεται να έχει λιγότερη διάθεση να αποδώσει σε σχέση με τους υπόλοιπους;

Μήπως υπάρχει έλλειψη κινήτρου που έχει αντίκτυπο στην απόδοσή του;

Εάν αυτός ο συνεργάτης θεωρεί τη δουλειά του απλώς ως μέσο να κερδίσει τα προς το ζην, αλλά κάνει καλά τη δουλειά του, πρέπει να γίνει αποδεκτός ως έχει.

Αν, αντιθέτως, η έλλειψη κινήτρων αντικατοπτρίζεται στην απόδοσή του, πρέπει να προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τους κινητήριους και αποθαρρυντικούς παράγοντες.

Μπορεί να υπάρχουν πράγματα που δεν του αρέσει να κάνει ή δεν ξέρει να τα κάνει σωστά.

Πρέπει επίσης να αναζητήσουμε αν ο φόρτος εργασίας είναι ρεαλιστικός, επειδή η αποθάρρυνση μπορεί να εξηγηθεί από την έλλειψη χρόνου να κάνει αυτά που ζητάμε, από την έλλειψη εργαλείων ή από πολύπλοκες και δύσκολες σχέσεις με άλλους συναδέλφους του.

4o Βήμα: Δημιουργήστε διάθεση για δουλειά!

Εφαρμόζοντας μια διοίκηση επικεντρωμένη στη συνεργασία και την πληροφόρηση, ο manager έχει χρόνο να δουλέψει πάνω σε νέες στρατηγικές ενεργειών που οδηγούν στο εταιρικό του όραμα.

Έχει την ενέργεια για να δημιουργεί διάθεση για δουλειά!

Η κοινωνική αλλά και η συναισθηματική νοημοσύνη είναι απαραίτητα στοιχεία.

Στο φαρμακείο, σαν μικρή επιχείρηση πρέπει να καλλιεργηθεί μια διοίκηση ανθρωποκεντρική, βασισμένη στο οικογενειακό πνεύμα.

Τέλος, θα πρέπει να έχει μια τεχνογνωσία μάρκετινγκ και την αίσθηση της επικοινωνίας, για να τα καταφέρει.

Η αρχική ιδέα είναι να οικοδομηθεί μια ισχυρή στρατηγική πάνω στο branding του ίδιου του manager, δηλαδή να δημιουργηθεί μια ισχυρή εικόνα για τις ικανότητές του και γενικά την προσωπικότητά του.

5o Βήμα: Διατηρήστε το οικογενειακό πνεύμα

Στο φαρμακείο, σαν μικρή επιχείρηση πρέπει να καλλιεργηθεί μια διοίκηση ανθρωποκεντρική, βασισμένη στο οικογενειακό πνεύμα.

Το να βλέπεις τους συνεργάτες σου να χαμογελούν στον πάγκο είναι ότι καλύτερο, διότι αυτή η ευχάριστη ατμόσφαιρα αντανακλά και στους ασθενείς - πελάτες.

Και φυσικά «το οικογενειακό πνεύμα» αποκλείει εκείνους που δεν το μοιράζονται.

Πρέπει να έχετε ανθρώπους γύρω σας που κάνουν ευχάριστα τη δουλειά τους.

Δεν γίνεται να συνεργάζεστε με υπαλλήλους που εργάζονται μόνο για τον μισθό τους. Αυτό κάνει στο να ξεχωρίζει ένας υπάλληλος!

Και πάντα πρέπει να προσέχουμε κατά τη στιγμή της πρόσληψης να είμαστε βέβαιοι ότι ο υποψήφιος θα ακολουθήσει το όραμά μας για το φαρμακείο.

Ένας manager της συμμετοχικής διοίκησης ζητά συχνά τη γνώμη των συνεργατών του στο μεγαλύτερο ποσοστό των αποφάσεων του.

Είναι αυτός που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εμπειρία τους για όλα όσα σχετίζονται με την ανάπτυξη του φαρμακείου (πολιτική τιμών, προωθητικές ενέργειες... κ.λπ.).

Επίσης, είναι αυτός που δεν διστάζει να συγχαρεί τους συμπαίκτες του, λέγοντάς τους συχνά ότι η επιχείρηση υπάρχει και προχωρά μόνο επειδή αυτοί εργάζονται αποδοτικά.

Η αναγνώριση αυτή είναι πολύ σημαντική, διότι είναι η πρώτη προσδοκία του υπαλλήλου, και προκύπτει από μελέτες που πραγματοποιούν οι ειδικοί σχετικά με τη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού, ενώ ο μισθός έρχεται στην πέμπτη θέση των προσδοκιών τους!

6o Βήμα: Δημιουργήστε μια καλή ατμόσφαιρα εργασίας

Φυσικά, σε μια επιχείρηση, οι στρατηγικές και μεγάλες αποφάσεις ανήκουν στον manager, αλλά για την εφαρμογή τους πρέπει να βασιστεί στους συνεργάτες του.

Στα φαρμακεία όπου τα μέλη της ομάδας εργάζονται μαζί με κοινούς στόχους και σε μια καλή ατμόσφαιρα, είναι ενδιαφέρον να καθιερωθούν έλεγχοι ακόμη και μεταξύ των εργαζομένων.

Όλοι θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους άλλους και να τους βοηθούν ακόμη σε διάφορες δραστηριότητες, όπως η διερεύνηση των αναγκών του πελάτη, η παροχή συμβουλών, η εκπαίδευση...

Όσο για την ανταμοιβή θα πρέπει να υπάρχουν και ατομικά και ομαδικά πριμ.

Τα ατομικά φυσικά θα είναι πάντα συνδεδεμένα με στόχους πωλήσεων και απόδοσης.

 

Αλλά εκείνο που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι τα μικρά σημάδια αναγνώρισης που πάντα συγκινούν, όπως το «μπράβο» και το «ευχαριστώ».

Είναι κάτι που δεν κοστίζει και δίνει τόση μεγάλη ικανοποίηση στον άλλον!

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.