fbpx

Κινητοποίηση του Προσωπικού σε Περίοδο Κρίσης

Το φαρμακείο σας αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα; Θα μπορούσε μια από τις λύσεις να ήταν και ένας νέος τρόπος διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού;

Αρχικά πρέπει να δείτε με τον λογιστή ή τον οικονομικό σας σύμβουλο τους «αριθμούς» σε όλα τα επίπεδα.

Ο στόχος είναι να προσδιορίστε τα αρνητικά πεδία, αλλά και τα πεδία που λειτουργούν καλά και στα οποία πρέπει να στηριχτείτε για να κινητοποιήσετε τους συνεργάτες σας.

Ο στόχος είναι να προσδιορίστε τα αρνητικά πεδία, αλλά και τα πεδία που λειτουργούν καλά και στα οποία πρέπει να στηριχτείτε για να κινητοποιήσετε τους συνεργάτες σας.

Παίξτε το χαρτί της διαφάνειας στους αριθμούς

Μετά τη διάγνωση των αριθμών, παίξτε το χαρτί της διαφάνειας, ενημερώνοντας σε μια συνάντηση εργασίας τους συνεργάτες σας για τα ποσοστά ανάπτυξης ή πτώσης της κάθε κατηγορίας, τον μηνιαίο αριθμό πελατών, καθώς και τον μέσο όρο των αγορών τους σε ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ., φάρμακα και παραφάρμακα.

Αλλά προς Θεού μην τους περάστε την καταστροφή!

Το να τους πείτε ότι «όλα πάνε άσχημα και είναι να κτυπάω το κεφάλι μου στον τοίχο», θα φέρετε το αντίθετο αποτέλεσμα και θα τους απογοητεύσετε.

Είναι λοιπόν βασικό να παρουσιάσετε ένα σχέδιο ενεργειών και λύσεις που θα βελτιώσουν την κατάσταση, εξηγώντας ότι όλοι μας πρέπει να σηκώσουμε τα μανίκια και να δουλέψουμε πιο αποδοτικά, για να βελτιώσουμε τον τζίρο και να κερδίσουμε νέους πελάτες στο φαρμακείο, βελτιώνονταν την υποδοχή του πελάτη και εφαρμόζοντας τεχνικές συμπληρωματικής πρότασης σε κάθε ζήτηση ή συνταγή.

Ξαναδείτε τα βασικά

Πρώτη ερώτηση που πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας είναι:

«Η οργάνωση εργασίας του φαρμακείου μου είναι αποδοτική;»

Θεσμοθετήστε λοιπόν μια συνάντηση εργασίας με όλη την ομάδα κάθε μήνα, όπου θα μιλήσουν όλοι και θα μοιραστούν ενδιαφέρουσες ιδέες.

Παράλληλα, απαραίτητη είναι και μια συνάντηση αξιολόγησης με τον καθένα ξεχωριστά, τουλάχιστον 2 φορές τον χρόνο, για να επισημάνετε τα θετικά στοιχεία της εργασίας και της συμπεριφοράς του, αλλά και τα σημεία προς βελτίωση, θέτοντάς του στόχους ποσοτικούς, αλλά και ποιοτικούς.

Δώστε έμφαση στην εκπαίδευση των συνεργατών σας

Μέσα στο σχέδιο της κινητοποίησης του προσωπικού, ένα σύστημα ανάθεσης αρμοδιοτήτων είναι βασικό.

Κάνοντας τον συνεργάτη σας υπεύθυνο για μια κατηγορία προϊόντων, δίνοντάς του στόχους, αυτό σημαίνει κινητοποίηση.

Αλλά το όλο εγχείρημα πρέπει να συνοδεύεται και από ένα πλάνο εκπαίδευσης στις κατηγορίες που αναθέτονται οι αρμοδιότητες. Αλλά και αυτό δεν αρκεί.

Η εκπαίδευση πρέπει να συνοδεύεται και από τεχνικές πωλήσεων, από τεχνικές και τρόπους συμπληρωματικής πώλησης ή μεθόδους βελτίωσης των σχέσεων με τον πελάτη και της πιστότητας του πελάτη.

Επενδύοντας στην εσωτερική αναβάθμιση των συνεργατών σας, δημιουργείται μια θετική διάθεση σε αυτούς που έχει αντίκτυπο στην εργασία τους.

Επενδύοντας στην εσωτερική αναβάθμιση των συνεργατών σας, δημιουργείται μια θετική διάθεση σε αυτούς που έχει αντίκτυπο στην εργασία τους.

Μειώνοντας τα έξοδα της μισθοδοσίας;

Ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης, υπάρχουν και άλλες πιο επώδυνες λύσεις, όπως η μείωση μισθών, κυρίως σε υψηλόμισθους.

Άλλη λύση είναι να μειωθεί για ορισμένους ο χρόνος εργασίας και τέλος η απόλυση. Για τους ειδικούς, η καλύτερη λύση είναι να γίνει απόλυση ενός ατόμου, παρά να μειωθούν οι μισθοί των ατόμων που πραγματικά το αξίζουν.

Έξι συμβουλές για επιβράβευση βάση στόχων

1. Προσδιορίστε συγκεκριμένους στόχους

Ο φαρμακοποιός μπορεί να βάλει στόχους όπως:

- Αύξηση του τζίρου σε μια κατηγορία προϊόντων,

- Ανάπτυξη ενός νέου τομέα,

- Προσπάθεια συμπληρωματικής πρότασης σε κάθε συνταγή ή ελεύθερη ζήτηση και

- Συμβουλή υγείας σε κάθε εκτέλεση συνταγής.

2. Παραμείνετε μέσα στα δεοντολογικά πλαίσια

Φυσικά, για τα συνταγογραφούμενα φάρμακα, δεν μπορεί να απαιτήσετε αύξηση των πωλήσεων και συμπληρωματική πρόταση, γιατί αυτό αντίκειται στον κώδικα δεοντολογίας.

Αλλά μπορείτε κάλλιστα να ζητήσετε από τους συνεργάτες σας καλύτερη και πιο εγκάρδια εξυπηρέτηση των πελατών, συμβουλές σε κάθε εκτέλεση συνταγής, με στόχο την πιστότητα και την αύξηση του πελατολογίου.

3. Βάλτε στόχους ρεαλιστικούς με την κατάσταση της αγοράς

Προσοχή, δεν πρέπει να τεθούν πολύ αισιόδοξοι στόχοι, διότι πολλοί πελάτες πλέον αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.

Θα πρέπει λοιπόν να βρούμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ χαμηλών στόχων και πολύ αισιόδοξων που τελικά δεν κινητοποιούν.

Ανάμεσα στα διάφορα συστήματα αμοιβής, η επιβράβευση με μπόνους ανάλογα με τα αποτελέσματα, είναι ένα σύστημα που κινητοποιεί τον εργαζόμενο.

4. Κάντε συνυπεύθυνους τους συνεργάτες σας στα αποτελέσματα

Για να αποφύγει ένα αίσθημα απογοήτευσης, ο φαρμακοποιός, θα πρέπει να προσαρμόσει τις φιλοδοξίες του στη σημερινή κατάσταση της αγοράς και βάση αυτής να προσαρμόσει την πολιτική της επιβράβευσης.

Διότι για να αυξήσει την παραγωγικότητα της επιχείρησής του, ένα από τα βασικά «κλειδιά» είναι να δώσει στόχους με μπόνους σταθερό ή κυμαινόμενο.

5. Δώστε έμφαση στην επιβράβευση

Ανάμεσα στα διάφορα συστήματα αμοιβής, η επιβράβευση με μπόνους ανάλογα με τα αποτελέσματα, είναι ένα σύστημα που κινητοποιεί τον εργαζόμενο.

Μπορεί να στηριχτεί και σε κριτήρια πραγματοποίησης στόχων, όπως η αύξηση του τζίρου ή η βελτίωση του "sell out" σε μια κατηγορία προϊόντων.

Όποιος και να είναι ο τρόπος υπολογισμού, ιδανικά θα πρέπει το ετήσιο μπόνους να μην είναι το λιγότερο του 50% ενός μηνιαίου μισθού του εργαζόμενου.

Φυσικά μέσα στον χρόνο και παρακολουθώντας συνεχώς τα αποτελέσματα, οι αρχικοί στόχοι μπορεί να μεταβληθούν λίγο προς τα επάνω ή προς τα κάτω, ανάλογα με την κατάσταση της αγοράς.

6. Επικοινωνήστε τους αριθμούς σας

Για κάθε επιβράβευση απαιτείται απαραίτητα να παρουσιάζεται ένα μέρος των αριθμών της επιχείρησης στο προσωπικό και ιδιαίτερα σε επίπεδο τζίρου, περιθωρίου κέρδους και απόδοσης.

Πέντε συμβουλές για να ευαισθητοποιήσετε την ομάδα σας

1. Απαλλαγείτε από την υπάρχουσα απαισιοδοξία

Αυτή η συναισθηματική κατάσταση είναι αρνητική για το μέλλον της επιχείρησης διότι η απαισιοδοξία «σκοτώνει» την κινητοποίηση και τον ενθουσιασμό.

2. Μοιραστείτε τον ενθουσιασμό σας με την ομάδα σας

Δεν θα πρέπει να περιμένετε από τους συνεργάτες σας να είναι αισιόδοξοι, αν καθημερινά εσείς είσαστε απαισιόδοξος σε όλες σας τις συμπεριφορές.

3. Βελτιώστε το περιβάλλον εργασίας

Σε περίοδο κρίσης, αυτό που περιμένουν οι εργαζόμενοι είναι να τους δοθεί ένα νόημα για την εργασία τους και να καθοδηγούνται με ξεκάθαρες αρμοδιότητες και υποχρεώσεις και φυσικά να ελέγχονται.

4. Ξεπεράστε τις μέχρι τώρα συνήθειές σας

Η μονοτονία στη δουλειά δεν κινητοποιεί.

Προτείνοντας νέες ιδέες στην ομάδα, δημιουργείτε ενδιαφέρον.

5. Επιτρέψτε λίγη χαλάρωση και γιορτή

Για παράδειγμα, η κοπή της πίτας στην αρχή του χρόνου, μια ομαδική έξοδος για διασκέδαση, είναι ενέργειες που κινητοποιούν.

Ιωάννης - Ευάγγελος Χαραμής
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.