fbpx

Διοίκηση Δημιουργώντας Αξίες

Ονειρεύεστε συνεργάτες πιο ενεργητικούς, που επιδιώκουν την ανάληψη πρωτοβουλιών σε μία ομάδα που διέπεται από φιλική διάθεση;

Τολμήστε τη μέθοδο διοίκησης μέσω των αξιών…

Όπως και ο τίτλος υποδεικνύει, η διοίκηση μέσω αξιών στηρίζεται σε αξίες που μοιράζεται στο σύνολό του το ανθρώπινο δυναμικό ενός Φαρμακείου.

Όπως και ο τίτλος υποδεικνύει, η διοίκηση μέσω αξιών στηρίζεται σε αξίες που μοιράζεται στο σύνολό του το ανθρώπινο δυναμικό ενός Φαρμακείου.

Η μεθοδολογία για να επιτευχθεί αυτό ξεκινάει με ένα απλό ερώτημα:

Ποιες αξίες και στάσεις θα βελτιώσουν την απόδοση του Φαρμακείου και τη συνεργασία των ανθρώπων μέσα σε αυτή;

Μία ερώτηση που οφείλουν να επεξεργαστούν όλα τα μέλη της ομάδας...

Η συμμετοχή των εργαζομένων στην επιλογή των αξιών που θα κληθούν να «ενστερνιστούν» και να εφαρμόσουν, συνθηκολογεί στην επιτυχία του σχεδίου, διότι στην περίπτωση που η διαδικασία ξεκινήσει μόνο από τον φαρμακοποιό-μάνατζερ, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες πολλοί συνεργάτες να θεωρήσουν ότι δεν τους αφορά, οπότε και να μην ενστερνιστούν τις αξίες.

Δώστε νόημα σε κάθε αξία

Όσον αφορά στο Φαρμακείο, υπάρχουν πολλές αξίες που διέπουν τη σχέση του με τους πελάτες:

Εμπιστοσύνη, αξιοπιστία, διαφάνεια, ενσυναίσθηση ή σεβασμός…

Προτείνουμε και άλλες που αναδεικνύουν αξίες συνεργασίας όπως:

Ευελιξία, αλληλοβοήθεια, καινοτομία, ανταλλαγή, φιλικότητα ή υπευθυνότητα ...

Αναθέστε στην ομάδα να ορίσουν τις τέσσερις αξίες που θεωρούν πιο σημαντικές.

Το ιδανικό θα ήταν να υιοθετηθούν δύο επιχειρηματικές αξίες και δύο αξίες συνεργασίας, ώστε να εδραιωθεί ένας ισορροπημένος τρόπος διοίκησης.

Μόλις προσδιοριστούν οι αξίες, πρέπει να συνταχθεί για κάθε μία από αυτές μία επεξηγηματική πρόταση που θα δώσει το σωστό νόημα σε κάθε αξία.

Αν πάρουμε, για παράδειγμα, την εμπιστοσύνη ή τον σεβασμό, μπορούμε όλοι να τις ερμηνεύσουμε διαφορετικά.

Για να τις υιοθετηθούν όμως σωστά πρέπει όλοι να μοιράζονται την ίδια ερμηνεία, το ίδιο νόημα σε κάθε αξία.

Στη συνέχεια, όλα τα μέλη της ομάδας καλούνται να δηλώσουν εάν, σε μια κλίμακα από το ένα έως το δέκα, συμφωνούν με την εν λόγω αξία και σε μια κλίμακα από το ένα έως το τέσσερα, αν θα είναι εύκολο για εκείνους να την ενσωματώνουν στην καθημερινότητά τους.

Τέλος, απομένει ο ορισμός της συνθήκης συνεργασίας που θα χαρακτηρίζει το πνεύμα και τη στάση, τόσο απέναντι στους πελάτες όσο και μέσα στην ομάδα.

Ενισχύστε τη συνοχή

Υπάρχει και μία προσέγγιση αισθητά διαφορετική με αφετηρία τη στρατηγική του Φαρμακείου.

Διαχωρίζουμε τις επιθυμητές αξίες από τις αξίες που εφαρμόζονται στην πράξη.

Οι πρώτες είναι εκείνες που θέλετε να μοιράζεστε με τους εργαζόμενους, οι δεύτερες, είναι εκείνες που απορρέουν από τη μέχρι τώρα κουλτούρα εργασίας.

Ωστόσο, υπάρχει περίπτωση αυτές οι δύο κατηγορίες αξιών να μη «συμπίπτουν», οπότε και θα επικρατήσει ένα κλίμα απογοήτευσης στο ανθρώπινο δυναμικό.

Για να επιτευχθεί ισορροπημένη διοίκηση, συνιστάται να υιοθετηθούν δύο αξίες από κάθε κατηγορία.

Πρώτα απ’ όλα, προσδιορίζουμε τις αξίες που διέπουν την ομάδα, διαχωρίζοντας εκείνες που είναι θετικές και επιθυμούμε να διατηρηθούν, από τις αρνητικές, οι οποίες είτε θα βελτιωθούν είτε θα εξαλειφθούν.

Στη συνέχεια, επισημαίνουμε τις νέες αξίες που δεν έχουν ακόμη διαμορφωθεί και θα αποτελέσουν ανάγκη για το φαρμακείο του αύριο.

Και πάλι, για να επιτευχθεί ισορροπημένη διοίκηση, συνιστάται να υιοθετηθούν δύο αξίες από κάθε κατηγορία.

Αν ένα φαρμακείο διαθέτει αξιόλογη κουλτούρα από την άποψη της υποδοχής και της συμβουλής προς τον πελάτη, θα πρέπει αυτές να αποτελούν τις δύο θετικές εφαρμοζόμενες αξίες που οφείλουμε να διατηρήσουμε.

Τέλος, όσον αφορά τις νέες αξίες που πρέπει να υιοθετήσουμε, μπορεί να είναι η καινοτομία, η δημιουργικότητα, το ομαδικό πνεύμα….

Και κάτι ακόμα!

Η καθημερινή εφαρμογή είναι η κύρια δυσκολία αυτής της μεθόδου διοίκησης μέσω αξιών.

Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης με κάθε συνεργάτη σας, θα διαπιστώσετε ότι το 95% αυτών έχουν επιλεγμένες αξίες, το 70% πιστεύει σε αυτές, όμως δεν είναι παρά μόνο το ήμισυ περίπου που θα καταφέρουν με ευκολία να τις εφαρμόσουν.

Συνεπώς, πρέπει να θέσουμε προϋποθέσεις και ενέργειες που θα διευκολύνουν την εφαρμογή τους.

Εάν η αξιοπιστία είναι μία από τις αξίες που επιθυμούμε να διατηρηθεί, πρέπει να φροντίσουμε την εκπαίδευση της ομάδας μας στο φαρμακείο, προκειμένου να βελτιωθεί η γνώση των προϊόντων ή η ποιότητα των συμβουλών.

Ο καλύτερος δείκτης σεβασμού των αξιών παραμένει φυσικά η ικανοποίηση του πελάτη.

Όταν οι ασθενείς είναι ευτυχείς, σημαίνει ότι και οι αξίες του φαρμακείου μας εφαρμόζονται και είναι σεβαστές από όλους.

Η μέθοδος διοίκησης με γνώμονα τις αξίες έχει πολλά θετικά.

Δίνει νόημα και βελτιώνει την ευημερία και την αποτελεσματικότητα στην εργασία.

Αποδεικνύεται εξίσου αποτελεσματική ως εργαλείο κατάλληλης προσέγγισης σε περίπτωση σύγκρουσης με δύσκολες προσωπικότητες στην ομάδα.

Βοηθά επίσης να ενώσει τους συνεργάτες στην ομάδα με την καθιέρωση ενός οργανικού τρόπου διοίκησης που θα εμφυσήσει την κουλτούρα της επιχείρηση σε κάθε εργαζόμενο.

Διότι όταν αυτή η κουλτούρα στο φαρμακείο αποτελεί κοινό σημείο αναφοράς, μειώνεται η ανάγκη για ελέγχους, κανόνες ή διαδικασίες, αφήνοντας περισσότερο χώρο για αυτονομία και υπευθυνότητα των εργαζομένων.

Η διοίκηση μέσω των αξιών οφείλει να συνυπάρχει και με τους άλλους τρεις τρόπους διοίκησης:

Από τις δραστηριότητες, τους στόχους και τις αρμοδιότητες!

Οπότε οφείλουμε να την εκλαμβάνουμε ως ένα εργαλείο ανάμεσα στις άλλες μεθόδους.

Μπορεί επίσης να γίνει απαραίτητη σε περίπτωση μιας ριζικής αλλαγής στη λειτουργία του φαρμακείου, όπου ίσως απαιτείται υιοθέτηση νέων αξιών.

www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.