Η Συνταγή του Φαρμακείου της Ευτυχίας

Το να δουλεύετε στο φαρμακείο σας, σας αρέσει λίγο, πολύ ή πάρα πολύ;

Η ατμόσφαιρα, η ποιότητα του διαλόγου με την ομάδα και το αίσθημα της αναγνώρισης, είναι τα μυστικά αυτών των φαρμακείων που κάνουν τους υπαλλήλους τους να θέλουν να σηκωθούν το πρωί και να πάνε στη δουλειά.

Η ευτυχία σε ένα φαρμακείο είναι αρκετά στρατηγική, διότι επηρεάζει την ατμόσφαιρα εσωτερικά και συνεπώς, τους πελάτες.

Οι ειδικοί, αναλύοντας διάφορους παράγοντες ικανοποίησης από την εργασία, όπως την οργάνωση, τις σχέσεις, το περιθώριο αυτονομίας, τις δυνατότητες εξέλιξης ή το αίσθημα αναγνώρισης, χωρίς να ξεχνάμε και τον μισθό, με έκπληξη καταλήγουν ότι τα πιο σημαντικά δεν είναι πάντα και τα πιο προφανή...

Η ευτυχία σε ένα φαρμακείο είναι αρκετά στρατηγική, διότι επηρεάζει την ατμόσφαιρα εσωτερικά και, συνεπώς, τους πελάτες.

Ένα ελκυστικό περιβάλλον εργασίας

Ένας χώρος φωτεινός και άνετος είναι από τις πρώτες επιθυμίες των εργαζόμενων.

Το ιδανικό είναι να επωφεληθείτε από μεγάλες τζαμαρίες στην πρόσοψη που αφήνουν το φώς να μπαίνει.

Προστίθεται και η επιθυμία για καλή θέρμανση τον χειμώνα και κλιματισμό το καλοκαίρι.

Και γιατί όχι ένα μικρό δωμάτιο χαλάρωσης με μια μικρή κουζίνα, ψυγείο, καφετιέρα, κ.ά., καθώς είναι πολύ ωραίο να νιώθουμε άνετα στα μικρά διαλείμματα και τη διανυκτέρευση.

Έμφαση στην εργονομία

Η εργονομία του χώρου εργασίας βρίσκεται στην τρίτη θέση ως παράγοντας καλής επαγγελματικής ατμόσφαιρας.

Η παρατεταμένη όρθια στάση μπορεί να οδηγήσει σε μυϊκή κόπωση, φλεβική ανεπάρκεια, πόνο στην κάτω πλάτη κ.ά., γι’ αυτό και μια καλή λύση είναι τα καθίσματα “sit-stand”.

Επίσης, προτείνεται μια καλή οργάνωση του back office, με τακτοποιημένα ράφια σε καλό ύψος.

Προσαρμοσμένο και συντονισμένο ωράριο

Η δίκαιη προσαρμογή του χρόνου εργασίας έχει όφελος για όλους τους υπαλλήλους.

Η υπέρβαση του χρόνου εργασίας λόγω έλλειψης προσωπικού συχνά προκαλεί επιπλέον κόπωση.

Όταν ο σχεδιασμός γίνεται καλά, γνωρίζουμε ποιος κάνει τί και πότε, και αυτό επιτρέπει σε όλους να δουλεύουν με σωστούς ρυθμούς, να συμμετέχουν και να μετρούν την ισορροπία στην κατανομή των καθηκόντων τους.

Η ακρίβεια των περιγραφών των αρμοδιοτήτων προάγει την καλή κατανομή της εργασίας και τη διαφάνεια.

Προσαρμοσμένα πλάνα εργασίας

Ο φαρμακοποιός manager, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς της ιδιωτικής ζωής του προσωπικού του, θα πρέπει να εφαρμόσει μια ορισμένη ευελιξία στα ωράρια, ανάλογα φυσικά και με τις ανάγκες της επιχείρησης.

Επίσης, είναι καλό οι υπάλληλοι να είναι ελεύθεροι σε ορισμένες περιπτώσεις να αλλάξουν ωράρια μεταξύ τους.

Αυτό είναι μια πράξη καλοσύνης και κατανόησης που εκτιμάται ιδιαίτερα από το προσωπικό.

Διαδικασίες οργάνωσης εργασίας

Οι γραπτές περιγραφές αρμοδιοτήτων δυστυχώς δεν υπάρχουν σε όλα τα φαρμακεία.

Αυτό όμως είναι κάτι απαραίτητο ώστε ο κάθε εργαζόμενος να έχει μια πλήρη περιγραφή της εργασίας του και των αμοιβαίων ευθυνών και υποχρεώσεων.

Η ακρίβεια των περιγραφών των αρμοδιοτήτων προάγει την καλή κατανομή της εργασίας και τη διαφάνεια.

Μια φιλική ατμόσφαιρα

Ο παράγοντας νούμερο ένα στην καλή ατμόσφαιρα στην εργασία είναι αναμφισβήτητα μια ποιοτική σχέση μεταξύ των εργαζομένων.

Μεταξύ των παραγόντων ανάπτυξης, η συνεργασία μεταξύ συναδέλφων, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό είναι θεμελιώδης, με συνέπεια, όλα αυτά να προκαλούν θετικά συναισθήματα: γέλιο, χαρά, στιγμές φιλίας, να μοιράζονται περισσότερα προσωπικά θέματα κ.ά.

Επικοινωνιακή ιεραρχία και σεβασμός

Σε περίπτωση οποιουδήποτε προβλήματος ή ερωτήματος, μπορώ να απευθυνθώ στον manager μου ανά πάσα στιγμή;

Είναι σημαντικό ο manager να είναι άνθρωπος, με καλές ηγετικές ικανότητες, και να είναι σε θέση να μιλήσει σε κάθε έναν από τους υπαλλήλους του σε προσωπική βάση.

Δεν πρέπει να κρατάμε προβληματισμούς για τον εαυτό μας, αλλά αντιθέτως πρέπει να τους εκφράζουμε.

Για να εξελίσσονται οι συνεργάτες σας, θα πρέπει να έχετε μια πολιτική συνεχούς εκπαίδευσης

Συχνή εκπαίδευση με στόχο την εξέλιξη

Για να εξελίσσονται οι συνεργάτες σας, θα πρέπει να έχετε μια πολιτική συνεχούς εκπαίδευσης, με ποικιλία θεμάτων, σύμφωνα με τις αρμοδιότητες του καθενός.

Στην ιδανική περίπτωση, οι συνεργάτες πρέπει να ακολουθούν ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης δύο φορές τον χρόνο, καθώς είναι σημαντικό να είμαστε στην πρώτη γραμμή και να ενημερώνουμε καλύτερα τους πελάτες μας.

Συμμετοχική διοίκηση

Θα πρέπει να συλλέγετε τις προτάσεις και τις απόψεις των συνεργατών σας, ώστε να αισθάνονται αληθινά ενταγμένοι στην επιχείρηση, συνυπεύθυνοι και να αναγνωρίζονται οι δεξιότητές τους.

Σε ένα φαρμακείο που εφαρμόζεται μια συμμετοχική  διοίκηση, οι υπάλληλοι μαθαίνουν να συζητούν συλλογικά τον προγραμματισμό της δουλειάς, τη διαχείριση της ροής των πελατών και όλες τις διαδικασίες.

Αυτονομία και πρωτοβουλίες

Αντιμετωπίζοντας μια καθημερινότητα πολύ πιεσμένη σε ένα φαρμακείο, κάτω από τη συνεχή ροή και τις απαιτήσεις των πελατών, είναι σημαντικό αυτό να αντισταθμιστεί με την αύξηση της αυτονομίας των εργαζομένων ώστε να οργανώνουν τα καθήκοντά τους.

Το σημαντικό είναι να υπάρχει ένα γενικό πλαίσιο διαδικασιών αλλά να μπορεί ο καθένας να λειτουργεί παράλληλα και αυτόνομα, σύμφωνα με την κρίση του.

Νιώστε κοινωνικά χρήσιμοι

Ο πρώτος παράγοντας κινητοποίησης για την εργασία στο φαρμακείο είναι η ίδια η φύση της δουλειάς, επειδή το γενικό συμφέρον ικανοποιείται επιτρέποντας στους ασθενείς να ανακάμψουν, φροντίζοντας την καλή τους υγεία.

Νέες προσδοκίες, ωστόσο, συνυπάρχουν στον καθένα, όπως το να είναι χρήσιμος και να βρίσκει νόημα στην εργασία του.

Αναγνώριση, η λέξη κλειδί της κινητοποίησης

Η έλλειψη αναγνώρισης από τον φαρμακοποιό manager είναι ανάμεσα στις παρατηρήσεις πολλών υπαλλήλων.

Θα πρέπει να ανταμείβουμε τον υπάλληλο για την προσωπική του επί πλέον προσπάθεια: να μείνει λίγο παραπάνω για να βοηθήσει όταν υπάρχει πολύ δουλειά ή να έρθει στη δουλειά παρόλο που έχει ρεπό κλπ.

Χρηματική επιβράβευση

Ένας μισθός, ανάλογος με τα καθήκοντα που εκτελούνται και τις ευθύνες, συμβάλλει προφανώς στο αίσθημα της αναγνώρισης.

Στα φαρμακεία όπου η ομάδα δουλεύει σωστά και πάνε καλά, η επιβράβευση με bonus αποτελεί ένα κίνητρο.

Όταν έχετε ένα μήνα με καλές πωλήσεις, είναι φυσιολογικό να αναδιανείμετε κάτι σε όλους.

www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.