3 Συμβουλές για να Πείτε ΟΧΙ Χωρίς να Αποθαρρύνετε τον Συνεργάτη σας

Ποιος ιδιοκτήτης φαρμακείου δεν αναγκάστηκε να προβεί σε ένα κατηγορηματικό όχι σε έναν υπάλληλο που ζητούσε μία πιο ελκυστική αμοιβή;

Πολλές φορές απορρίπτετε μία αίτηση για αύξηση χωρίς να σας ενδιαφέρει το πώς γίνεται αυτό.

Σαν εργοδότες πρέπει να μετράτε τα λόγια σας και να «ψυχολογείτε» τον συνομιλητή σας ώστε να μην τον αποθαρρύνετε.

Πολλές φορές απορρίπτετε μία αίτηση για αύξηση χωρίς να σας ενδιαφέρει το πώς γίνεται αυτό.

Συχνά μία άρνηση σε μία αύξηση μισθού οφείλεται είτε σε έλλειψη ρευστότητας είτε στη μείωση του καθαρού κέρδους και είναι ένας τρόπος για να ελαφρυνθείτε σαν επαγγελματίας υγείας.

Σαν εργοδότες άλλο ένα επιχείρημα για να αρνηθείτε είναι ότι συχνά εκλείπει το όραμα από την πλευρά του υπαλλήλου.

Αλλά πώς να απορρίψετε τον συνεργάτη σας χωρίς να τον αποθαρρύνετε;

Μια λάθος συμπεριφορά από μεριά σας μπορεί να οδηγήσει στην πρόωρη αποχώρηση ενός καλού στοιχείου και σε ένα παγωμένο κλίμα στην ομάδα σας ως αποτέλεσμα της απογοήτευσης και της δυσαρέσκειας του ανικανοποίητου υπαλλήλου, κάτι το οποίο σίγουρα δεν είναι επιθυμητό από εσάς.

1. Κάντε Ένα Βήμα Πίσω για να Δικαιολογήσετε την Απόφασή σας

Η άρνηση σε μία αύξηση πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας καλά εξεταζόμενης απόφασης.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει εσείς, σαν εργοδότες, μετά από αίτημα ενός συνεργάτη σας για αύξηση, να κάνετε ένα βήμα πίσω για να αναλύσετε συνολικά την κατάσταση.

Σαν φαρμακοποιοί είναι καλό να αποστασιοποιηθείτε από την κατάσταση και να εξετάσετε με μία αντικειμενική ματιά την οικονομική κατάσταση του φαρμακείου σας και τις δυνατότητές του υπαλλήλου για εξέλιξη, ώστε να γνωρίζετε ακριβώς τι θα του πείτε.

Επομένως, προκύπτει μια σειρά ερωτημάτων που πρέπει να τεθούν πριν από οποιαδήποτε απόφαση:

  • Η κατάσταση του φαρμακείου είναι υποβαθμισμένη σε τέτοιο σημείο να αρνηθείτε οποιαδήποτε αύξηση;
  • Πότε ήταν η τελευταία αύξηση ενός απασχολούμενου και ποιο ήταν το ποσό της αύξησης;
  • Πώς άλλαξαν οι απολαβές του σε σχέση με τη θέση του και την αγορά; Οι προσπάθειες, η εμπλοκή, η διαθεσιμότητα και το ομαδικό πνεύμα δικαιολογούν την αναθεώρηση του μισθού του;
  • Η αύξηση είναι ανώτερη από αυτή που του αντιστοιχεί για την απόδοσή του και είναι στο σωστό συντελεστή;
  • Ποια είναι τα τελευταία δείγματα δουλείας του;
  • Διατηρείται η αίσθηση του δίκαιου και της ισότητας μέσα στην ομάδα;

Ένα νέο ραντεβού λίγες μέρες αργότερα με τον εργαζόμενο θα είναι απαραίτητο, ώστε να υπάρχει χρόνος για να μπορέσετε να αναλύσετε όλα τα δεδομένα που έχετε στα χέρια σας και που θα δικαιολογήσουν την απάντησή σας.

Η Επόμενη Συνάντηση

Ένα νέο ραντεβού λίγες μέρες αργότερα με τον εργαζόμενο θα είναι απαραίτητο, ώστε να υπάρχει χρόνος για να μπορέσετε να αναλύσετε όλα τα δεδομένα που έχετε στα χέρια σας και που θα δικαιολογήσουν την απάντησή σας.

Κατά τη διάρκεια αυτής της δεύτερης συνέντευξης, πρέπει να αναγνωρίσετε τα πλεονεκτήματα του υπαλλήλου, να τον ευχαριστήσετε για το έργο του, να τον κάνετε να νιώσει ότι το αίτημά του λαμβάνεται υπόψη και να τον κάνουμε να καταλάβει ότι η άρνηση αφορά μόνο την άμεση αίτησή του για αύξηση κι όχι αυτόν σαν προσωπικότητα.

Πρέπει να ενεργήσετε με διαφάνεια και να εξηγήσουμε τους λόγους (οικονομικούς ή μη) της απόφασής μας.

Ωστόσο, για να κατανοηθεί αυτό το πλαίσιο, πρέπει να είναι σαφές και ξεκάθαρο ως μέρος μιας αιτιολογημένης άρνησης για οικονομικούς λόγους, με συγκεκριμένα στοιχεία για την κατάσταση της επιχείρησης.

Αντίθετα, μια ασαφής παρουσίαση επιχειρημάτων και διαφυγόμενες απαντήσεις για την οικονομική κατάσταση του φαρμακείου θα προκαλέσουν περαιτέρω σύγχυση κι απογοήτευση στον εργαζόμενο.

Στην απάντησή σας, θα πρέπει να είστε σταθεροί και διεκδικητικοί αλλά όχι επιθετικοί.

2. Δώστε Κίνητρο

Το ότι κάποια στιγμή θα χρειαστεί να αρνηθείτε μία αίτηση για αύξηση μισθού είναι αναπόφευκτο και θα πρέπει να το έχετε προβλέψει και να είστε προετοιμασμένοι.

Ο καλύτερος τρόπος να αποφύγετε τις προσαυξήσεις είναι να επενδύσετε σε μια τακτική επικοινωνία σχετικά με την εξέλιξη της οικονομικής κατάστασης του φαρμακείου σας και να δίνετε στους υπαλλήλους σας κάποια αναλογικά bonus.

Είναι θεμιτό να υπάρχει στο φαρμακείο μία παρακολούθηση της συχνότητας προσέλευσης των πελατών, των μηνιαίων συνταγών και των εξόδων που έχει σε φόρους και ποιο ποσοστό είναι αυτό του καθαρού κέρδους καθώς και άλλων οικονομικών δεικτών.

Έτσι, το προσωπικό καταρτίζεται κατάλληλα και επενδύετε στο να προλαμβάνονται οι οικονομικές εξελίξεις στο φαρμακείο.

Η δημιουργία ενός συστήματος επιδομάτων είναι ένας συγκεκαλυμμένος τρόπος αύξησης των μισθών με το πλεονέκτημα ότι έτσι είστε σε θέση να προσαρμόσετε τα επιδόματα (bonus) ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες της στιγμής.

Για να παρακινήσετε έναν υπάλληλο, μπορείτε επίσης να του προτείνετε απολαβή ενός bonus,ετησίου ή διετές, ατομικό ή συλλογικό, από 250€ σε 300€ το ελάχιστο, που έχει προκύψει μετά την επίτευξη ποσοτικοποιήσιμων στόχων σε συνάρτηση με μία παρακολούθηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων απόδοσής του στους έξι μήνες.

Έτσι καταφέρνετε να δώσετε κίνητρο στον εργαζόμενο και να επιτύχετε μία αύξηση της απόδοσής του στη δουλεία η οποία είναι αναλογική και απεγκλωβίζει τις δυνατότητες του.

Στη συνέχεια θα μπορέσετε να αποφασίσετε για την αύξηση του μισθού του υπαλλήλου.

Η δημιουργία ενός συστήματος επιδομάτων είναι ένας συγκεκαλυμμένος τρόπος αύξησης των μισθών με το πλεονέκτημα ότι έτσι είστε σε θέση να προσαρμόσετε τα επιδόματα (bonus) ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες της στιγμής.

Σε κάθε περίπτωση, ο φαρμακοποιός δεν πρέπει ποτέ να αφήσει έναν σημαντικό συνεργάτη να φύγει αποκαρδιωμένος από το τραπέζι της διαπραγμάτευσης.

3. Ανοίξτε Δρόμους για Νέες Προοπτικές

Μετά από την παρουσίαση των επιχειρημάτων σας, που θα βασίζονται στα μη ευνοϊκά στοιχεία προϋπολογισμού του φαρμακείου σας, πρέπει να ξέρετε πώς να παρακινήσετε τον συνδιαλεγόμενό σας και να του ανοίξετε έναν κόσμο καινούριων προοπτικών.

Για παράδειγμα, εάν η κατάσταση είναι δύσκολη, πρέπει να εξηγήσετε στον υπάλληλό σας το επιχειρηματικό σας πλάνο για την αντιμετώπιση της κρίσης του κλάδου και πώς εκείνος ως προσωπικό παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτή την προοπτική ανάκαμψης.

Προσπαθήστε να υπάρχει συνοχή γύρω από ένα κοινό έργο σε πλαίσιο συνεργασίας,τονίζοντας πως θα είναι αυτό που θα επιτρέψει τον καθορισμό νέων μεσοπρόθεσμων ή μακροπρόθεσμων στόχων οι οποίοι, εάν επιτευχθούν, θα είναι σε θέση να ξεκλειδώσουν ένα πάγωμα μισθών.

Προσέξτε να μην υποσχεθείτε τίποτα!

Αν ο στόχος είναι να ενεργοποιηθούν ορισμένοι μοχλοί κινήτρων έτσι ώστε να αντισταθμιστεί εν μέρει η άρνηση αύξησης, ακόμη και μετά από την άρνηση, υπάρχει πάντα ένας τρόπος για να βελτιωθεί η καθημερινή ζωή των υπαλλήλων σας και να διατηρηθεί η όρεξή τους για εξέλιξη, για παράδειγμα με ικανοποίηση πολύ λιγότερο σημαντικών πτυχών όπως η διαμόρφωση των ωραρίων, ημέρες επιπλέον διακοπών, ρεπό μετά από έγκριση και παροχές σε είδος όπως δωρεάν προϊόντα.

ΟΙ ΠΑΓΙΔΕΣ

Μόλις κερδηθεί η αύξηση, το κίνητρο για προσωπική εξέλιξη στην εργασία τείνει να χάνεται.

Μπορείτε ωστόσο να έχετε και τα δύο κάνοντας προτάσεις στους εργαζόμενους σας που στηρίζονται στο να κερδίσουν πρακτικά αυτή την αύξηση μισθού.

Ένα πολύ καλό παράδειγμα έχει να κάνει με την παρακολούθηση του προφίλ του πελάτη του φαρμακείου που θα ήθελε συγκεκριμένες υπηρεσίες από τον φαρμακοποιό του, όπως η αξιολόγηση της κατάστασης του δέρματός του και δημιουργία ενός φακέλου του πελάτη για να λαμβάνει προϊόντα που του ταιριάζουν απόλυτα.

Τέτοιες ενέργειες δείχνουν αφοσίωση και όραμα, σαφώς πρέπει να ανταμειφθούν καθώς προσεγγίζουν τον πελάτη με επαγγελματισμό ενώ ταυτόχρονα δίνει μία ανάσα στα οικονομικά του φαρμακείου.

Ιδέες όπως η εξατομικευμένη συμβουλή στον πελάτη,σας καθιστούν άκρως ανταγωνιστικούς στο χώρου του φαρμακείου και έχουν άμεσο αντίκτυπο στο συνολικό κέρδος.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
ΧΑΡΑΜΗ ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.