7 Βήματα για να Κινητοποιήσετε την Ομάδα σας μέσω της Εκπαίδευσης

Η επιχειρηματική ανάπτυξη του φαρμακείου βασίζεται αναμφισβήτητα πάνω στον επιστημονικό ρόλο του φαρμακοποιού και της ομάδας του, ενώ η παροχή συμβουλής είναι πλέον απαραίτητο εργαλείο στη συναλλαγή με τον πελάτη.

Οι υπηρεσίες υγείας αποτελούν σήμερα προτεραιότητα, σε αντίθεση με τη διανομή του φαρμάκου.

7 Βήματα για να Κινητοποιήστε την Ομάδα σας μέσω της Εκπαίδευσης

Για να επιτευχθεί όμως αυτό, θα πρέπει να υπάρξει αλλαγή αντίληψης και συμπεριφοράς, κάτι που σημαίνει αλλαγή των συνθηκών του εργασιακού περιβάλλοντος και της πρακτικής εξυπηρέτησης του πελάτη.

Δημιουργήστε ένα πλάνο εκπαίδευσης

Οι ανάγκες εκπαίδευσης είναι ποικίλες, με στόχο την ενεργό εκτέλεση της συνταγής, την παρακολούθηση των χρόνιων παθήσεων, τη συμβουλευτική στα ΜΗΣΥΦΑ και στα παραφάρμακα, τις τεχνικές πωλήσεων και επικοινωνίας, τις τεχνικές συμπληρωματικής πρότασης, το merchandizing… τόσοι πολλοί τομείς για να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας!

Είναι λοιπόν απαραίτητο, να δημιουργηθεί ένα πλάνο εκπαίδευσης, με πλήρη υπευθυνότητα, από τον φαρμακοποιό - επιχειρηματία.

Παραθέτουμε παρακάτω 7 σημαντικά βήματα, προκειμένου να δώσετε στους συνεργάτες σας τα απαραίτητα κίνητρα για να βελτιώσουν τις γνώσεις τους και να εξελιχθούν επαγγελματικά και προσωπικά.

Βήμα 1ο: Δείξτε ενθουσιασμό

Δεν είναι πάντα εύκολο να κεντρίσετε το ενδιαφέρον της ομάδας σας για εκπαίδευση.

Αρκεί όμως να έχετε εσείς ζωηρό το ενδιαφέρον σας, για να την περάσετε με τον κατάλληλο τρόπο και σε αυτούς.

Η συνεχής εκπαίδευση είναι απαραίτητη για να γνωρίσετε νέους τομείς θεραπειών και όλες τις αλλαγές που συμβαίνουν συνεχώς στον τομέα του φαρμάκου και του παραφαρμάκου, αλλά και να βελτιώσετε όλες τις τεχνικές στις συναλλαγές σας με τους πελάτες.

Βήμα 2ο: Ενεργοποιήστε την ομάδα

Το γεγονός ότι εσείς δεν αμφιβάλετε για την ποιότητα ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, δεν σημαίνει ότι είναι αρκετό για να πείσετε και την ομάδα σας για το ίδιο.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να πείσετε την ομάδα σας, ακόμη και αν απαρτίζεται από άτομα που γνωρίζουν μόνο τα εκπαιδευτικά προγράμματα των εταιρειών για νέα προϊόντα.

Ποια είναι όμως τα επιχειρήματα που θα χρησιμοποιήσετε για να κινητοποιήσετε την ομάδα σας;

Πρόκειται για μια προσέγγιση win-win για όλους, και για σας τον φαρμακοποιό, και για τους συνεργάτες σας.

Αναπτύσσοντας τις γνώσεις, η ομάδα θα είναι σε θέση να κτίσει δεξιότητες και να αποκτήσει νέες, που θα βελτιώσουν την εργασιακή απόδοση, και γιατί όχι, θα μπορούν να διεκδικήσουν καλύτερες αποδοχές.

Επίσης, η επικοινωνία και ανταλλαγή εμπειριών με ομάδες από άλλα φαρμακεία, η διαφυγή από την καθημερινότητά του φαρμακείου, είναι παράγοντες που θα βοηθήσουν να κινητοποιήσετε την ομάδα σας.

Βήμα 3ο: Συμμετοχή ολόκληρης της ομάδας

Για να γίνει κατανοητό από όλους και να μην θεωρηθεί ότι κάνετε διαχωρισμούς, κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα πρέπει να ανακοινώνεται σε ολόκληρη την ομάδα κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης.

Είτε πρόκειται να ενισχύσει έναν τομέα, να βελτιώσει τις γνώσεις μιας παθολογίας ή να τελειοποιήσει τις τεχνικές επικοινωνίας, το σημαντικό είναι να επιτύχουμε μια συλλογική εξέλιξη.

Η εκπαίδευση θα πρέπει να αποτελεί μέρος ενός γενικότερου επιχειρηματικού πλάνου, όπου όλη η ομάδα θα πρέπει να γνωρίζει.

7 Βήματα για να Κινητοποιήστε την Ομάδα σας μέσω της Εκπαίδευσης 1

Βήμα 4ο: Αναθέστε έναν υπεύθυνο εκπαίδευσης

Ακόμη και αν εσείς δεν θέλετε, ή δεν μπορείτε να προσφέρετε εκπαίδευση στην ομάδα σας, πρέπει να δοθεί η σκυτάλη σε εκείνους που βρίσκονται ήδη σε ένα καλό επίπεδο.

Όχι γιατί αυτοί μπορούν να τα καταφέρουν καλύτερα, αλλά για να εξελίξουν ακόμη περισσότερο τις δεξιότητές τους, ώστε να μεταδώσουν τις γνώσεις τους στα υπόλοιπα άτομα της ομάδας.

Βήμα 5ο: Επιλέξτε τον σωστό χρόνο

Αναμφισβήτητα, όταν κάποιος εκπαιδεύεται, πρέπει να απουσιάζει από τον πάγκο και μερικές φορές και από τη προσωπική του ζωή.

Το σημαντικό αυτό ζήτημα του χρόνου, συχνά καθιστά δύσκολη την καθημερινότητα στο φαρμακείο.

Μπορεί όμως να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά, οργανώνοντας καλύτερα τον χρόνο του καθενός.

Για την εκπαίδευση που γίνεται εντός φαρμακείου, μπορείτε να αξιοποιήσετε τις ώρες χαμηλής κινητικότητας πελατών, αφήνοντας μόνο ένα άτομο στον πάγκο.

Για την εκπαίδευση που γίνεται εκτός φαρμακείου, θα πρέπει, ή να αφιερώσει κάποιος χρόνο από τη προσωπική του ζωή ή να του δοθούν αντισταθμιστικά οφέλη π.χ. μερικές ώρες άδεια.

Βήμα 6ο: Παρακολουθήστε το αποτέλεσμα

Ένας συνεργάτης σας που παρακολουθεί ένα εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, δεν σημαίνει πώς είναι ικανός να κάνει πράξη όλα όσα έχει μάθει αμέσως!

Η εφαρμογή νέων εννοιών χρειάζεται χρόνο.

Πρέπει να γνωρίζετε αυτές τις δυσκολίες και να ενθαρρύνετε το προσωπικό σας.

Είναι προφανές, ότι δεν πρόκειται να αφήσετε τον συνεργάτη σας μόνο του, αλλά να τον καθοδηγήσετε και να τον στηρίξετε, μέχρι να εξοικειωθεί με τις νέες δεξιότητες του (coaching).

Το ιδανικό είναι να κάνετε μια συνάντηση, αμέσως μόλις ολοκληρωθεί το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα και να συμφωνήσετε ένα απτό πλάνο εφαρμογής της εκπαίδευσης στην καθημερινότητα του φαρμακείου.

Βήμα 7ο: Συγχαρείτε και ευχαριστείστε τους συνεργάτες σας

Μετά από μια εκπαιδευτική εκδήλωση ή μελέτη εκπαιδευτικού υλικού, δείξτε στον συνεργάτη σας την ικανοποίησή σας, επιβραβεύοντας και ευχαριστώντας τον.

Η αναγνώριση απαιτεί τουλάχιστον τα προφορικά συγχαρητήρια.

Στη συνέχεια, ανάλογα με τα αποτελέσματα στην ποιότητα και απόδοση της δουλειάς του μακροπρόθεσμα, θα κρίνετε, αν είναι δυνατή η αύξηση του μισθού ή ένα prim απόδοσης.

Σε κάθε περίπτωση, η ομάδα θα πρέπει να γνωρίζει τη χρησιμότητα της εκπαίδευσης για τη βελτίωση της λειτουργίας του φαρμακείου, αλλά και για την επαγγελματική και προσωπική εξέλιξη του καθενός.

E-learning

Ένα πολύ σημαντικό εργαλείο ενημέρωσης και επιμόρφωσης είναι και το e-learning, που προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα διότι έχει ευκολία πρόσβασης από το σπίτι ή από το φαρμακείο, χωρίς απαραίτητη δια ζώσης παρουσία σε σεμινάρια εκτός φαρμακείου.

Εκπαίδευση μέσω e-learning παρέχεται ως σύγχρονη (online realtime) ή ασύγχρονη (offline).

Η σύγχρονη μέθοδος απαιτεί την παρουσία του εκπαιδευόμενου μπροστά στον υπολογιστή σε συγκεκριμένη ημέρα και ώρα και για συγκεκριμένη διάρκεια, με το πλεονέκτημα της διάδρασης σε πραγματικό χρόνο με τον εκπαιδευτή και τους λοιπούς εκπαιδευόμενους.

Η ασύγχρονη μέθοδος διαθέτει την ευελιξία της ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης στον χρόνο και ρυθμό που επιθυμεί ο εκπαιδευόμενος, με διάδραση μόνο με το σύστημα.

Γενικά, η χρήση των multimedia επιτρέπει τη διαδραστικότητα με τεστ αυτοαξιολόγησης , που στόχο έχει να αξιολογήσει το τι αποκόμισε από την εκπαίδευση.

www.PharmaManage.gr 

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.