fbpx

Ακολουθώντας τις Νέες Τάσεις - Μια Συνταγή για Επιτυχία

Ο φαρμακοποιός πρέπει να ξέρει να ελίσσεται στις νέες προκλήσεις της καθημερινότητας και μία από αυτές είναι να φανεί αντάξιος των προσδοκιών των πελατών του.

Ίσως αυτή να είναι και η νέα συνταγή για την εξέλιξη του φαρμακείου σήμερα.

Ακολουθώντας τις Νέες Τάσεις - Μια Συνταγή για Επιτυχία.

Πολλάκις έχει αναφερθεί ότι το επάγγελμα του φαρμακοποιού είναι ανθρωποκεντρικό.

Οι ανάγκες λοιπόν του πελάτη μας έρχονται πρώτες. Το σημαντικό είναι ότι υπάρχουν τρόποι απλοί και ανέξοδοι για να τις ικανοποιήσουμε.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο φαρμακοποιός είναι να οργανώσει τη στρατηγική του για να ανταπεξέλθει σε αυτές τις προκλήσεις.

Πολλά έχουμε ακούσει για στρατηγικές, ας δώσουμε λοιπόν έναν απλό ορισμό που μπορεί να σταθεί ως βάση για την περαιτέρω συζήτηση αλλά και για τις περαιτέρω κινήσεις ενός φαρμακοποιού σαν μάνατζερ της επιχείρησής του.

«Στρατηγική» είναι οι επιλογές που κάνει ο φαρμακοποιός για να προσφέρει ένα αξιόπιστο, ελκυστικό και διαφορετικό πακέτο υπηρεσιών στον πελάτη/ καταναλωτή.

Με αυτές τις επιλογές δημιουργεί την αγορά του. Γίνεται το κέντρο μιας κοινωνίας που ο ίδιος μπορεί να οριοθετεί, να ελέγχει, να επεκτείνει.

Για να χαράξουμε λοιπόν τη στρατηγική μας που αφορά την επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών, την προβολή και την επικοινωνία τους καθώς και τη διαχείριση τους, καλό θα είναι να δούμε παρακάτω τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς.

Επαγρύπνηση στις τιμές

Ο κόσμος ενώ μειώνει τα έξοδά του, δεν θα σταματήσει να επενδύει στην υγεία.

Σκοπός του φαρμακοποιού δεν είναι να πουλήσει όσο το δυνατόν περισσότερο.

ΝΑΙ, το κέρδος και η αύξηση αυτού είναι σκοπός κάθε επιχείρησης, αλλά η αξιοπιστία του πελάτη είναι αυτή που θα φέρει μακροχρόνιο κέρδος και αυτό είναι κάτι που πρέπει κανείς να αποκτήσει σαν επαγγελματίας.

Σκοπός λοιπόν είναι να πουλήσει αυτό που ο πελάτης πραγματικά χρειάζεται, σε τιμή που ο ίδιος μπορεί να ανταπεξέλθει.

Ενημερώστε τον πελάτη σας για όλες του τις επιλογές σε ένα είδος προϊόντος, προτείνοντας τουλάχιστον 2-3 ομοειδή προϊόντα με διαφορετικές τιμές.

Παράλληλα, μην ξεχνάτε ότι ο πελάτης ξέρει τι θέλει, πού να το βρει και πώς να το ζητήσει.

Αν δεν το βρει σε εσάς θα πάει αλλού.

Καλό είναι λοιπόν να κάνετε μια έρευνα αγοράς και να κοιτάξτε τις τιμές που επικρατούν και να προσαρμοστείτε αναλόγως.

Ο πελάτης σας ήδη το κάνει ψάχνοντας στο διαδίκτυο, γιατί λοιπόν να μην το κάνετε εσείς πρώτοι;

Ο ανταγωνισμός είναι πάντα θεμιτός και οδηγεί σε συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών που μπορείτε να προσφέρετε στον πελάτη σας.

Ο πελάτης θέλει να νιώθει ξεχωριστός και ότι έχει την πλήρη προσοχή του φαρμακοποιού του.

Διαφάνεια

Ο πελάτης ενημερώνεται συνεχώς, αναζητά την καινοτομία και τα φυσικά προϊόντα.

Παράλληλα όμως γίνεται όλο και πιο καχύποπτος και με τα νέα προϊόντα αλλά και με νέες υπηρεσίες.

Τοποθετήστε λοιπόν όλα τα προϊόντα που απευθύνονται για την ίδια ανάγκη μαζί, και φροντίστε τη διαχωριστική τους σήμανση.

Ο πελάτης έτσι θα έχει μπροστά του όλες τις πιθανές πληροφορίες που πιθανώς χρειάζεται για να αποφασίσει.

Με εσάς οδηγό θα μπορέσει να ξεχωρίσει τη διαφορά και με βάση τις σωστές πλέον γνώσεις, να μπορέσει να αποφασίσει για το ποια επιλογή τον εξυπηρετεί καλύτερα.

Διαφάνεια αναζητά και στις υπηρεσίες. Δημιουργήστε έναν ξεχωριστό χώρο, μια λεγόμενη «θεραπευτική καμπίνα», όπου θα δίνετε πληροφορίες για είδη φροντίδας υγείας ή ομορφιάς, αλλά και ξεχωριστές συμβουλές στον ασθενή- πελάτη.

Είναι κάτι που θα το εκτιμήσουν πολλοί πελάτες, και δημιουργεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης και διαφάνειας.

Οικειότητα - Προσοχή

Ο πελάτης θέλει να νιώθει ξεχωριστός και ότι έχει την πλήρη προσοχή του φαρμακοποιού του.

Λογικό είναι να μην θυμόμαστε πάντα ή έστω εύκολα όσα αφορούν αυτός και την αγωγή του.

Υπάρχουν βοηθήματα! Χρησιμοποιήστε ένα πρόγραμμα client manager (διαχείριση πελατών).

Αποθηκεύστε στον υπολογιστή σας κάποιες βασικές πληροφορίες για τον πελάτη σας.

Είναι και αυτό μέσα στις υπηρεσίες που ο φαρμακοποιός μπορεί και πρέπει να προσφέρει.

Φροντίστε την επικοινωνία σας. Ιδιαίτερα η φάση υποδοχής του πελάτη είναι καθοριστική για να τον κερδίστε.

Ένα χαμόγελο κι ένα «Καλημέρα σας κ. Γιώργο, σε τι θα μπορούσα να σας φανώ χρήσιμος;» είναι οι βάσεις που πρέπει να μπούνε στην επικοινωνία μας με τον πελάτη.

Ο πελάτης δεν θα εκφραστεί εύκολα αν δεν αισθανθεί οικεία σε ένα περιβάλλον που αν μη τι άλλο έχει πάει πολλές φορές. Η επικοινωνία είναι η αρχή όλων.

Ο πελάτης δεν θα εκφραστεί εύκολα αν δεν αισθανθεί οικεία σε ένα περιβάλλον που αν μη τι άλλο έχει πάει πολλές φορές. Η επικοινωνία είναι η αρχή όλων.

Χώρος - προσβασιμότητα

Το πόσο καλαίσθητος και πρακτικός είναι ο χώρος μας είναι μία ακόμα υπηρεσία εξυπηρέτησης.

Δώστε σημασία στην είσοδο και στην ευκολία πρόσβασης στον χώρο σας.

Φροντίστε την ευκολία κινήσεων στο φαρμακοπωλείο, ώστε ακόμη και οι ηλικιωμένοι να έχουν την ευχέρεια περιήγησης στο χώρο, αλλά και τη δυνατότητα να καθίσουν κάπου.

Απαραίτητη κατηγοριοποίηση των προϊόντων σε κατηγορίες και η σήμανσή τους ανά ανάγκη, έτσι ώστε ο πελάτης να διακρίνει γρήγορα και εύκολα όλα όσα του είναι απαραίτητα.

Κατηγορίες όπως «μητρότητα», «βρεφική φροντίδα», «Συμπληρώματα διατροφής» «καλλυντικά» κ.ά., προσφέρουν στον πελάτη ευκολία περιήγησης και επιλογής.

Σκεφτείτε ότι αυτό εξυπηρετεί και τον ίδιο φαρμακοποιό και την ομάδα του, καθώς κερδίζει χρόνο να εξυπηρετήσει πιο εύκολα τους πελάτες του.

Φροντίστε ιδιαίτερα τον φωτισμό των προϊόντων στα ράφια αλλά και στη βιτρίνα.

Επικοινωνία - Νέες τεχνολογίες

Απαραίτητη η επικοινωνία για να προσεγγίσουμε τους πελάτες μας.

Η τεχνολογία εισχωρεί στη ζωή μας όλο και περισσότερο και το φαρμακείο πρέπει να εκσυγχρονιστεί και σε αυτό το επίπεδο.

Πολλαπλασιάστε τα κανάλια επικοινωνίας μέσω των οποίων μπορεί να σας προσεγγίσει ο πελάτης.

Δημιουργήστε ιστοσελίδα για το φαρμακείο σας, ώστε να παρέχετε αξιόπιστη πληροφορία για θέματα που θεωρείτε ότι ο πελάτης θα ήθελε να μάθει.

Επιπλέον, δημιουργήστε μια επαγγελματική σελίδα στα social media με συχνές ειδήσεις για το φαρμακείο σας.

Πολλοί πελάτες σας θα ήθελαν μια αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης για θέματα υγείας.

Δώστε τους την ευκαιρία, είτε να σας ρωτήσουν και να λάβουν απάντηση μέσω ψηφιακής επικοινωνίας.

Πόσες φορές έχει τύχει να παραγγείλετε κάτι για τον ασθενή και να θέλετε να τον ενημερώσετε ότι μπορεί να το παραλάβει κάποια συγκεκριμένη ώρα;

Ένα γραπτό μήνυμα στο κινητό, είναι ένας πολύ βολικός τρόπος ειδοποίησης για τον πελάτη καθώς θα το λάβει όπου κι αν είναι.

Απλές και -μερικές φορές- αυτονόητες πρακτικές καθημερινότητας είναι μία πολύ καλή συνταγή που μπορούν να οδηγήσουν την κάθε επιχείρηση προς τη διαφοροποίηση και γενικότερη εξέλιξη.

Είναι στη φύση του ανθρώπου να νιώθει την ανάγκη να ανανεώνεται με κάθε τρόπο σε πολλούς τομείς.

Γιατί λοιπόν ο φαρμακοποιός και η επιχείρησή του να μην ακολουθούν αυτή την τάση;

www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.