fbpx

Ανακαλύψτε τους Τύπους των Πελατών σας (Μέρος Β')

Μέρος Β' (Μέρος Α')

Με βάση τις σημερινές καταναλωτικές τάσεις, όπως είχαμε δει και στο Μέρος Α’ του παρόντος άρθρου, έχουμε εντοπίσει τους νέους τύπους πελατών, τους οποίους συνεχίζουμε να περιγράφουμε παρακάτω.

Επιπλέον, σας προτείνουμε να ανακαλύψετε τους δικούς σας τύπους πελατών, έτσι ώστε το φαρμακείο σας να μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στις προσδοκίες τους.

Το φαρμακείο πρέπει να της προσφέρει υπηρεσίες σε άμεσο χρόνο.

5. Η «ψηφιακή» μαμά

Ποια είναι; Είναι η νεαρή μητέρα που νιώθει υπεύθυνη για την οικογένειά της.

Έχει μάθει να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο στο έπακρο.

Άλλωστε μεγάλωσε με αυτό και εκεί κάνει συνήθως τις αγορές της.

Οι φήμες λένε ότι αγοράζει τα πάντα μετά τα μεσάνυχτα, λίγο μετά το τελευταίο μπιμπερό του μωρού...

Αναζητά την εξοικονόμηση χρόνου, την ευκολία και εκμηδενισμό των μετακινήσεων.

Πώς να την προσελκύσεις;

Το φαρμακείο πρέπει να της προσφέρει υπηρεσίες σε άμεσο χρόνο.

Αυτές μπορεί να είναι είτε τηλεφωνικές παραγγελίες, είτε αγορές ηλεκτρονικά, εφόσον υπάρχει το ανάλογο υπόβαθρο (ψηφιακή πλατφόρμα).

Η αποστολή στο σπίτι και στις 2 περιπτώσεις είναι αναγκαία.

Επίσης, η δυνατότητα να ενημερωθεί για προϊόντα και προσφορές μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι πολύ σημαντική.

Μία άλλη δυνατότητα είναι η εγκατάσταση εφαρμογής στο κινητό με τις παραπάνω πληροφορίες.

6. Ο Βιο-πρωτοπόρος

Ποιος είναι; Αυτός ο καταναλωτής έχει μέσα του την αναζήτηση του σύγχρονου και της καινοτομίας.

Πιστεύει ότι ζούμε σε μια συναρπαστική εποχή, ξετρελαίνεται με τα νέα “gadgets” και ψάχνει συνεχώς για νέα πράγματα.

Είναι ο πρωτοπόρος των βιοτεχνολογικών προϊόντων και δεν συμφωνεί με την ομοιοπαθητική.

Η χρήση των υπολογιστών είναι απαραίτητη και ιδανικά όλοι οι εργαζόμενοί του θα πρέπει να έχουν ταμπλέτες (tablets)!

Πώς να τον προσελκύσεις;

Ο φαρμακοποιός πρέπει να ξεχάσει το κλασσικό ταμείο!

Η χρήση των υπολογιστών είναι απαραίτητη και ιδανικά όλοι οι εργαζόμενοί του θα πρέπει να έχουν ταμπλέτες (tablets)!

Οθόνες αφής και άλλα μέσα επικοινωνίας δελεάζουν τον Βιο-πρωτοπόρο.

Ο φαρμακοποιός, αντί να τον αφήσει να πάρει πληροφορίες στο Διαδίκτυο, πρέπει να ενσωματώσει τα στοιχεία αυτά μέσα στον χώρο του με ένα παιχνιδιάρικο τρόπο, π.χ. με διαδραστικές οθόνες αφής.

Ο πελάτης θα έχει έτσι τη δυνατότητα να ενημερωθεί μόνος του ή να ζητήσει βοήθεια από κάποιον υπάλληλο.

7. O κυνηγός των τιμών

Ποιος είναι; Αντιπροσωπεύει ένα ποσοστό των πελατών που έχει αυξηθεί δραματικά, λόγω της κρίσης στη χώρα μας.

Γενικά, πρόκειται συνήθως για ένα άτομο που έχει χαμηλό εισόδημα και, συνεπώς, πρέπει να αντιμετωπίσει αυτόν τον περιορισμό.

Μπορεί όμως να έχει μια καλή αγοραστική δύναμη αλλά και υψηλή εκπαίδευση, που του επιτρέπει να έχει άποψη και να χρησιμοποιεί την κρίση ως αφορμή για αναζήτηση καλύτερης τιμής.

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη ηλικία αυτού του πελάτη.

Μπορεί να είναι από 25 μέχρι 70 ετών.

Έχει τη συνήθεια της μετακίνησης από το ένα κατάστημα στο άλλο και μπορεί εύκολα να συγκρίνει τιμές και προσφορές.

Δεν αναζητά τη συμβουλή.

Αυτό που έχει σημασία γι’ αυτόν, είναι οι χαμηλές τιμές και οι ευκαιρίες αγοράς.

Πώς να τον προσελκύσεις;

Αυτός ο πελάτης θα επιλέξει το φαρμακείο ουσιαστικά με βάση την τιμή.

Για να τον κερδίσετε, πρέπει να επικοινωνούνται έντονα, μέσα και έξω από το φαρμακείο, προσφορές κι εκπτώσεις.

Επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο ένα πρόγραμμα πιστότητας και συλλογής πόντων, που λειτουργούν για το κέρδος του.

Αυτός ο πελάτης κερδίζεται από το φαρμακείο που καταφέρνει να δημιουργεί την αίσθηση ότι έχει τις καλύτερες τιμές.

Το φαρμακείο πρέπει να έχει επαγγελματικές υπηρεσίες και στήσιμο χώρου, με σωστές τιμές και προσφορές σε εμφανή σημεία.

8. Ο νέος κάτω των 25 ετών

Ποιος είναι; Νέος που δεν έχει τη συνήθεια να πηγαίνει στο φαρμακείο, αλλά συνήθως προτιμά έναν άλλο χώρο για τις αγορές του.

Για παράδειγμα, για καλλυντικά θα επισκεφθεί καταστήματα επιλεκτικής διανομής ή άλλους χώρους με προϊόντα φαρμακείου (παρα-φαρμακεία).

Έχει συνηθίσει στην αυτοεξυπηρέτηση και στη δυνατότητα απλώς να κοιτάζει και να περιεργάζεται τα προϊόντα.

Εκτιμά έναν χώρο με καλή αισθητική.

Δεν πρόκειται ποτέ να μπει σε ένα κλασικό φαρμακείο με τα φάρμακα στα ράφια και τζάμια που εμποδίζουν την πρόσβαση στα υπόλοιπα προϊόντα.

Πώς να τον προσελκύσεις;

Είναι ο μελλοντικός σας πελάτης!

Για να τον προσελκύσετε, θα πρέπει να έχετε χαμηλές τιμές, τοποθετημένες μπροστά από κάθε προϊόν, εύκολη προσβασιμότητα στα προϊόντα μέσω μιας κατανοητής κατηγοριοποίησης, και έναν όμορφο και μοντέρνο χώρο.

Τα προϊόντα σε μικρή συσκευασία (άρα και σε χαμηλότερη τιμή) είναι η επιλογή του.

Αυτός ο πελάτης είναι ιδιαίτερα δεκτικός σε διαγωνισμούς, κληρώσεις, κάρτες πιστότητας κ.λπ.

9. Ο «εκνευριστικός»

Ποιος είναι; Είναι συνήθως μεταξύ 20 και 40 ετών, κυρίως γυναίκα.

Χαρακτηριστικά του: η ειρωνεία, η αντιλογία, και η στάση «εγώ τα ξέρω όλα».

Θέλει να δείχνει ότι θέλει όλα τα πράγματα να γίνονται με επαγγελματικό τρόπο, αλλά τείνει να υιοθετεί υπερβολές.

Πώς να τον προσελκύσεις;

Αυτός ο τύπος του πελάτη είναι όλο και πιο συχνός λόγω της άπλετης πληροφορίας στο διαδίκτυο, αλλά και λόγω της οικονομικής κρίσης που έχει κάνει πολλούς να είναι εριστικοί.

Ο φαρμακοποιός για να τον προσεγγίσει και να τον ικανοποιήσει, θα πρέπει να έχει εξαιρετικά ενημερωμένο υπαλληλικό προσωπικό, και ξεκάθαρα μηνύματα στον χώρο του, όσον αφορά την ομορφιά, το μακιγιάζ, τα συμπληρώματα διατροφής, κ.λπ.

Το φαρμακείο πρέπει να έχει επαγγελματικές υπηρεσίες και στήσιμο χώρου, με σωστές τιμές και προσφορές σε εμφανή σημεία.

Στέλιος Μουσαμάς, Γενικός Διευθυντής του δικτύου φαρμακείων Pharma PLUS
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.