fbpx

4 Συμβουλές Κλειδιά για να Διατηρήσετε την Κερδοφορία σας

Μία πολιτική χαμηλών τιμών σήμερα είναι απαραίτητη για να είμαστε ανταγωνιστικοί στην αγορά.

Για να έχουμε όμως μία αποδεκτή κερδοφορία, θα πρέπει αυτή η πρακτική να εφαρμοστεί με την κατάλληλη μέθοδο.

Μία πολιτική χαμηλών τιμών σήμερα είναι απαραίτητη για να είμαστε ανταγωνιστικοί στην αγορά.

Δείτε λοιπόν 4 συμβουλές «κλειδιά», για να πετύχετε χαμηλές τιμές και να είστε ανταγωνιστικοί, διατηρώντας την κερδοφορία σας:

1η Συμβουλή: Προσδιορίστε τα προϊόντα leader

Πρέπει σαφώς να κάνετε μία ανάλυση, επιλέγοντας τουλάχιστον τα 50 πλέον γνωστά και ανταγωνιστικά προϊόντα, στα οποία μπορείτε να εφαρμόσετε μία πολιτική ανταγωνιστικών τιμών.

Χαμηλές και ελκυστικές τιμές μπορούν να εφαρμοστούν εδώ, διότι αυτά τα προϊόντα έχουν μεγάλους όγκους πωλήσεων.

Για να τα προσδιορίσετε, δεν έχετε παρά να παρακολουθήσετε τις πωλήσεις στο σύστημα της εμπορικής σας διαχείρισης.

Παράλληλα, θα πρέπει να αναλύσετε τις ανάγκες της πελατείας σας στην περιοχή σας, ακόμη και διενεργώντας μία έρευνα στους πελάτες σας.

Για να προσδιορίσετε την τελική τιμή αυτών των πολύ γνωστών προϊόντων, θα πρέπει φυσικά να αναλύσετε μέχρι ποιο επίπεδο μπορείτε να κατεβάσετε την τιμή, χωρίς να θέσετε σε κίνδυνο την οικονομική ισορροπία του φαρμακείου σας.

Τα χαμένα περιθώρια κέρδους από την πτώση των τιμών στα προϊόντα leader μπορούν να αντισταθμιστούν από την πώληση άλλων προϊόντων.

Συνεπώς γίνεται απαραίτητο να έχετε παράλληλα, μάρκες και προϊόντα όχι πολύ γνωστά και ανταγωνιστικά στην τιμή, για να μπορέσετε να αντισταθμίσετε την απώλεια του περιθωρίου κέρδους από τα πολύ γνωστά προϊόντα.

Πρέπει να διαπραγματευτείτε σκληρά με τους προμηθευτές σας στα προϊόντα leader, αυξάνοντας τον όγκο των πωλήσεών σας και συνεπώς και τον όγκο των αγορών σας.

Τα χαμένα περιθώρια κέρδους από την πτώση των τιμών στα προϊόντα leader μπορούν να αντισταθμιστούν από την πώληση άλλων προϊόντων.

2η Συμβουλή: Οργανώστε ένα πλάνο προβολών

Ένα φαρμακείο για να είναι ανταγωνιστικό θα πρέπει να κάνει προωθητικές ενέργειες και επαναλαμβανόμενες προσφορές, αποφεύγοντας τις μειώσεις τιμών επί του συνόλου των προϊόντων.

Αυτές οι προβολές μπορεί να είναι και για να ξεστοκάρετε ορισμένα προϊόντα ή να πουλήσετε ορισμένα εποχιακά προϊόντα.

Κάθε μήνα, πρέπει να έχετε μια προσφορά σε έξι έως δέκα προϊόντα που να περιλαμβάνουν: 3-4 καλλυντικά ή προϊόντα υγιεινής, 2-3 προϊόντα για βρέφη, 2-3 προϊόντα OTC.

Ο στόχος μίας τέτοιας ενέργειας είναι να δώσετε την εντύπωση πως έχετε γενικά χαμηλές τιμές.

Κάθε προωθητική ενέργεια πρέπει να έχει ως μέγιστο χρονικό εύρος το διάστημα του ενός μηνός και όχι παραπάνω.

Ο πελάτης πρέπει να αισθανθεί ότι πρέπει να αγοράσει τώρα, αν θέλει να επωφεληθεί.

Φυσικά πρέπει να ανανεώνετε τις προσφορές σας σε τακτική βάση για να προσελκύετε την προσοχή των πελατών σας.

- Οι προσφορές που μπορείτε να κάνετε είναι στα 2 προϊόντα το 3ο με ένα ευρώ ή άμεση χρηματική έκπτωση στο ταμείο.

- Οι προσφορές που πρέπει να αποφεύγετε είναι το μείον 20% σε όλη τη μάρκα.

Επίσης είναι δόκιμο να έχετε σε μόνιμη προσφορά πολύ λίγα προϊόντα πολύ γνωστά και με μεγάλο κύκλο πωλήσεων, όπου θα έχετε πολύ μικρό περιθώριο κέρδους της τάξης του 5% όπως για παράδειγμα τα βρεφικά γάλατα, με στόχο να κάνετε πιστή μία ειδική πελατεία προσελκύοντάς την από άλλο κανάλι διανομής (S/M).

Όλες αυτές οι προσφορές θα πρέπει να στηθούν σε πολύ «ζεστά» σημεία του φαρμακείου σας και κυρίως να εκτίθενται κοντά στον πάγκο εξυπηρέτησης ή στην είσοδο του φαρμακείου.

3η Συμβουλή: Επικοινωνήστε τις τιμές σας

Για να αυξήστε τις πωλήσεις σας, πρέπει να επικοινωνείτε τις προσφορές και τις τιμές σας, χρησιμοποιώντας δείκτες ραφιών και αφίσες, με στόχο να περάσετε το μήνυμα.

Τα χρώματα που θα επιλέξετε γι’ αυτές τις αφίσες και τους δείκτες ραφιών να είναι όσο πιο ελκυστικά γίνεται.

Για παράδειγμα μία στρογγυλή ετικέτα «πορτοκαλί φλούο», κολλημένη πάνω στο προϊόν, με τιμή «μαγικά ψυχολογική», δηλαδή αντί για 4 ευρώ 3,99 και αντί για 6 ευρώ 5,99, πάντα τραβά την προσοχή.

Επίσης σημαντικό είναι σε μία μικρή αφίσα να έχετε την αρχική τιμή διαγραμμένη και από κάτω με μεγάλα έντονα γράμματα τη νέα τιμή.

Παράλληλα, μπορείτε να δημιουργήσετε ιδιαίτερα φυλλάδια με τα προϊόντα που βρίσκονται σε χαμηλές τιμές εκείνη την περίοδο, καθώς επίσης και να δημιουργήσετε μία βιτρίνα όπου θα ανακοινώνετε τις προσφορές σας.

Το πλάνο προβολών και βιτρινών θα πρέπει να ανανεώνεται κάθε μήνα και να σχεδιάζεται στο ετήσιο πλάνο marketing.

Η συμβουλή θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από την εξατομίκευση και τις επιστημονικές πληροφορίες για να την εκτιμήσει ο πελάτης.

4η Συμβουλή: Έμφαση στη συμβουλή

Η συμβουλή θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από την εξατομίκευση και τις επιστημονικές πληροφορίες για να την εκτιμήσει ο πελάτης.

Μία συμβουλή ποιότητας μπορεί πάντοτε να αντισταθμίσει μία τιμή 1 έως 2 ευρώ ανώτερη από το ανταγωνιστικό σας φαρμακείο.

Όλοι οι υπάλληλοι που δουλεύουν με τους πελάτες πρέπει να είναι πολύ καλά εκπαιδευμένοι και ενημερωμένοι στα προϊόντα.

Αυτό είναι μία επένδυση για την επιχείρησή σας.

Προσδιορίζοντας τις τιμές πώλησης

Ο καθορισμός της τιμής ενός προϊόντος, εξαρτάται από 3 παράγοντες:

- Το κόστος αγοράς,

- Τη ζήτηση και

- Τον ανταγωνισμό.

Καθορίστε τη στρατηγική σας ανάλογα με τα προϊόντα

Τα πολύ γνωστά προϊόντα με μεγάλο όγκο πωλήσεων, όπου ο καταναλωτής γνωρίζει καλά την τιμή τους, είτε είναι στην κατηγορία παραφαρμάκου είτε OTC, συνήθως πρέπει να τα δουλεύετε με μικρό περιθώριο κέρδους για να είναι η τιμή τους ανταγωνιστική.

Εδώ η κερδοφορία έρχεται από τον όγκο των πωλήσεων.

Καθορίστε τη στρατηγική σας ανάλογα με τον ανταγωνισμό

Διερευνάτε συνεχώς τις τιμές του ανταγωνισμού, είτε στα γύρω φαρμακεία είτε σε πολύ γνωστά e-shop.

Στη συνέχεια, ανάλογα με τα προϊόντα, διατηρήστε την τιμή είτε στον μέσο όρο τιμής της αγοράς, είτε σε μία τιμή χαμηλή είτε σε μία τιμή πολύ χαμηλή.

Αναλύστε την κερδοφορία σας.

Δημιουργήστε έναν πίνακα εμπορικής παρακολούθησης των προσφορών, όπου θα έχετε σημειώσει την ημερομηνία έναρξης, την προσφορά που κάνατε, τον αριθμό των τεμαχίων που πουλήσατε, με στόχο να υπολογίσετε το συνολικό περιθώριο κέρδους σας από αυτήν την ενέργεια.

Ελέγξτε την αποτελεσματικότητα των προσφορών σας σε σχέση με τις αγορές σας και τα κόστη σας.

Κάντε μία ανάλυση των πωλήσεων κάθε 3μηνο και διορθωτικές κινήσεις πάνω στα αποτελέσματα.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.