fbpx

Αναπτύξτε Νέες Κατηγορίες και Νέα Projects Επενδύοντας στον Παράγοντα Άνθρωπο

Για να μην «τελματώνουν» οι σύγχρονοι και δραστήριοι επιχειρηματίες έχουν υποχρέωση να ανακαλύπτουν τις τάσεις της αγοράς και να επενδύουν σε νέα projects, ανάλογα φυσικά με το οικονομικό περιβάλλον και το είδος της πελατείας τους.

Ένας έξυπνος επιχειρηματίας θα πρέπει να ανακαλύπτει συνεχώς τις ευκαιρίες επενδύσεων στην επιχείρησή του και να καινοτομεί, σχεδιάζοντας όμως ένα ρεαλιστικό πλάνο ενεργειών.

Αλλά ποτέ δεν πρέπει να ξεχνά ότι είναι οι άνθρωποι που κάνουν τις επιχειρήσεις!

Αναπτύξτε Νέες Κατηγορίες και Νέα Projects Επενδύοντας στον Παράγοντα Άνθρωπο.

Επενδύοντας σε νέες κατηγορίες και νέες τεχνολογίες

Ξεχάστε τον παλιό τρόπο δουλειάς σας!

Σήμερα οι εξελίξεις δεν επιτρέπουν να μείνετε αδρανείς και να περιμένετε τι θα γίνει.

Πρέπει να αναλάβετε δράση για να προλάβετε τις εξελίξεις, για να μην σας βρουν προ απροόπτου και απροετοίμαστους.

Και φυσικά πρέπει όλοι να δουλέψετε παραπάνω.

Μερικές ιδέες έξυπνων επενδύσεων:

1. Όσον αφορά τις νέες κατηγορίες προϊόντων

- Προϊόντα εργαστηρίου σας,

- Προϊόντα εναλλακτικά (φυτοθεραπεία, ομοιοπαθητικά, αρωμαθεραπεία),

- Προϊόντα φροντίδας μικρών ζώων,

- Ορθοπεδικά και φροντίδα στο σπίτι,

- Διατροφικά προϊόντα πρόληψης και ευ ζην ιδιαίτερα για άτομα που αθλούνται,

- Βιολογικά προϊόντα φροντίδας και βιοτρόφιμα και

- Οπτικά.

2. Όσον αφορά τα νέα projects

- Δημιουργία ενημερωτικού web site με πληροφορίες και συμβουλές για διάφορες παθήσεις.

Είναι η βιτρίνα του φαρμακείου σας στη σημερινή εποχή!

- Εφαρμογές για ενημέρωση των πελατών σας σε iPad και σε spartphone που επιτρέπουν να προσφέρετε νέες υπηρεσίες στους πελάτες σας που σας διαφοροποιούν.

- Αν έχετε μεγάλη ροή πελατείας καθημερινά, η εγκατάσταση ενός robot στο back office θα σας αποδεσμεύσει χώρο και χρόνο για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη.

- Δημιουργία ενός e-shop, αν πιστεύετε ότι μπορείτε να επενδύστε σε χρόνο για την επικοινωνία και την εξυπηρέτηση των πελατών σας και φυσικά αν μπορείτε να έχετε ανταγωνιστικές τιμές.

Εδώ θεωρούμε δεδομένο ότι η συμβουλή υγείας δεν μπορεί να δοθεί από μια μηχανή.

Για παράδειγμα δεν γίνεται να ανακαλύψτε τις ανάγκες του δέρματος μιας πελάτισσας που απαιτεί μια σειρά ερωταπαντήσεων ούτε να πουλάτε προϊόντα χωρίς να συνοδεύονται από μια συμβουλή προς τον πελάτη.

Φυσικά οι αγορές μέσω e-shop που αφορούν την υγεία είναι περιορισμένες ακόμη, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στις ΗΠΑ όπου δεν ξεπερνούν το 10% των πωλήσεων.

Εξάλλου καμία ηλεκτρονική λύση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επαφή.

Ούτε το τηλέφωνο, ούτε η webcam, ούτε ένα email.

Δεν θα δείτε πουθενά κανέναν επαγγελματία υγείας να δεχθεί να αναλάβει την ευθύνη της συμβουλής από αυτά τα μέσα και να θέσει σε κίνδυνο την εικόνα και την αξιοπιστία του.

Εκείνο όμως που είναι επικίνδυνο είναι ότι αυτά τα μέσα επαφής και πώλησης καννιβαλίζουν το φυσικό φαρμακείο.

Ο πελάτης ενημερώνεται στο φυσικό κατάστημα και στη συνέχεια βάζει την παραγγελία του στο internet.

Η εστίαση της στρατηγικής μιας επιχείρησης φαρμακείου πρωτίστως στους ανθρώπους της και κατ’ επέκταση στους πελάτες και τα προϊόντα της, είναι πολύ σημαντική.

Επενδύοντας στον παράγοντα άνθρωπο

Η εστίαση της στρατηγικής μιας επιχείρησης φαρμακείου πρωτίστως στους ανθρώπους της και κατ’ επέκταση στους πελάτες και τα προϊόντα της, είναι πολύ σημαντική.

Και αυτό διότι μπορείς να έχεις ευχαριστημένους πελάτες, μόνο εάν το προσωπικό που έρχεται σε επικοινωνία μαζί τους, τους ενημερώνει, τους εκπαιδεύει, τους εξυπηρετεί κ.λπ.

Και αυτό πρέπει να είναι το ίδιο ευχαριστημένο με την επιχείρηση.

Το σύγχρονο μάρκετινγκ οφείλει να επικεντρώνεται στις σχέσεις και όχι μόνο στα μέσα.

Τα μέσα έχουν να κάνουν με τη διευκόλυνση του πελάτη, την καλύτερη εξυπηρέτησή του, την άμεση ενημέρωση του, την αποτελεσματικότερη εκπαίδευσή του, την ενδυνάμωση της δικτύωσης του κ.λπ.

Οι άνθρωποι όμως είναι τα «κλειδιά» κάθε σχέσης!

Πολλές και μέχρι σήμερα απρόσωπες εταιρίες επαναφέρουν στις επαγγελματικές τους σχέσεις την προσωπική εξυπηρέτηση (τράπεζες, τηλεπικοινωνίες, ασφαλιστικές...) και όχι σε μια απρόσωπη ηλεκτρονική συναλλαγή.

Αναμφισβήτητα η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να εξοικονομήσει πόρους, όπως μπορεί και να επιταχύνει την ροή της πληροφορίας, να αναβαθμίσει την εξυπηρέτηση του πελάτη, να ενδυναμώσει τη σχέση μας με την αγορά, να συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων.

Δεν μπορεί όμως να αντικαταστήσει τον άνθρωπο!

Ο φαρμακευτικός χώρος τα τελευταία χρόνια διανύει ένα μεταβατικό στάδιο ανάπτυξης μεθόδων με τις οποίες επιδιώκει να ενταχθεί πιο αποτελεσματικά στο σύγχρονο οικοσύστημα της υγείας, που αποτελείται από ενεργητικούς ασθενείς και καλύτερα ενημερωμένους ιατρούς και φαρμακοποιούς.

Το φαινόμενο είναι υπαρκτό και η αιτία του, ο μανιώδης ρυθμός εξέλιξης στον οποίο σαφώς συμβάλλει και η τεχνολογία.

Από την άλλη, είναι η ίδια η εξέλιξη που φέρνει και τις λύσεις.

Αυτό που ουσιαστικά συμβαίνει είναι, πως επαναπροσδιορίζονται κάποιοι ρόλοι, χάνονται κάποιοι άλλοι και παράλληλα δημιουργούνται καινούργιοι.

Για να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο λοιπόν ή θα πρέπει να μειώσουμε τον ρυθμό της εξέλιξης, που φοβάμαι πως είναι πέρα των δυνάμεών μας ή να επιταχύνουμε τον βαθμό κατανόησης και προσαρμογής του ανθρώπου στα νέα δεδομένα και την εκπαίδευσή του στα νέα μέσα.

Πρέπει να δώσουμε στους ανθρώπους μας τα εφόδια να βοηθήσουν και τους «πελάτες» τους:

Εμπιστοσύνη στο φάρμακο, συμμόρφωση στη θεραπευτική αγωγή, μέτρηση της αποτελεσματικότητας της θεραπείας, εκπαίδευση του ασθενή, πρόληψη.

Φαντάζομαι κανείς δεν αμφιβάλει το πόσο αποτελεσματικά μπορεί να συμβάλλει η τεχνολογία σε όλα τα παραπάνω σημαντικά θέματα υγείας.

Όπως κανείς δεν αμφιβάλει για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ένας επαγγελματίας υγείας, την έλλειψη χρόνου από πλευράς του για ενημέρωση και εκπαίδευση, αλλά κυρίως τη δική του προσαρμογή να κατανοήσει με τη σειρά του τα νέα δεδομένα.

Αντώνης Σακάλογλου, Σύμβουλος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.