Πώς θα Δημιουργήστε ένα Event στο Φαρμακείο σας

Είτε πρόκειται για καθαρά εμπορική κίνηση, είτε για κίνηση δημιουργίας εικόνας και ενίσχυσης των σχέσεων με τους πελάτες σας, η δημιουργία ενός event ενισχύει τις πωλήσεις και εδραιώνει πιστό πελατολόγιο, συνδυάζοντας το χρήσιμο με το ευχάριστο.

Το θέμα πρέπει να ταιριάζει με τις ιδιαιτερότητες της πελατείας σας και να συνάδει με την εικόνα του φαρμακείου σας.

Δείτε και ακολουθήστε τα σωστά βήματα.

1. Επιλέξτε σωστά το θέμα του event

Για αρχή, θα πρέπει να καθορίσετε το θέμα.

Η απόδοσή του θα είναι ακόμη μεγαλύτερη εάν συνδυαστεί με την επικαιρότητα.

Για παράδειγμα, το να επικεντρωθείτε σε εκστρατείες δημόσιας υγείας, σε παγκόσμιες ημέρες υγείας ή και σε εθνικές επετείους-γιορτές.

Παραδείγματα:

- Ημέρα κατά του καπνίσματος, με ενέργειες πληροφόρησης για τους κινδύνους που κρύβει το τσιγάρο, οργανωμένη με τη βοήθεια κάποιου προμηθευτή σας με τα αντίστοιχα προϊόντα.

- Γιορτινό μακιγιάζ για το ρεβεγιόν Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς.

Το θέμα πρέπει να ταιριάζει με τις ιδιαιτερότητες της πελατείας σας και να συνάδει με την εικόνα του φαρμακείου σας.

Προσοχή! Αποφύγετε τις υπερβολές που ξεφεύγουν από τον φαρμακευτικό κώδικα δεοντολογίας.

2. Προσδιορίστε τους στόχους

- Προώθηση συμβουλών υγείας πάνω στο θέμα.

- Προβολή ή γνωριμία με ένα νέο τμήμα δραστηριοτήτων ή μια νέα κατηγορία.

- Ενίσχυση των πωλήσεών σας, αλλά και των σχέσεων με τους πελάτες.

- Προβολή της εικόνας του φαρμακείου σας και στον επιχειρηματικό κόσμο.

Η οργάνωση ενός event στο φαρμακείο δεν αποσκοπεί μόνο σε όφελος πάνω στην πελατεία, αλλά παράλληλα κινητοποιεί και το προσωπικό σας.

3. Βάλτε στο «παιχνίδι» όλη την ομάδα

Η οργάνωση ενός event στο φαρμακείο δεν αποσκοπεί μόνο σε όφελος πάνω στην πελατεία, αλλά παράλληλα κινητοποιεί και το προσωπικό σας.

Ορίστε λοιπόν ένα meeting ενημέρωσης και πείτε την ιδέα σας και το όφελός της.

Παρουσιάστε τις βασικές ενέργειες όσο γίνεται πιο απλά, ώστε να αφήσετε τους άλλους να εκφράσουν τις ιδέες τους.

Έπειτα, ορίστε τον ρόλο του καθενός ανάλογα με τις γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρίες που διαθέτει ο καθένας.

Έπειτα, δώστε τους τις κατάλληλες οδηγίες και το κατάλληλο υλικό εκπαίδευσης.

Ένα άτομο θα αναλάβει τον ρόλο του συντονιστή του έργου.

4. Οργανώστε το event μέχρι την ημέρα που θα γίνει

Μόλις επιλέξετε το θέμα, κάντε ένα πλάνο ενεργειών και εξόδων.

Καταγράψτε τις διάφορες ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν με τη σειρά, όσο πιο αναλυτικά γίνεται, με τον χρόνο που απαιτείται για την κάθε ενέργεια και οργανώστε σημεία προόδου και εξέλιξης για να επικυρώνετε αυτές τις ιδέες.

Ψάξτε διεξόδους που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε το κόστος (π.χ. κάποιον προμηθευτή που μπορεί να το αναλάβει).

Έτσι, θα μπορείτε να βρίσκετε λύσεις σε περίπτωση δυσκολιών και θα μπορείτε ανά πάσα στιγμή να ελέγχετε χρονικά την πρόοδο του event, ακόμη και σε περίπτωση κάποιου απρόβλεπτου συμβάντος.

5. Συγκεντρώστε το υλικό σας

Το επόμενο βήμα είναι η συγκέντρωση των απαραίτητων υλικών.

- Να ζητήστε από τις εταιρίες με ανάλογα προϊόντα υποστηρικτικό υλικό αλλά και εξειδικευμένο προσωπικό για την προώθηση,

- Να κάνετε τις απαραίτητες παραγγελίες προϊόντων,

- Να αναπτύξτε έναν ελκυστικό χώρο προβολής και να τον σκηνοθετήσετε σωστά,

- Να συντάξετε τα μηνύματα «κλειδιά» που θα αναρτήσετε στα καίρια σημεία του φαρμακοπωλείου αλλά και στη βιτρίνα,

- Να προετοιμάσετε το έντυπο συμβουλευτικό υλικό που θα διανέμετε στους πελάτες.

6. Ενημέρωση του κοινού για το event

Σε αυτό το βήμα θα πρέπει να ενημερώσετε τους πελάτες σας, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο.

Οι προσκλήσεις και τα φυλλάδια θα πρέπει να διανεμηθούν από το σημείο πώλησης 1-2 εβδομάδες πριν από το event, όπως άλλωστε και οι προσκλήσεις μέσω emails, newsletters, αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα, κ.λπ., καθώς και η τοποθέτηση μιας αφίσας στη βιτρίνα του φαρμακείου.

Η αξιολόγηση μετά από κάθε ενέργεια

Αξιολογήστε τα αποτελέσματα, δημιουργώντας δείκτες μέτρησης που μπορεί να είναι αριθμοί πωλήσεων σε τεμάχια και αξίες, αλλά και δείκτες υγείας, όπως για παράδειγμα ο αριθμός των ατόμων που προσεγγίσατε για συμβουλές ή παραπέμφθηκαν σε γιατρό, ως μέρος μιας εκστρατείας δημόσιας υγείας.

- Δώστε ένα ερωτηματολόγιο στους πελάτες σας και στο κοινό που παρευρέθη στο event του φαρμακείου σας, με στοχευμένες ερωτήσεις, για να δείτε πόσο ικανοποιημένοι έμειναν.

Οι συμβουλές μας

- Ένας ετήσιος ή ένας εξαμηνιαίος προγραμματισμός των events αλλά και των άλλων προωθητικών ενεργειών, σας επιτρέπει την καλύτερη διαχείριση της απόδοσης τους για την επιχείρησή σας.

- Η συχνότητα των events εξαρτάται πάντοτε από τον τύπο του σημείου πώλησης.

Για τα φαρμακεία της γειτονιάς, προτείνεται ένα animation ανά μήνα.

Κάθε μήνα δηλαδή, να υπάρχει μια εποχιακή προβολή ή ένα event σε ένα θέμα.

Τα πιο πολυσύχναστα και πιο μεγάλα φαρμακεία μπορούν να έχουν 2-3 events το μήνα.

- Κινητοποιήστε την ομάδα σας, καθορίζοντας στόχους που σχετίζονται με ένα σύστημα επιβράβευσης.

Χάρης Κωνσταντόπουλος, Φαρμακοποιός, ΜSc Pharmaceutical marketing
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.