fbpx

Επενδύστε στα Σπορ!

Σε σταθερή ανάπτυξη, η αγορά των προϊόντων διατροφής για άτομα που αθλούνται, προσπαθεί να εισβάλει και στο κανάλι του φαρμακείου.

Οι φαρμακοποιοί διαθέτουν όλα τα ατού και φυσικά τις γνώσεις για να δώσουν την κατάλληλη επιστημονική συμβουλή σε αυτούς που αθλούνται είτε επαγγελματικά, είτε κάνουν κάποιο σπορ ερασιτεχνικά.

Είστε λοιπόν έτοιμοι να κατακτήστε αυτήν την αγορά;

Σε σταθερή ανάπτυξη, η αγορά των προϊόντων διατροφής για άτομα που αθλούνται, προσπαθεί να εισβάλει και στο κανάλι του φαρμακείου.

Παρόλο που οι Έλληνες καταλαμβάνουν από τα χαμηλότερα ποσοστά σε θέματα άθλησης και σπορ από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, εν τούτοις ένα 25% δηλώνει ότι αθλείται συστηματικά ή περιστασιακά.

Είναι γεγονός ότι τα άτομα που κάνουν σπορ ή γυμναστική, έχουν υψηλότερες προσδοκίες για την καλή διατήρηση της υγείας τους συγκριτικά με τους υπόλοιπους.

Συνεπώς, το φαρμακείο σαν το υπ' αριθμό 1 κατάστημα υγείας, θα ήταν εύλογα το πλέον κατάλληλο σημείο αγοράς προϊόντων διατροφής ή συμπληρωμάτων που θα μπορούσαν να βοηθήσουν ώστε να καλύψουν τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

Μέχρι σήμερα οι αθλητές και γενικά αυτοί που κάνουν κάποιο σπορ αγοράζουν τα ιδιαίτερα προϊόντα διατροφής τους από τα ειδικά καταστήματα σπορ, τα γυμναστήρια αλλά και από το ιντερνέτ.

Τα κυριότερα προϊόντα της κατηγορίας είναι:

Πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, γλουταμίνες, προβιοτικά, αμινοξέα, κρεατίνες, λιποδιαλύτες, λιπαρά οξέα, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, θερμογενετικά, ενεργειακές μπάρες, λειτουργικά τρόφιμα και υπερτροφές.

Επίσης, εδώ θα συμπεριλάβουμε και προϊόντα με βάση τη ντοπαμίνη, αδρεναλίνη, ή ακόμη και σεροτονίνη που επηρεάζουν τη διάθεση και την κινητικότητα, ακόμη και τα ισοτονικά ροφήματα.

Σημειώστε βέβαια ότι, η πρώτη κατηγορία στην αγορά αυτή είναι τα αδυνατιστικά (λιποδιαλύτες) και τα προϊόντα αποτοξίνωσης.

Έπονται με υψηλή δυναμική, οι πρωτεΐνες, τα ενεργειακά και αυτά που αυξάνουν τις επιδόσεις.

Τα μερίδια αγοράς αυτής της κατηγορίας είναι ελάχιστα στο φαρμακείο σε σχέση με τα άλλα κανάλια διανομής και δεν ξεπερνούν το 5-6%.

Οι λόγοι είναι κυρίως ότι οι φαρμακοποιοί φοβούνται να επενδύσουν σε μια κατηγορία που έχει ήδη αναπτυχθεί σε άλλα κανάλια διανομής, αλλά και να προσεγγίσουν μια πελατεία που είναι πολύ καλά πληροφορημένη, παρόλο που η πληροφόρηση που έχουν δεν είναι πάντα η σωστή.

Επίσης, δεν υπάρχει η κατάλληλη εκπαίδευση σχετικά με τις διατροφικές ανάγκες των αθλητών και των sportif, αλλά αυτό είναι κάτι εύκολο να επιτευχθεί γιατί έχουν το επιστημονικό υπόβαθρο, κάτι που τα υπόλοιπα κανάλια διανομής δεν έχουν.

Οι φαρμακοποιοί που επένδυσαν ήδη σε αυτή την αγορά συνηγορούν θετικά, αρκεί να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες.

Υπάρχει άραγε μια ευκαιρία γι’ αυτήν την κατηγορία στο φαρμακείο;

Οι φαρμακοποιοί που επένδυσαν ήδη σε αυτή την αγορά συνηγορούν θετικά, αρκεί να γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες.

Αυτοί οι φαρμακοποιοί επιτυγχάνουν υψηλές επιδόσεις σε αυτή την αγορά και υψηλά περιθώρια κέρδους.

Αν λοιπόν το αποφασίσατε να επενδύσετε στα σπορ, μένει να επιλέξετε τα κατάλληλα ποιοτικά προϊόντα και τις αξιόπιστες εταιρείες.

Όσο για την τοποθέτησή τους στον χώρο πώλησης, το πλέον δόκιμο είναι να δημιουργήστε μια ραφιέρα με την κατάλληλη σήμανση, δίπλα στα συμπληρώματα διατροφής.

Βέβαια, κοντά με τα προϊόντα διατροφής για άτομα που αθλούνται, είναι καλό να τοποθετήσετε στην ίδια ραφιέρα ή δίπλα της και τα προϊόντα τραυματολογίας (ορθοπεδικά βοηθήματα, θερμαντικές κρέμες, αντιφλεγμονώδη τοπικά επιθέματα, κ.λπ.).

Με ποιες ενέργειες να αναπτύξουμε αυτήν την κατηγορία;

Οι ενέργειες που γίνονται στο φαρμακείο μας και συντελούν στην ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας είναι:

- Έρευνα στην τοπική αγορά για την πραγματική ανάγκη ανάπτυξης αυτής της κατηγορίας και την ύπαρξη άλλων πιθανών σημείων διανομής (όπως γυμναστήρια, διαιτητικά κέντρα κ.λπ.).

- Επαφή και συνεργασία με έναν ή περισσότερους αξιόπιστους προμηθευτές-εταιρείες συμπληρωμάτων διατροφής.

- Πλήρης εκπαίδευση του προσωπικού του φαρμακείου και του φαρμακοποιού, ώστε να γνωρίζουν τα προϊόντα σχετικά με τη σύνθεση, την ορθή λήψη και τις πιθανές αλληλεπιδράσεις τους με άλλη φαρμακευτική αγωγή, καθώς και ενημέρωση για τις τιμές των ειδικών αυτών συμπληρωμάτων και τη σχέση ποιότητας-τιμής.

- Συνδυαστική πρόταση αυτών των προϊόντων με ανάλογα είδη κατάλληλα για αθλητές (όπως ορθοπεδικά, θερμαντικές κρέμες, αναλγητικά και είδη υγιεινής διατροφής -μπάρες, υγιεινά snack).

- Σωστή τοποθέτηση των προϊόντων αυτών σε εμφανές σημείο με την κατάλληλη σήμανση και πληροφορία (merchandizing).

- Προβολή και ενημέρωση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτουμε για την προσέλκυση και ενημέρωση του κοινού, όπως επίσης και με τη χρήση ενημερωτικού υλικού σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.

Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήστε επαφές και διασυνδέσεις με τα αθλητικά κέντρα και γυμναστήρια της περιοχής σας, όπου μπορείτε να αναρτήσετε ενημερώσεις, σχετικά άρθρα, αλλά και τις προσφορές σας.

Προσελκύστε την κατάλληλη πελατεία

Για να προσελκύστε την κατάλληλη πελατεία, απαιτούνται τα κατάλληλα μέσα προβολής και επικοινωνίας.

Προωθητικό και ενημερωτικό υλικό για τη σύνθεση, τις ενδείξεις και τη δοσολογία των προϊόντων, θα σας δώσουν οι εταιρείες προμηθευτές.

Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήστε επαφές και διασυνδέσεις με τα αθλητικά κέντρα και γυμναστήρια της περιοχής σας, όπου μπορείτε να αναρτήσετε ενημερώσεις, σχετικά άρθρα, αλλά και τις προσφορές σας.

Ανακαλύψτε τους κρυμμένους αθλούμενους πελάτες σας!

Αν για παράδειγμα κάποιος σας ζητήσει μια επιγονατίδα ή μια αντιφλεγμονώδη αλοιφή, ρωτήστε τον πώς έπαθε την κάκωση και οδηγήστε τον στη ραφιέρα με τα προϊόντα της κατηγορίας για σπορ για να του τη γνωρίσετε, διαβεβαιώνοντάς τον ότι το φαρμακείο σας μπορεί να του δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και συμβουλές για τη διατροφή του, καθώς και για πιθανά προβλήματα που θα αντιμετωπίσει κατά την αθλητική του δραστηριότητα.

Το να συνεργαστείτε με έναν διατροφολόγο-διαιτολόγο περιστασιακά ή σε μόνιμη βάση είναι μια πολύ καλή λύση, όχι μόνο για να προσεγγίζει τα άτομα που αθλούνται, αλλά και όλους τους άλλους πελάτες σας που αναζητούν συμβουλές για τη διατροφή και την πρόληψη της υγείας τους, μέσα από τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής συνδυαζόμενα και με την κατάλληλη διατροφή.

Μην ξεχνάτε ότι ειδικά ο τομέας της απώλειας βάρους απασχολεί τους περισσότερους πελάτες σας!

Οι πλέον σημαντικές ενέργειες:

- Πριν αποφασίστε να επενδύεστε στην κατηγορία των προϊόντων διατροφής και φροντίδας των ατόμων που αθλούνται, θα πρέπει να αφιερώστε χρόνο για την εκπαίδευση τη δική σας ή ενός συνεργάτη σας, πάνω στις διατροφικές τους ανάγκες και στα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν.

 

Τα άτομα αυτά συνήθως είναι πολύ ενημερωμένα και απαιτητικά όσον αφορά τη συμβουλευτική σας προσέγγιση.

- Η επιλογή των προμηθευτών πρέπει να στηρίζεται στην απλότητα της σειράς που προτείνουν, την ποιότητα των προϊόντων και την αποτελεσματικότητα και ασφάλεια των συνθέσεων.

- Το merchandizing της κατηγορίας πρέπει να είναι μελετημένο και να σηματοδοτεί εμφανώς την κατηγορία στο χώρο, με υποκατηγορίες στη σήμανση όπως: διατροφή, τραυματισμοί, απώλεια βάρους…

- Τέλος, αναδείξτε την εξειδίκευσή σας δημιουργώντας ειδικά έντυπα με διατροφικά πλάνα, ανάλογα με την κάθε συχνή περίπτωση, που μπορείτε να διανείμετε δωρεάν ή σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή στους ιδιαίτερους αυτούς πελάτες σας.

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.