fbpx

Πάνες Ακράτειας - Μία Αγορά με Προοπτικές

Η γήρανση του πληθυσμού και η διάθεση των ηλικιωμένων ατόμων για περισσότερες δραστηριότητες, μαζί με την τμηματοποίηση της αγοράς και την αυξανόμενη διείσδυση των μαρκών με πάνες ακράτειας, συμβάλουν στη σταθερή άνοδο αυτής της κατηγορίας.

Η ποιότητα και η αισθητική των προϊόντων βελτιώνονται και απομένει μόνο η διάθεση της ομάδας του φαρμακείου για δραστηριοποίηση σε αυτή την αγορά.

Πάνες Ακράτειας - Μία Αγορά με Προοπτικές.

Σαν ακράτεια των ούρων σύμφωνα με τους ειδικούς γιατρούς ορίζεται κάθε μη επιθυμητή διαφυγή ούρων.

Αυτή η κατάσταση απασχολεί και τα δύο φύλλα αλλά φυσικά περισσότερο το γυναικείο. Σύμφωνα με στατιστικές, σχεδόν το 90% των ατόμων κάθε ηλικίας με πρόβλημα ακράτειας είναι γυναίκες ενώ σε πιο μεγάλη ηλικία το ποσοστό των ανδρών αυξάνεται, με αντιστοιχία 40% άνδρες και 60% γυναίκες.

Μάλιστα μια στις 2 γυναίκες μετά τα 50 έχουν πρόβλημα διαφυγής ούρων.

Η ακράτεια στη γυναίκα βέβαια δεν είναι θέμα ηλικίας. Η εγκυμοσύνη αλλά και η προσπάθεια στην άσκηση μπορεί να προκαλέσουν φαινόμενο διαφυγής ούρων, γεγονός όμως που δημιουργεί δυσάρεστη αίσθηση στο άτομο.

Η ακράτεια προκαλεί πραγματικό ψυχολογικό πρόβλημα στα δύο τρίτα των γυναικών που προσβάλει.

Μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα ζωής και γενικά τη δραστηριότητα του ατόμου και να φθάσει μέχρι και σε φαινόμενα απομόνωσης.

Σε τέτοιες περιπτώσεις όλοι οι παράγοντες υγείας έχουν να αντιμετωπίσουν την έννοια της δυστυχίας αλλά και της άρνησης ορισμένων γυναικών που υπομένουν αυτήν την κατάσταση όπως οι μητέρες τους στο παρελθόν, χωρίς να θέλουν να βοηθηθούν από σύγχρονες λύσεις, είτε φαρμακευτικές ή επεμβατικές, αλλά και εξωτερικής προστασίας όπως οι πάνες ακράτειας.

Σύμφωνα με στατιστικές μόνο το 30% των γυναικών με τέτοιου είδους μόνιμα ή περιστασιακά προβλήματα διαφυγής ούρων καταφεύγουν στον γιατρό.

Ο φαρμακοποιός και η ομάδα του έχουν λοιπόν έναν σπουδαίο ρόλο να διαδραματίσουν, όχι μόνο στο να κατευθύνουν αυτές τις γυναίκες στον γιατρό, αλλά και να τους συστήσουν μια αποτελεσματική προστασία.

Η πληροφόρηση για την ακράτεια δεν είναι πλέον θέμα ταμπού!

Για κάθε περίπτωση η κατάλληλη προστασία

Τα είδη από τις πάνες ακράτειας κατηγοριοποιούνται ανάλογα με τη βαθμίδα ακράτειας ως εξής:

- Για βαριά ακράτεια υπάρχουν οι πάνες ακράτειας με αυτοκόλλητο,

- Για μεσαία ακράτεια υπάρχουν οι πάνες βρακάκι (εσώρουχο),

- Για ελαφρά ακράτεια υπάρχουν οι σερβιέτες ακράτειας και

- Τέλος να αναφέρουμε και τα υποσέντονα που είναι βοηθητικά προϊόντα με πολλές χρήσεις σε ενήλικες και βρέφη.

4 κριτήρια επιλογής μια πάνας ακράτειας

1. Η απορροφητική ικανότητα με στόχο να συγκρατεί όσο δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα ούρων

2. Η δυνατότητα αδιάβροχης προστασίας είναι απαραίτητη για να μην έρχονται τα ούρα σε επαφή με το δέρμα έτσι ώστε το δέρμα να παραμένει στεγνό

3. Η άνεση, έτσι ώστε η πάνα να μην προκαλεί αίσθημα ζέστης και εφίδρωση

4. Η διακριτικότητα, μια απαίτηση πολύ μεγάλης σπουδαιότητας για να εξασφαλίζει κομψότητα στην εμφάνιση, ώστε να μην διαφαίνεται κάτω από τα ρούχα αλλά και παράλληλα να δεσμεύει τη δυσάρεστη οσμή των ούρων.

Οι περισσότερες πωλήσεις στο φαρμακείο αφορούν κυρίως τη βαριά και μέτρια ακράτεια.

Βέβαια ας μη παραλείψουμε να αναφέρουμε πόσο δύσκολο είναι για το άτομο να εξομολογηθεί το πρόβλημά του στον πάγκο!

Οι περισσότερες πωλήσεις στο φαρμακείο αφορούν κυρίως τη βαριά και μέτρια ακράτεια.

Η κατάλληλη προσέγγιση και η επικοινωνία

Ας δούμε σε ποιές περιπτώσεις μπορεί ο φαρμακοποιός να προσεγγίσει με διακριτικότητα τον πελάτη και να μιλήσει για λύσεις αποτελεσματικής και διακριτικής προστασίας με πάνες ακράτειας.

Εκτός από τις περιπτώσεις χειρουργικών επεμβάσεων όπως η υστερεκτομή, ο φαρμακοποιός μπορεί να υποψιαστεί μια πιθανώς υπάρχουσα ακράτεια σε άτομα με εγκεφαλικό, άνοια, ατυχήματα αλλά και σε πελάτισσες μετά από εγκυμοσύνη και ιδιαίτερα μετά τη 2η ή 3η γέννα.

Επίσης, σε πελάτισσες παχύσαρκες ιδιαίτερα μιας κάποιας ηλικίας που βλέπει να αγοράζουν σερβιέτες υγείας.

Σε περιπτώσεις ουρικών λοιμώξεων που συχνά υποτροπιάζουν, αλλά και σε γυναίκες με έντονη δυσκοιλιότητα ή με διαβήτη που προκαλεί πολυουρία.

Ορισμένα φάρμακα επίσης προκαλούν έντονη διούρηση και συχνά ακούσια διαφυγή ούρων ( α-blokers, αντιψυχωτικά, αντικαταθλιπτικά, αντιπαρκινσονικά, αντιισταμινικά, α-συμπαθομιμητικά, ψυχότροπα, αγχολυτικά, υπνωτικά).

Είναι βέβαιο δε ότι όσο προχωρά η ηλικία τόσο το πρόβλημα επιδεινώνεται.

Σε όλες λοιπόν τις πιο πάνω περιπτώσεις που δεν είναι και λίγες, μπορεί ο φαρμακοποιός να υποψιαστεί μια υπάρχουσα ακράτεια και απλά να ενημερώσει τον πελάτη του όσο γίνεται πιο διακριτικά με τον εξής τρόπο:

«Επειδή συχνά αυτές οι καταστάσεις (αναφέρατε πρόβλημα υγείας) συνοδεύονται και από περιστασιακές ή μόνιμες καταστάσεις διαφυγής ούρων, ένα πολύ συχνό φαινόμενο σε πολλά άτομα, υπάρχουν πλέον σύγχρονες και διακριτικές λύσεις προστασίας.

Είμαστε στη διάθεση σας αν θέλετε να μιλήσουνε για αυτό το θέμα».

Ο στόχος του φαρμακοποιού είναι να βελτιώσει την ποιότητα ζωής του πελάτη του με ακράτεια.

Εξάλλου, άλλος ο ρόλος του γιατρού και άλλος ο ρόλος του φαρμακοποιού.

Πρέπει όμως να προσδιορίσει αρχικά την ένταση του προβλήματος και να προτείνει την κατάλληλη βαθμίδα προστασίας.

Όποια και αν είναι η ηλικία του πελάτη, η διαδικασία της ανακάλυψης της ανάγκης προστασίας παραμένει η ίδια.

Αρχίστε με την ερώτηση πάνω στη ποσότητα ούρων που διαφεύγουν.

Προσδιορίστε αν πρόκειται για μερικές σταγόνες που προκαλούν απλά μόνο μια δυσάρεστη αίσθηση στην επαφή με το εσώρουχο ή μια ποσότητα ούρων με διαφυγή από το εσώρουχο που απαιτεί την άμεση αλλαγή του;

Στη συνέχεια προσδιορίστε τη συχνότητα αυτού του φαινομένου (περιστασιακά, μετά από κάποια προσπάθεια, συχνά μέσα στην ημέρα, πολύ συχνά...).

Ρωτήστε τον πελάτη για τις συνήθειες ζωής του, ώστε να του προτείνεται τη λύση που του ταιριάζει απόλυτα.

Πώς να οργανώστε την προβολή σας στις πάνες ακράτειας

Να επιλέξτε τουλάχιστον 2 μάρκες με πάνες ακράτειας, ώστε ο πελάτης να έχει επιλογή σε ποιότητα και σε τιμή.

Να επιλέξτε τουλάχιστον 2 μάρκες με πάνες ακράτειας, ώστε ο πελάτης να έχει επιλογή σε ποιότητα και σε τιμή.

Η έκθεση στον χώρο πώλησης

Κατά τη πρόταση αυτών των προϊόντων διακρίνουμε δύο στάδια.

Αρχικά τον προσδιορισμό του μεγέθους του προβλήματος και τη πρόταση της κατάλληλης προστασίας και σε ένα δεύτερο στάδιο την επανάληψη της αγοράς.

Για τον λόγο αυτό, οι πάνες ακράτειας πρέπει να εκτίθενται στον χώρο πώλησης ώστε ο πελάτης να μπορεί να αυτοεξυπηρετηθεί.

Δυστυχώς σπανία τα φαρμακεία στην Ελλάδα εκθέτουν στον χώρο πώλησης τα προϊόντα αυτά, σε αντίθεση με το Super Market.

Η λεκτική επικοινωνία σας

Μην διστάζετε να ανοίξτε με διακριτικότητα τη συζήτηση σε άτομα που υποψιάζεστε ότι μπορεί να έχουν το πρόβλημα.

Οι περισσότεροι θα εκτιμήσουν τη συμβουλευτική σας προσέγγιση.

Βέβαια δεν θα λείψουν και αυτοί που θα προσποιηθούν ότι το πρόβλημα δεν τους αφορά.

Μην πτοείστε όμως, εσείς πρέπει να κάνετε το καθήκον σας σαν επαγγελματίας υγείας.

Μιλήστε τους καλύτερα για «κάποια διαφυγή ούρων» παρά με τη λέξη «ακράτεια» που τρομάζει!

Επίσης αποφύγετε τον περιγραφικό όρο «πάνες ακράτειας».

Προτιμήστε τον όρο «ειδική προστασία από τη διαφυγή ούρων» ή ακόμη καλύτερα τον όρο «απορροφητικά εσώρουχα».

Γενικά δεν πρέπει να μιλάμε για «πάθηση» αλλά για «μια συχνή κατάσταση».

Υπάρχουν οι νέες γυναίκες, οι sportives, που χρειάζονται κάποια ελαφριά προστασία, οι γυναίκες οι ηλικιωμένες και οι παχύσαρκες που συνήθως χρειάζονται μια ενισχυμένη προστασία και τέλος και αυτές που μπορεί να αγοράσουν για τον άνδρα τους, όπου εκεί χρειάζεται ακόμα πιο λεπτός χειρισμός.

Σε όλες τις περιπτώσεις δεν αμελούμε να καθησυχάσουμε τον πελάτη και να του εγγυηθούμε λύση στο πρόβλημα του με την επιλογή της κατάλληλης απορροφητικής προστασίας, διακριτικής, άνετης και χωρίς οσμές.

Σε σοβαρές μάλιστα καταστάσεις μην διστάστε να παραπέμψτε τον πελάτη σας στον ειδικό ουρολόγο γιατί σήμερα υπάρχουν και φαρμακευτικές και επεμβατικές λύσεις.

 

Συμπέρασμα

Σήμερα η ποικιλία που υπάρχει σήμερα σε πάνες ακράτειας, επιτρέπει στο φαρμακείο να προσαρμόσει την επικοινωνία του σε όλες τις περιπτώσεις και να εξασφαλίσει στην πελατεία του μια μέγιστη άνεση.

Η διαχείριση από το φαρμακείο της ακράτειας είναι μια υπηρεσία φροντίδας υγείας.

Ο φαρμακοποιός μπορεί να παρακινήσει άτομα που μέχρι σήμερα δεχόταν σιωπηλά το πρόβλημα τους και ζούσαν στην απομόνωση για μια καλύτερη ποιότητα ζωής, ενώ παράλληλα να αυξήσει σημαντικά τον τζίρο του (σημειωτέο ότι οι μηνιαίες αγορές ενός χρήστη είναι μεταξύ 30-60 ευρώ) και να κερδίσει έτσι το ελληνικό φαρμακείο μερίδια αυτής της κατηγορίας αγοράς από το «αδηφάγο» κανάλι του super market.

Επενδύστε λοιπόν σε μια ανερχόμενη κατηγορία με προοπτικές!

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.