fbpx

Η Νέα Γενιά Πελατών στο Σύγχρονο Φαρμακείο

Το Φαρμακείο, όντας το πρώτο σημείο επαφής της υγείας με το κοινό, το πιο προσιτό και κοντινό, έχει γίνει η ζώνη αλληλεπίδρασης μεταξύ των ιατρών και ασθενών, σε έναν κόσμο όπου η υγεία δημιουργεί όλο και περισσότερες ανησυχίες.

Η Νέα Γενιά Πελατών στο Σύγχρονο Φαρμακείο.

Η δύναμή του αυτή, προϋποθέτει να σηκώσουμε τα μανίκια και να εργαστούμε για όλες τις υπηρεσίες υγείας που περιμένει ο κόσμος από εμάς.

Ο κόσμος της υγείας βρίσκεται σε φάση έντονων ανατροπών.

Το φαρμακείο θα ανταπεξέλθει σε αυτό το νέο περιβάλλον αν προετοιμαστεί σωστά και αφουγκραστεί τα «θέλω» των ασθενών, οι οποίοι περιμένουν περισσότερες υπηρεσίες, όντας έτοιμοι ακόμη και να πληρώσουν γι’ αυτές.

Ο κόσμος της υγείας αναμένει να ζήσει μια επανάσταση συγκρίσιμη με τη βιομηχανική επανάσταση του 19ου αιώνα.

Η Ιατρική του αύριο θα είναι προβλέψιμη, προληπτική, εξατομικευμένη και συμμετοχική.

Με τη δύναμη των περιστάσεων, το φαρμακείο θα γίνει η κύρια πόρτα εισόδου ενίσχυσης της πρωτοβάθμιας περίθαλψης.

Είναι στο χέρι λοιπόν των φαρμακοποιών να εκμεταλλευτούν αυτήν την τάση, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών τους.

Η νέα γενιά πελατών

Όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ του 1980 και της δεκαετίας του 2000, αποτελούν την ψηφιακή γενιά και αντιπροσωπεύουν το 40% του ενεργού πληθυσμού.

Είναι η γενιά όπου οι νέες τεχνολογίες είναι απολύτως φυσιολογικές και τις θεωρούν δεδομένες.

Αν αυτή η νέα γενιά είναι το νέο καταναλωτικό κοινό των φαρμακείων, πρέπει να παραδεχθούμε ότι είναι τελείως διαφορετικό από αυτό των προηγούμενων γενιών!

Μεγάλωσαν με το διαδίκτυο, το κινητό τηλέφωνο κολλημένο στο αυτί και μόνιμα συνδεδεμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι νέοι αυτοί ζουν την καθημερινότητα εν μέσω υπηρεσιών και εφαρμογών στα κινητά, γρήγορων και εξατομικευμένων.

Δεν αντέχουν να περιμένουν! Θέλουν άμεσο όφελος!

Είναι λιγότερο πιστοί απ’ ότι η προηγούμενη γενιά και επιθυμούν πάντα την καινοτομία.

Παράλληλα, ο τρέχον πληθυσμός των ηλικιωμένων μέσα στα επόμενα χρόνια δεν θα γνωρίσει κάτι περισσότερο από αυτό που γνώρισαν οι γονείς τους.

Δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες, αλλά δεν τους δημιουργούν και φόβο.

Ενδιαφέρονται κυρίως για θέματα υγείας και ομορφιάς, χάρη στη θέλησή τους να γεράσουν «όσο πιο καλά γίνεται».

Αντιθέτως! Τα άτομα άνω των 50 ετών, περνάνε αρκετές ώρες την εβδομάδα στο Ίντερνετ και 1 στους 4 είναι μέλος ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης.

Ενδιαφέρονται κυρίως για θέματα υγείας και ομορφιάς, χάρη στη θέλησή τους να γεράσουν «όσο πιο καλά γίνεται».

Είναι όλο και πιο δεκτικοί στις υπηρεσίες που τους βοηθούν να διαχειριστούν την άνεση και την υγεία τους.

Ο φυσικός χώρος του φαρμακείου παραμένει το σημείο προτίμησης αγοράς γι’ αυτούς και χρησιμοποιούνε το Ίντερνετ ως πηγή ενημέρωσης και σύγκρισης.

Φυσικά, συνεχίζουν να εμπιστεύονται τον φαρμακοποιό για την παροχή συμβουλών.

Όποια και αν είναι η ηλικία τους, οι Έλληνες είναι ευχαριστημένοι από τον Φαρμακοποιό τους.

Φυσικά, υπάρχουν αρκετά σημεία που χρειάζονται βελτίωση.

Η εξασφάλιση συμβουλών ποιότητας προς αυτούς, παραμένει μια από τις προκλήσεις του σήμερα.

Οι ασθενείς-πελάτες έτοιμοι για προσφορά υπηρεσιών

Οι πελάτες των φαρμακείων περιμένουν περισσότερες υπηρεσίες από το φαρμακείο και είναι έτοιμοι ακόμη και να πληρώσουν!

Εμβολιασμός, προληπτικοί έλεγχοι αλλά και προσωπικά ραντεβού με συμβουλές για τη διατροφή, τη διακοπή του καπνίσματος κ.ά.

Γι’ αυτούς το φαρμακείο είναι ο πιο κοντινός και άριστος χώρος υγείας.

Θέλουν να μπορούν να βρουν τον ειδικό στο φάρμακο που θα τους βοηθήσει να ακολουθήσουν τις θεραπείες τους, αλλά και έναν επαγγελματία που θα τους στηρίξει στη διαχείριση της συνολικής υγείας τους.

Ο ρόλος του «συντονιστή» αναμένεται κυρίως όσον αφορά τη διαχείριση της διακίνησης των προϊόντων σχετικά με τη παράδοση στο σπίτι, για καινούργια συστήματα αποστολής της ιατρικής συνταγής από το Ιντερνέτ και παραλαβή από το φαρμακείο (click and collect) ή την ετοιμασία των χαπιών στις ειδικές θήκες.

Μια αξιόλογη διαπίστωση

Αντίθετα με κάθε προσμονή, περίπου το μισό των πελατών του φαρμακείου στην Ευρώπη που ενδιαφέρεται για την παροχή υπηρεσιών, δηλώνει έτοιμο να συμβάλει οικονομικά για να τις αποκτήσει.

Είμαστε πολύ μακριά από την εικόνα του «όλα είναι δωρεάν».

Οι νέοι είναι πιο απαιτητικοί και είναι πιο δύσκολο να ικανοποιηθούν.

Ζητούν όλο και περισσότερες υπηρεσίες και είναι πολύ πιθανό να πληρώσουν γι’ αυτές.

Πολλές χώρες έχουν ξεκινήσει να αναπτύσσουν μια σημαντική προσφορά υπηρεσιών στα φαρμακεία.

Σε χώρες όπως οι ΗΠΑ ή ο Καναδάς, είναι ο τρόπος για να διαφοροποιηθούν σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Στην Πορτογαλία, οι σχετικά πρόσφατες περικοπές του προϋπολογισμού της φαρμακευτικής δαπάνης, οδήγησαν σε εφευρετικότητα από τους φαρμακοποιούς.

Αυτές οι χώρες είναι παραδείγματα και ίσως παραδείγματα προς μίμηση για το Ελληνικό Φαρμακείο!

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.