fbpx

Οι Εναλλακτικές Προσεγγίσεις στο Φαρμακείο του Σήμερα

Οι φυσικές προσεγγίσεις είναι σχεδόν παντού γύρω μας και το φαρμακείο έχει μια θέση σε αυτή τη νέα τάση.

Η χρήση των φυτών στη θεραπευτική, την κοσμετολογία και τη διαιτητική είναι πολύ γνωστή από την αρχαιότητα.

Οι φυσικές προσεγγίσεις είναι σχεδόν παντού γύρω μας και το φαρμακείο έχει μια θέση σε αυτή τη νέα τάση.

Πριν από μερικές δεκαετίες, ο φαρμακοποιός ήταν ο ειδικός στη χρήση των φυτών στη θεραπευτική που ο ίδιος επιμελείτο.

Με την ανάπτυξη της βιομηχανίας φαρμάκων κατά τη δεκαετία του 60, σιγά σιγά αυτή η πρακτική παραγκωνίστηκε.

Σήμερα αυτή η «πράσινη» και οικολογική τάση επανέρχεται στις ανάγκες των καταναλωτών και αρκετά φαρμακεία έχουν επενδύσει στις φυσικές και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις.

Τα συμπληρώματα διατροφής, τα προϊόντα φυτοθεραπείας, αρωμαθεραπείας και ομοιοπαθητικής, χρησιμοποιούν στις συνθέσεις τους τα φυτικά συστατικά και αποτελούν κατηγορίες ταχείας ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια.

Η ιδέα είναι να προτείνουμε «φυσικά προϊόντα» και η διαφοροποίηση αυτή στο φαρμακείο είναι μια απάντηση στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει το επάγγελμα και όχι μόνο.

Το να δημιουργήσουμε μια ιδιαίτερη εικόνα στο φαρμακείο σαν οι ειδικοί στις φυσικές προσεγγίσεις,αναβαθμίζει το ρόλο του επαγγέλματός μας.

Από την άλλη μεριά ο καταναλωτής φαίνεται να είναι πιο σκεπτικός απέναντι στην υπερκατανάλωση χημικών φαρμάκων και αρκετοί πλέον στρέφονται για τη θεραπεία ορισμένων παθήσεων σε φυσικά προϊόντα.

Η φυτοθεραπεία και οι φαρμακευτικές δρόγες αποτελούν τη βασική εξειδίκευση του φαρμακοποιού εδώ και πολλά χρόνια, διότι εκείνος έχει την απόλυτη γνώση πάνω σε αυτούς τους τομείς και επιβάλλεται πλέον να ενισχύσει τις δραστηριότητές του.

Βλέπουμε ότι στο φαρμακείο, παρ' όλη την κρίση, η αγορά των προϊόντων φυτοθεραπείας και συμπληρωμάτων διατροφής, ιδιαίτερα αυτών με βάση τα φυτικά εκχυλίσματα, έχει μια ανοδική τάση.

Οι καταναλωτές πάλι, γίνονται όλο και πιο ευαισθητοποιημένοι στον τομέα της πρόληψης.

Η αρωμαθεραπεία επίσης τα τελευταία δέκα χρόνια προσπαθεί να αναπτύξει τη «φυσική» της δραστηριότητα στον τομέα της υγείας.

Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια μικρή κατηγορία με μια πολύ ιδιαίτερη πελατεία.

Οι χρήστες της αρωμαθεραπείας αναζητούν την καινοτομία στη θεραπευτική, μέσα από τα αιθέρια έλαια.

Τα προϊόντα της αυτή τη στιγμή, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, απευθύνονται στους «ψαγμένους» και σε άτομα που είναι εξοικειωμένοι με μια φιλοσοφία «της τέχνης του να ζεις».

Η αυξανόμενη τάση της, οφείλεται χωρίς αμφιβολία στην αποτελεσματικότητα της να φροντίζει τον ασθενή.

Για παράδειγμα στις ιογενείς παθήσεις του αναπνευστικού, τα αιθέρια έλαια λεβάντας και ευκαλύπτου είναι πολύ γνωστά για τις ευεργετικές ιδιότητες τους και ο δε φαρμακοποιός που θεωρείται ο ειδικός για τα θεραπευτικά φυτά, είναι κατ' επέκταση ο ειδικός και για τα αιθέρια έλαια.

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερη απήχηση στο κοινό έχει και η ομοιοπαθητική.

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερη απήχηση στο κοινό έχει και η ομοιοπαθητική.

Οι άνθρωποι επιθυμούν να ανατρέξουν για συχνά προβλήματα υγείας τους σε θεραπείες που θεωρούν πιο αθώες, πιο φυσικές, χωρίς ανεπιθύμητες δράσεις.

Οι ειδικοί εξηγούν ότι πρόκειται για ένα φαινόμενο μιας βαθύτερης συνείδησης του εγώ που συνδέεται με την οικολογική τάση.

Οι άνθρωποι επιθυμούν να φροντίσουν το σώμα τους όπως θέλουν να φροντίσουν το περιβάλλον.

Η αναζήτηση της φυσικότητας ακόμη και στο φάρμακο, είναι μια βαθειά τάση στο δυτικό κόσμο.

Ιδιαίτερες τάξεις χρηστών της ομοιοπαθητικής είναι κυρίως οι γυναίκες αλλά και η νέα γενιά καταναλωτών κυρίως μεταξύ 25-35 ετών.

Η ομοιοπαθητική θεωρείται για αυτούς σαν μια θεραπευτική προσέγγιση που σέβεται τον οργανισμό γιατί μελετά τον άνθρωπο σαν μια ολότητα, σε αντίθεση με τη κλασσική ιατρική που ανατρέχει στη θεραπεία του συμπτώματος.

Η ομοιοπαθητική για τους ειδικούς θεωρείται μια εναλλακτική θεραπευτική στρατηγική που προστατεύει τον οργανισμό, τόσο σε επίπεδο πρόληψης, όσο και σε επίπεδο θεραπείας και είναι πολύ βασικό να ενισχυθεί η συνέργεια μεταξύ γιατρών και φαρμακοποιών, έτσι ώστε οι μεν πρώτοι να εξηγήσουν στον ασθενή τις βασικές αρχές της ομοιοπαθητικής θεραπείας, ενώ οι δεύτεροι να χορηγήσουν το σωστό προϊόν που ανταποκρίνεται επακριβώς στις ανάγκες του ασθενή.

Το να ανατρέξει κάποιος στην ομοιοπαθητική δεν σημαίνει βέβαια ότι αποκλείει παντελώς την κλασική φαρμακοθεραπεία, η οποία σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να συνδυαστεί με την ομοιοπαθητική.

Οι τομείς που έχουν κυρίως τη μεγαλύτερη ανάπτυξη είναι:

Προβλήματα ΩΡΛ, συχνές ιώσεις, άγχος και αϋπνίες, αλλεργίες, διακοπή καπνίσματος...

Τα Συμπληρώματα Διατροφής (ΣΔ) δίνουν και αυτά παράλληλα την ευκαιρία στο φαρμακοποιό να αναπτύξει το περιθώριο κέρδους του και την εξειδίκευσή του.

Εκτός από τις μέχρι τώρα πολύ κινήσιμες κατηγορίες όπως η τόνωση και το αδυνάτισμα, ας ρίξουμε από τώρα και στο εξής μια ιδιαίτερη βαρύτατα στη κλινική διατροφή, στη διατροφή των αθλητών, της εγκύου γυναίκας αλλά και μετά τη γέννα, αλλά και σε κατηγορίες ΣΔ που απευθύνονται σε παθολογίες (διαβήτης, προβλήματα αρθρώσεων, ΚΝΣ, αϋπνία, ουρολοιμώξεις, προβλήματα πεπτικού, κ.λπ.).

Όπως γνωρίζουμε με τις νέες προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής ένωσης περί ισχυρισμών των προϊόντων αυτών, απαραίτητη πλέον είναι η κλινική τεκμηρίωση και οι εταιρείες που ακολουθούν το βήμα της εποχής πρέπει να επενδύσουν σ' αυτό.

Το γεγονός αυτό πιστεύουμε να εξυγιάνει κάπως την αγορά από τις εταιρείες που πουλούσαν «φύκια για μεταξωτές κορδέλες» με υπερυποσχέσεις προς το κοινό.

Μέσα σε αυτό το νέο περιβάλλον της αξιόπιστης επιστημονικής πληροφόρησης, είναι εμφανής η ευκαιρία για τον φαρμακοποιό να αναδείξει τον ρόλο του, εξηγώντας στους πελάτες του ότι δεν πρέπει να αγοράζουν οτιδήποτε ΣΔ αγνώστου αποτελεσματικότητας, αλλά μόνο ΣΔ από το φαρμακείο που έχουν όχι μόνο τη γνωστοποίηση του ΕΟΦ, αλλά και τεκμηρίωση της αποτελεσματικότητάς τους.

Σήμερα περισσότερο από ποτέ οι καταναλωτές έχουν ανάγκη από έγκυρη πληροφόρηση και ο φαρμακοποιός πρέπει να εκμεταλλευτεί αυτή την ευκαιρία και να αυξήσει όχι μόνο τον τζίρο του αλλά και το πιστό του πελατολόγιο.

Οι ευκαιρίες είναι πολλές στη καθημερινότητα:

Καταγράψτε τις κυριότερες παθολογικές καταστάσεις που αντιμετωπίζετε στον πάγκο και δίπλα καταγράψτε το κατάλληλο ΣΔ που πρέπει να προτείνετε.

Τολμήστε λοιπόν να το κάνετε σχεδόν σε κάθε εκτέλεση συνταγής, εξηγώντας το όφελος που θα έχει ο πελάτης από τη συνδυαζόμενη αγωγή.

Ένα επίσης ενδιαφέρον κεφάλαιο είναι και τα λειτουργικά τρόφιμα και τα τρόφιμα ειδικής διατροφής (υπερπρωτεϊνούχα γεύματα, προϊόντα χωρίς γλουτένη, μπάρες δημητριακών, φυσικές γλυκαντικές ουσίες, κ.λπ.).

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.