fbpx

Γιατί Αξίζει να Επενδύσουμε στις Φυσικές και Εναλλακτικές Θεραπείες;

Γιατί αξίζει να επενδύσουμε στις φυσικές και εναλλακτικές θεραπείες;

Η απάντηση βρίσκεται στην ανάλυση της αγοράς και των νέων απαιτήσεων του καταναλωτή.

Γιατί Αξίζει να Επενδύσουμε στις Φυσικές και Εναλλακτικές Θεραπείες;

Υπάρχει μια έντονη στροφή στην φυσικότητα και στην οικολογία!

Για παράδειγμα τα φυτικά καλλυντικά στο φαρμακείο έχουν τα τελευταία χρόνια πολύ μεγαλύτερη ανάπτυξη από τα άλλα κλασικά καλλυντικά.

Το ίδιο βλέπουμε και για τα συμπληρώματα διατροφής και για τα προϊόντα φυτοθεραπείας και αρωμαθεραπείας.

Αναμφισβήτητα αξίζει μια τέτοια επένδυση, όταν σήμερα όλο και περισσότεροι καταναλωτές κυρίως οι πιο ψαγμένοι, οι νέοι μεταξύ 25-35 ετών και κυρίως οι γυναίκες, ανατρέχουν σε φυσικές προσεγγίσεις και θέλουν να αποφύγουν όσο το δυνατόν τα χημικά φάρμακα, αλλά και να φροντίσουν προληπτικά την υγεία τους ή να αντιμετωπίσουν ορισμένα ήπια προβλήματα υγείας τους.

Σε γενικές γραμμές είναι άτομα ευαίσθητα στην ανθρώπινη προσέγγιση και στην ανάλυση του ψυχισμού και της γενικής τους κατάστασης.

Αλλά ακόμη και αυτοί που έρχονται με μια συνταγή ομοιοπαθητικής ή αναζητούν προϊόντα φυτοθεραπείας ή συμπληρώματα διατροφής, σπάνια είναι αρνητικοί στα κλασικά φάρμακα.

Αλλά και το αντίθετο. Για παράδειγμα δέχονται να συνδυάσουν ομοιοπαθητική ή φυτοθεραπεία με τη λήψη αντιβιοτικών ή με τη φαρμακευτική αγωγή μιας χρόνιας πάθησης.

Άλλοι είναι πολύ καλά πληροφορημένοι, άλλοι έχουν ορισμένες βασικές γνώσεις, ενώ άλλοι εξηγούν απλά τα συμπτώματα τους και επιθυμούν να τους προταθεί κάτι πιο φυσικό αλλά αποτελεσματικό.

Τότε είναι στο χέρι του φαρμακοποιού να τους προτείνει τα κατάλληλα προϊόντα ή αν κρίνει απαραίτητο να τους παραπέμψει στον γιατρό.

Η φυτοθεραπεία, η ομοιοπαθητική, η αρωματοθεραπεία, η μικροδιατροφή, τα φυτικά καλλυντικά, επιτρέπουν στον φαρμακοποιό να αναδείξει τη διαφορετικότητα του από τα άλλα κανάλια διανομής, προβάλλοντας τις επιστημονικές του γνώσεις και εδραιώνοντας στην αγορά μια μοναδική εικόνα καταστήματος υγείας.

Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον όμως, αναλύοντας αυτές τις τάσεις και τις ευκαιρίες ανάπτυξης, οι περισσότεροι φαρμακοποιοί δεν είναι καλά εκπαιδευμένοι και οργανωμένοι και δεν έχουν κάνει το κατάλληλο Marketing για να αναδείξουν αυτές τις κατηγορίες, που έχουν τις ρίζες τους στην ιστορία του φαρμακείου και θα αποτελέσουν λύση διεξόδου από την οικονομική μιζέρια.

Ένα νέο concept πρέπει να δημιουργηθεί

Αυτή η εξειδίκευση στο φαρμακείο δεν έρχεται εύκολα ως μάννα εξ' ουρανού και από τη μια μέρα στην άλλη!

Απαιτεί πάθος, βαθιά κατάρτιση και κινήσεις κατάλληλης προβολής που την αναδεικνύουν.

Πρέπει όλο το φαρμακείο να αλλάξει στην προσέγγισή του προς τον πελάτη, να διαφοροποιήσει την εικόνα του, για να μπορέσει να αναδείξει έντονα ότι έχει αυτήν την εξειδίκευση, χωρίς φυσικά να παραμελήσει το φάρμακο.

Αν θέλει λοιπόν κάποιος να διαφοροποιηθεί και να αναδείξει αυτές τις κατηγορίες θα πρέπει να δουλέψει πάνω στην εικόνα που δίνει ο χώρος του.

Ειδικά ράφια πρέπει να δημιουργηθούν αφιερωμένα στις εναλλακτικές κατηγορίες με τα κατάλληλα μηνύματα.

Αν θέλει λοιπόν κάποιος να διαφοροποιηθεί και να αναδείξει αυτές τις κατηγορίες θα πρέπει να δουλέψει πάνω στην εικόνα που δίνει ο χώρος του.

Το όλο ντεκόρ μπορεί να ενισχυθεί δημιουργώντας μια γωνία φυσικών προϊόντων.

Μια ιδέα είναι να γεμίσουμε μικρούς σάκους από τσουβάλι ή οικολογικό χαρτί, με φυτά, ρίζες, μείγματα φαρμακευτικών φυτών και να διακοσμήσουμε αυτόν τον χώρο.

Ακόμη πιο δελεαστικό η δημιουργία ενός μπαρ με φυτά, εκχυλίσματα, αφεψήματα και αιθέρια έλαια, όπου ο πελάτης μπορεί να καθίσει να δοκιμάσει και να διαβάσει ορισμένες χρήσιμες οδηγίες για τις ιδιότητες και τη χρήση αυτών των προϊόντων.

Όλα αυτά όχι μόνο δίνουν μια ξεχωριστή εικόνα στο χώρο, αλλά αναδύουν και μια ιδιαίτερη ευχάριστη μυρωδιά, μόλις ο πελάτης δρασκελίσει το πόδι του στο φαρμακείο μας.

Δημιουργήστε απλές αφίσες που ανακοινώνουν ότι διαθέτετε «προϊόντα βιολογικά και φυσικά» ή βάλτε μια ταμπέλα στην είσοδο που θα χαρακτηρίζει το φαρμακείο σαν «φυσικό φαρμακείο».

Από την πλευρά της διακόσμησης του χώρου τα κατάλληλα υλικά για να δημιουργήσουμε μια ιδιαίτερη εικόνα, είναι να χρησιμοποιήσουμε κυρίως ξύλο μπαμπού και φυτά μέσα στον χώρο.

Παράλληλα το όλο concept συμπληρώνεται από την πρόταση του φαρμακοποιού προς τον καταναλωτή.

Η συμβουλή είναι ένα από τα κλειδιά ανάπτυξης των «φυσικών φαρμακείων» και εδώ έχει μεγάλη σημασία να είμαστε αξιόπιστοι.

Για να δώσουμε όμως τη σωστή συμβουλή πρέπει εμείς και η ομάδα μας να εκπαιδευτούμε, να ενημερωθούμε, γιατί εύλογα δεν περιμένουμε από έναν φαρμακοποιό που έχει κάνει πανεπιστημιακές σπουδές 4 χρόνια, να γνωρίζει πολλά πράγματα για τις φυσικές αυτές κατηγορίες.

Εξάλλου σήμερα υπάρχει μια πληθώρα προϊόντων και μαρκών και είναι αδύνατον να πουλήσουμε όλα αυτά χωρίς να τα γνωρίζουμε με τις λεπτομερείς ιδιαιτερότητες τους.

Το να πούμε «Είναι φυσικό πάρτε το είναι καλό» δεν αρκεί και είναι πολλές φορές λανθασμένο.

Επιλέγοντας τα κατάλληλα προϊόντα

Εάν λοιπόν ένα «φυσικό φαρμακείο» ενδιαφέρεται να πουλάει κάθε τύπο φαρμάκου και παραφαρμάκου στον πάγκο, τότε θα πρέπει οι επιλογές και οι προτάσεις του να είναι πολύ μελετημένες.

Αν για παράδειγμα ένα φαρμακείο θέλει να εντείνει τις προτάσεις του σε βιολογικά, φυσικά και εναλλακτικά προϊόντα, θα πρέπει να εξετάσει το στοκ του στα υπόλοιπα που δεν ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία.

Για παράδειγμα είναι πολύ δύσκολο να βρούμε αντηλιακά προϊόντα 100% φυσικά. Οπωσδήποτε όμως ένα μεγάλο μέρος των κλασικών παραφαρμακευτικών προϊόντων μπορεί να το αντικαταστήσει κατά ένα μεγάλο ποσοστό με φυσικά βιολογικά καλλυντικά, προϊόντα αρωμαθεραπείας, ανθοϊάματα Bach, φυσικά συμπληρώματα και ομοιοπαθητικά.

Φυσικά δεν λέμε ότι θα απομακρύνουμε όλες τις κλασικές γνωστές μάρκες, μπορούμε όμως να έχουμε μια ισορροπία μεταξύ των κλασικών και των φυσικών μαρκών.

Για να χτίσουμε εμπιστοσύνη θα πρέπει να αποφύγουμε να πέσουμε στην παγίδα του ακραίου και του εκκεντρικού.

Επίσης είναι πολύ σημαντικό αν επιλέξουμε προϊόντα εναλλακτικά τα οποία δεν είναι πολύ γνωστά στο κοινό, να έχουμε για αυτά βαθιά γνώση και πεποίθηση ότι είναι αποτελεσματικά, γιατί δεν σημαίνει ότι κάθε φυσικό προϊόν είναι και άριστο.

Το μυστικό είναι να υπάρχει μια πολύ καλή σχέση τιμής, ποιότητας και αποτελεσματικότητας, πάντα συνοδευόμενα από τη συμβουλή και οι πελάτες σε τελική ανάλυση αυτό το όφελος θα εισπράξουν.

Το πρόβλημα δεν είναι η τιμή!

Από την πλευρά της τιμής ορισμένα εναλλακτικά προϊόντα προτείνουν τιμές αρκετά υψηλές για τα κριτήρια μιας μεγάλης μερίδας καταναλωτών.

Αυτό το βλέπουμε και στα άλλα βιολογικά προϊόντα της αγοράς, για τα οποία η υψηλή τιμή τους δεν καθορίζει πάντα και την αξιοπιστία τους.

Βέβαια, είναι απόλυτα λογικό ένα προϊόν πιο εξελιγμένο, πιο φυσικό, πιο «αθώο» να έχει μια διαφορά τιμής από ένα κλασικό προϊόν.

Το μυστικό είναι να υπάρχει μια πολύ καλή σχέση τιμής, ποιότητας και αποτελεσματικότητας, πάντα συνοδευόμενα από τη συμβουλή και οι πελάτες σε τελική ανάλυση αυτό το όφελος θα εισπράξουν.

Βλέπουμε νέους ανθρώπους όχι μεγάλης οικονομικής άνεσης να ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για εναλλακτικά προϊόντα.

Μεταξύ χημικού και φυσικού, οι άνθρωποι επιλέγουν σπάνια το χημικό, αρκεί να τους γίνει η σχετική ενημέρωση και πρόταση.

Για παράδειγμα μπορούμε να πούμε στον πελάτη:

«Θα θέλατε μια βιταμίνη C βιοδιαθέσιμη κατά 30% και χημική ή την Ασερόλα που είναι πιο αποτελεσματική γιατί είναι 100% βιοδιαθέσιμη και φυσική; Η διαφορά τιμής τους είναι μόνο Χ ευρώ».

Στο φαρμακείο λοιπόν όπως και σε κάθε άλλο κατάστημα πρέπει να υπάρχει μια «τέχνη» στον τρόπο της πρότασης προς τον πελάτη.

Όταν δίνεται η σωστή συμβουλή με τη σωστή πρόταση ο πελάτης δεν κοιτάει την τιμή!

Ο Χρόνος είναι χρήμα

Δεν θα πρέπει να υιοθετήσουμε αυτή τη νέα φιλοσοφία του φυσικού μόνο με στόχο να κάνουμε business.

Φυσικά στα περισσότερα από αυτά τα προϊόντα το μικτό περιθώριο κέρδους είναι τουλάχιστον 30%, πολύ μεγαλύτερο από αυτό στα φάρμακα.

Εδώ όμως θα πρέπει να υπολογίσουμε και τον χρόνο που θα αφιερώσουμε για να δραστηριοποιηθούμε σε αυτές τις νέες προσεγγίσεις.

 Η διερεύνηση με ερωτήσεις για τη διατροφή του πελάτη, τη φυσική του κατάσταση και τις συνήθειες του, ακολουθείται από την ανάλογη πρόταση αγωγής εξισορρόπησης, συνδυασμένη με συμβουλές υγιεινής ζωής.

Αν δεν έχουμε το πάθος μέσα μας, καλύτερα να απέχουμε.

Θα πρέπει να αγαπάμε τους πελάτες μας, να είμαστε διαθέσιμοι για να ακούμε τα προβλήματα τους και να τους συμβουλεύουμε, να είμαστε πεπεισμένοι ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την πάθηση με μια εναλλακτική προσέγγιση και φυσικά να παρακολουθήσουμε την πορεία του.

Η εμπειρία των φαρμακείων που μέχρι τώρα έχουν αφιερωθεί δυναμικά σε αυτές τις εναλλακτικές προσεγγίσεις μας λέει ότι για να ασχοληθούμε σοβαρά με έναν πελάτη θα πρέπει να του αφιερώσουμε τουλάχιστον 15-20 λεπτά και φυσικά χωρίς να ανταμειβόμαστε επιπλέον για αυτό το χρόνο.

Και δεν είναι μόνο ο χρόνος ενασχόλησης στον πάγκο, αλλά και ο χρόνος για να εκπαιδευτεί κανείς σε αυτούς τους τομείς και αν χρειαστεί να παρασκευάσει κάτι και ο χρόνος παρασκευής.

Αναμφισβήτητα η προσπάθειά μας θα ανταμειφτεί με το χρόνο και χωρίς να λέμε υπερβολές θα αποδώσει μετά τουλάχιστον ένα έτος, αυξάνοντας το μέσο καλάθι αγορών των πελατών μας πάνω από 30% και το πλέον σημαντικό, χτίζοντας πιστό πελατολόγιο από ευχαριστημένους πελάτες.

Αυτά όλα είναι μια πρόκληση για αυτόν που θέλει να εξειδικευτεί στις φυσικές εναλλακτικές προσεγγίσεις.

www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.