fbpx

Τα Δίκτυα Φαρμακείων… Ήρθαν για να Κερδίσουν την Εμπιστοσύνη σας

Η ένταξη σε ένα δίκτυο φαρμακείων έχει μέχρι σήμερα περιορισμένη ανταπόκριση στην Ελλάδα.

Γιατί όχι μεγαλύτερη; Ποιοί οι δισταγμοί; Και ποια τα κίνητρα και τα οφέλη των φαρμακείων που το έχουν ήδη τολμήσει;

Τα Δίκτυα Φαρμακείων… Ήρθαν για να Κερδίσουν την Εμπιστοσύνη σας.

Αν και μιλάμε για δίκτυα φαρμακείων εδώ και πολλά χρόνια, είναι σαφές ότι οι περισσότεροι φαρμακοποιοί δυσκολεύονται να συνεργαστούν με κάποιο από αυτά.

Ίσως γιατί τα δίκτυα δυσκολεύονται να πείσουν τους φαρμακοποιούς για την ανάγκη μιας αμοιβαία επωφελούς, αποδοτικής, κοινής στρατηγικής.

Και όσο μέχρι πριν λίγα χρόνια το φαρμακείο στην Ελλάδα ήταν εύκολα κερδοφόρο και με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, υπήρχε μία δικαιολογία για την έλλειψη ενδιαφέροντος προς οποιαδήποτε νέα αλλαγή. Σήμερα όμως;

Σήμερα, όπου οι πωλήσεις από τα φάρμακα έχουν συρρικνωθεί και τα κέρδη από αυτά ακόμη περισσότερο, όπου η μάχη των τιμών σε όλα τα υπόλοιπα προϊόντα καθίσταται άνιση, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ένταξη σε ένα δίκτυο με κοινή εικόνα και ταυτότητα είναι μονόδρομος.

Φαίνεται όμως ότι ακόμα ο φαρμακοποιός εξακολουθεί να αναρωτιέται αν μέσα από την ένταξή του σε ένα δίκτυο έχει τη δυνατότητα να αναστρέψει την πτώση!

Ζήτημα ανεξαρτησίας;

Η επιθυμία να παραμείνει κάποιος «ανεξάρτητος» είναι σίγουρα ο πιο ευαίσθητος λόγος για να ενταχθεί σε ένα δίκτυο.

Ωστόσο, η ένταξη αυτή δεν λειτουργεί με όρους «εξάρτησης».

Η χρήση ενός κοινού μηχανογραφικού προγράμματος, η διάθεση έτοιμου marketing plan, η τοποθέτηση των προϊόντων σύμφωνα με τους πιο ενημερωμένους κανόνες merchandising και category management, η λειτουργία του φαρμακείου χρησιμοποιώντας τις πιο σύγχρονες τεχνικές visual merchandising, δεν καθιστούν τον Έλληνα φαρμακοποιό «εξαρτημένο».

Αντίθετα, τον καθιστούν πιο «ελεύθερο» να ασκεί απρόσκοπτα το λειτούργημά του και να αναπτύσσει παράλληλα την επιχείρησή του.

Αλλά για ποια ανεξαρτησία μιλάμε εξάλλου, όταν οι περισσότεροι προμηθευτές του φαρμακείου, από τον κρατικό ασφαλιστικό φορέα, μέχρι τη φαρμακαποθήκη και τον προμηθευτή, επιβάλλουν τους δικούς τους όρους συνεργασίας στον φαρμακοποιό, χωρίς πολλές φορές να του αφήνουν περιθώρια επιλογών;

Από τη μια, υπάρχουν οι φαρμακοποιοί που θέλουν το φαρμακείο τους να διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο.

Δεν θέλουν για παράδειγμα να προβάλλουν το δίκτυο στη βιτρίνα και στον χώρο τους.

Θεωρούν ότι ο φαρμακοποιός είναι ένας επιστήμονας και οι πελάτες έρχονται γι' αυτόν προσωπικά και όχι για το δίκτυο και τα οφέλη που θα έχουν από αυτό.

Όμως έχουν ένα σωρό προϊόντα εκτός πάγκου να προωθήσουν, που πρέπει να το κάνουν σωστά, καθώς ο ανταγωνισμός από άλλα δίκτυα εκτός φαρμακείων είναι τεράστιος!

Στον αντίποδα, υπάρχουν οι φαρμακοποιοί, λίγοι όμως ακόμη, που θεωρούν ότι το δίκτυο τους προσφέρει υπηρεσίες για να μπορούν να έχουν μεγαλύτερη ανεξαρτησία.

Στον αντίποδα, υπάρχουν οι φαρμακοποιοί, λίγοι όμως ακόμη, που θεωρούν ότι το δίκτυο τους προσφέρει υπηρεσίες για να μπορούν να έχουν μεγαλύτερη ανεξαρτησία.

Τους επιτρέπει να συγκεντρώσουν πόρους, εργαλεία και ιδέες για να γίνουν όλοι μαζί πιο δυνατοί...

Φυσικά, αυτό απαιτεί προσπάθειες, αλλά αντλούν πολλά περισσότερα από οικονομικά οφέλη, που για να είναι εμφανή πρέπει να εκμεταλλεύονται το σύνολο των υπηρεσιών που τους προσφέρει το δίκτυο.

Απομακρύνοντας σιγά σιγά τις εμμονές

Έχει φανεί ότι είναι πιο εύκολο οι νέοι φαρμακοποιοί συγκριτικά με τους παλαιότερους να εναρμονιστούν με τη φιλοσοφία ενός δικτύου.

Υπάρχει μεγάλη αντίσταση στους παλιούς, κυρίως γιατί δεν έχουν μάθει στη συνεργασία, αφού πρακτικά δεν την είχαν ανάγκη!

Ο μεμονωμένος φαρμακοποιός χρειάζεται να συνειδητοποιήσει ότι είναι δύσκολο μόνος του να τα καταφέρει όλα:

Να είναι ανταγωνιστικός, οργανωμένος, να είναι πρώτη επιλογή στους πελάτες του, να έχει τον χρόνο να παρέχει την επιστημονική του γνώση και συμβουλή, να διοικεί σωστά τους υπαλλήλους του...

Υπάρχουν ικανά και εξειδικευμένα στελέχη στα δίκτυα που είναι σε θέση να παρέχουν έτοιμες, αξιόπιστες και αποδεδειγμένα αποτελεσματικές επιχειρηματικές λύσεις.

Η οικογένεια ενός δικτύου προσφέρει τη δυνατότητα ανάπτυξης συνεργειών, συνεργασιών και τη δημιουργία υψηλού επιπέδου παροχής υπηρεσιών που ο πελάτης θα βρει σε όλα τα φαρμακεία του δικτύου.

Και αυτό δημιουργεί εμπιστοσύνη και πιστότητα.

Διείσδυση ενός δικτύου στο ευρύ κοινό! Στην αγορά δεν υπάρχουν όρια…

Φανταστείτε μια διεθνή αλυσίδα φαρμακείων, όπως η Boots και η Walgreens στην Ελλάδα.

Μπορεί να ακούγεται αδιανόητο σήμερα, αλλά όλα μπορούν να συμβούν.

Ένα από τα δυνατά τους σημεία είναι το brand name, η φήμη τους.

Η δύναμη ενός δικτύου είναι η αυθόρμητη φήμη του.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένα ισχυρό εμπορικό σήμα έχει 80% αυθόρμητη ευαισθητοποίηση.

Ένα ισχυρό εμπορικό σήμα γίνεται γνωστό στον κόσμο, ακόμη και πριν από την ύπαρξη πολλών καταστημάτων.

Συνεπώς είναι σημαντικό να γίνει γνωστό το εμπορικό σήμα ενός δικτύου.

Και αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις κάθε μέλους αλλά και στην επισκεψιμότητα του κοινού στα φαρμακεία του δικτύου.

Επομένως, γιατί να μην υπάρχει ένα οργανωμένο Ελληνικό δίκτυο που θα έχει ήδη κερδίσει την εμπιστοσύνη και την αγάπη του κόσμου σε όλη την Ελλάδα;

Στέλιος Μουσαμάς, Γενικός Διευθυντής Δικτύου Φαρμακείων Pharma PLUS, Όμιλος Lavipharm
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.