fbpx

Φλεβοτονικά και Καλσόν Διαβαθμισμένης Συμπίεσης - Μια Αγορά σε Ανάπτυξη

Οι παθολογικές καταστάσεις των φλεβών, που πιθανώς σχετίζονται με τη γήρανση, την καθιστική ζωή ή το υπερβολικό βάρος είναι συχνές, καθώς πολλοί ασθενείς επηρεάζονται από τη φλεβική νόσο, είτε αυτή διαγνωστεί είτε όχι.

Ως εκ τούτου η αγορά των προϊόντων αντιμετώπισής τους αναπτύσσεται.

Το αίσθημα των «βαριών ποδιών» είναι μια ένδειξη δυσλειτουργίας του φλεβικού συστήματος, το οποίο αδυνατεί να πραγματοποιεί σωστά την επιστροφή του αίματος από τα κάτω άκρα στην καρδιά, με αποτέλεσμα να προκαλείται φλεβική στάση.

Φυσιοπαθολογία και Συμπτώματα

Το αίσθημα των «βαριών ποδιών» είναι μια ένδειξη δυσλειτουργίας του φλεβικού συστήματος, το οποίο αδυνατεί να πραγματοποιεί σωστά την επιστροφή του αίματος από τα κάτω άκρα στην καρδιά, με αποτέλεσμα να προκαλείται φλεβική στάση.

Το λιμνάζον αίμα αλληλεπιδρά με τα λευκοκύτταρα του ενδοθηλίου και έτσι αυξάνεται η διαπερατότητα των αγγείων και συνεπώς γίνεται διαφυγή πλάσματος, ινωδογόνου, πρωτεϊνών, νερού και ηλεκτρολυτών.

Η φλεγμονή, το οίδημα και η υποξία των ιστών είναι υπεύθυνα για τα συμπτώματα του αισθήματος των «βαριών ποδιών», του μυρμηγκιάσματος, των νυχτερινών κραμπών, των αραχνοειδών φλεβών, των κιρσών και σε πιο προχωρημένα στάδια των φλεβικών ελκών.

Η κύρια αιτία μπορεί να είναι​κληρονομική​, αλλά η κατάσταση μπορεί να επιδεινωθεί εξαιτίας και άλλων παραγόντων, όπως η ​ηλικία​, το υπερβολικό βάρος​, οι ​ορμονικές διαταραχές, ο τρόπος ζωής και φυσικά η​ θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

Η ΣΥΝΗΘΗΣ ΑΓΩΓΗ

Από του στόματος φλεβοτονικά

Μετά την έξοδο των φλεβοτονικών από τη λίστα των συνταγογραφούμενων φαρμάκων, οι πωλήσεις τους αρχικά μειώθηκαν.

Ορισμένα καταξιωμένα σκευάσματα που περιέχουν κλάσματα εκχυλισμάτων φλαβονοειδών ή συστατικά με βάση τη διοσμίνη από Gingko Biloba και τη τροξερουτίνη, καταφέρνουν να αναπτύσσονται και να επιτυγχάνουν σημαντικό ποσοστό πωλήσεων.

Καλσόν διαβαθμισμένης συμπίεσης

Η προσφορά προϊόντων φλεβικής συγκράτησης / συμπίεσης στην αγορά δεν ήταν ποτέ τόσο μεγάλη και εξελισσόμενη, ώστε να καλύπτει όλων των ειδών τις καταναλωτικές απαιτήσεις.

Τα προϊόντα αυτά χαρακτηρίζονται από την ιατρική κοινότητα ως «συντηρητικά» ή «προϊόντα ευεξίας» ή ακόμη και αντιθρομβωτικά.

Ωστόσο, η δυναμική τους είναι σημαντική!

Η ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ

Επιβεβαιώστε την ύπαρξη παθολογίας κάνοντας κάποιες ερωτήσεις κατά την επικοινωνία με τον ασθενή στον πάγκο ώστε να διαπιστώσετε τυχόν φλεβικό πρόβλημα.

Αναζητήστε τα συμπτώματα και ενημερωθείτε εάν έχει ληφθεί ήδη κάποια αγωγή.

Οι Κατάλληλες Ερωτήσεις

- Νιώθετε τα πόδια σας βαριά, να πονούν και να είναι πρησμένα ειδικά στο τέλος της ημέρας;

- Είχατε ποτέ στο παρελθόν αυτό το σύμπτωμα ή παρόμοια;

- Έχετε ήδη συμβουλευτεί έναν γιατρό;

- Έχετε κιρσώδεις φλέβες ή κιρσούς;

- Σας έχει προτείνει ο γιατρός σας κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης;

- Φοράτε τις κάλτσες που σας έχει προτείνει ο γιατρός ή ο φαρμακοποιός σας;

- Έχετε ήδη πάρει κάποια φλεβοτονική αγωγή; Αν ναι, τι είδους;

- Μήπως είστε έγκυος;

Το 60% των γυναικών παραπονιέται για βάρος των ποδιών και πρήξιμο, ενώ το ποσοστό των ανδρών είναι μικρότερο.

Αξιολογήστε την κατάσταση

Πρέπει να είστε σε θέση να αξιολογήσετε την κατάσταση του ασθενούς ανάλογα με τις απαντήσεις που θα λάβετε από την παραπάνω σειρά ερωτήσεων.

Το 60% των γυναικών παραπονιέται για βάρος των ποδιών και πρήξιμο, ενώ το ποσοστό των ανδρών είναι μικρότερο.

Τα συμπτώματα των «βαριών ποδιών» είναι συνήθως ήπια, αλλά τείνουν να επανεμφανίζονται ή και να αυξάνονται σταδιακά.

Είναι απαραίτητη ακόμη και μία πρώτη αντιμετώπιση της φλεβικής ανεπάρκειας, πριν ακόμη από την εμφάνιση κιρσών και αυτή έγκειται στη συμπίεση των σημείων που φαίνεται να εμφανίζουν πρόβλημα.

Μία ιατρική διάγνωση των παραγόντων που συμβάλλουν και πιθανώς να προκαλούν το οίδημα, μπορεί να τους αποτρέψει και να προλάβει σοβαρότερες καταστάσεις, όπως η καρδιακή και νεφρική ανεπάρκεια.

Προώθηση φλεβοτονικών στο φαρμακείο

Προτεραιότητα στην προβολή

Αύξηση της προβολής των φλεβοτονικών προϊόντων στον χώρο, με τοποθέτησή τους σε εμφανή σημεία, εύκολα προσβάσιμα από τους ασθενείς.

Κοντά στον χώρο έκθεσης των φλεβοτονικών ή στη βιτρίνα του φαρμακείου σας προτιμήστε να τοποθετήσετε και κάλτσες ή καλσόν διαβαθμισμένης συμπίεσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν παράλληλα με την αγωγή.

Επίσης είναι καλό να γνωρίζετε ότι υπάρχει εποχικότητα σε αυτά τα ράφια που φιλοξενούν τέτοια προϊόντα, καθώς, από τον Οκτώβριο έως και τον Μάιο, λόγω του χειμωνιάτικου κρύου και των αλλεργιών την περίοδο της άνοιξης, η ζήτησή τους είναι αυξημένη.

Πρέπει λοιπόν να αξιοποιήσετε την περίοδο και τη δυνατότητα αυτή, ώστε να προωθήσετε τα προϊόντα με μεγαλύτερη απόδοση.

Παίξτε με τη συμπληρωματικότητα

Καλό είναι να μπορείτε να απαντήσετε σε όλα τα ερωτήματα ανεξαρτήτως ηλικίας και να προτείνετε κάθε φορά μία συμφέρουσα προσφορά που θα περιλαμβάνει μία ποικιλία συμπληρωματικών προϊόντων (φαρμακευτικής αγωγής, φλεβοτονικών, συμπληρωμάτων διατροφής και αξεσουάρ, όπως καλσόν και κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης) προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε πελάτη και με άξονα την ενδεχόμενη ιατρική διάγνωση.

Θα πρέπει να παρουσιάζετε τους συνδυασμούς τους, ως ολοκληρωμένη λύση για την αντιμετώπιση των φλεβικών προβλημάτων.

Βελτιώστε τη συμμόρφωση των πελατών

Η διάγνωση στον πάγκο και γενικότερα οι συμβουλές που παρέχετε για το θέμα των φλεβικών διαταραχών, αποτελούν σαφώς μοχλό για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα προϊόντων.

Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικός ο ρόλος του φαρμακοποιού, καθώς υπάρχουν πολλοί ασθενείς που ξεκινούν τη χρήση προϊόντων φλεβικής συμπίεσης (κάλτσες ή καλσόν), όμως σύντομα παύουν να τα φορούν, λόγω αισθητικής ή λανθασμένου μεγέθους.

Ο φαρμακοποιός είναι καλό να ρωτά για τις συνήθεις ενδυματολογικές προτιμήσεις του ασθενούς, πριν συστήσει τα συγκεκριμένα προϊόντα.

Επίσης όταν δεν δίνονται επαρκείς πληροφορίες, η χρήση και η συντήρησή τους μπορεί να μην γίνεται σωστά, γι’ αυτό η ομάδα του φαρμακείου θα πρέπει να ενημερώνει τους ασθενείς κατά την πώληση.

Η υγεία στις επιταγές της μόδας

Τα διακριτικά και διαφανή ή ημιδιαφανή υφασμάτινα καλσόν συμπίεσης προτιμώνται από τις γυναίκες, έναντι των αντιαισθητικών λευκών εκδόσεων.

Αυτές, αν και έχουν αναγνωρίσει την αξία των προϊόντων συμπίεσης για την υγεία των άκρων τους και τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους, εν τούτοις προτιμούν προϊόντα που ταιριάζουν περισσότερο στις καθημερινές ενδυματολογικές τους επιλογές.

Υπάρχουν λοιπόν ιδιαιτερότητες στις τιμές, οι οποίες μεταφράζονται στα διάφορα χρώματα, μιας και το μαύρο και το μπεζ σημειώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό σε πωλήσεις στην αγορά.

Ενισχύστε την προώθηση στον χώρο του φαρμακείου

Είναι πολύ σημαντικό να προβάλετε και να τονίσετε την αξία της συμπίεσης στον χώρο του φαρμακείου σας, τόσο για να τονώσετε τις πωλήσεις των προϊόντων συμπίεσης, όσο και άλλων συναφών προϊόντων, που ακόμη προκαλούν ενδοιασμούς στους ασθενείς σας.

Η προβολή αυτή είναι ενδιαφέρον να γίνει με τη χρήση διαφημιστικών banners, μέσω newsletters και φυσικά με την προώθηση, μέσω των κοινωνικών δικτύων σας.

Η παράλληλη προβολή στα ιατρεία των ορθοπεδικών και των αγγειοχειρουργών, θα συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων, μιας και η μέχρι σήμερα αξιοποίηση της συμπίεσης στον χώρο των ιατροφαρμακευτικών προϊόντων ήταν περιορισμένη.

Οι συμβουλές μας

- Συζήτηση με τους πελάτες σας κατά τη διάρκεια της πώλησης, ώστε να αντλήσετε πληροφορίες για τα πιθανά προβλήματα υγείας και να τους καθοδηγήσετε σχετικά με αυτά, αυξάνοντας έτσι την αξιοπιστία και ενισχύοντας τον ρόλο σας.

- Ενημέρωση των πελατών σας για το θέμα των φλεβικών διαταραχών.

- Προβολή προσφορών κατά την περίοδο αιχμής (Οκτώβριο έως Μάιο).

- Να επισημαίνετε στους πελάτες σας τα εργαλεία πληροφόρησης και επικοινωνίας μαζί σας.

Φρειδερίκη Καπούλα, Φαρμακοποιός
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.