Πόσο Απαραίτητα Είναι τα Συμπληρώματα Διατροφής

Οι εποχές έχουν αλλάξει και οι εργασιακοί ρυθμοί είναι ιδιαίτερα έντονοι.

Ο σύγχρονος εργαζόμενος επιβιώνει σε ένα απαιτητικό εργασιακό περιβάλλον και καλείται να διατηρεί σε εγρήγορση το σώμα και το πνεύμα του ταυτόχρονα, για να μπορεί να ανταπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες που διαμορφώνονται.

Η σωστή διατροφή είναι θεωρητικά ο μόνος τρόπος για να μπορέσει να καταφέρει να κάνει τον οργανισμό του να λειτουργήσει σωστά.

Η σωστή διατροφή είναι θεωρητικά ο μόνος τρόπος για να μπορέσει να καταφέρει να κάνει τον οργανισμό του να λειτουργήσει σωστά.

Ωστόσο, ο ίδιος δεν διαθέτει τον χρόνο που απαιτείται μέσα στην ημέρα για να ασχοληθεί με τον προγραμματισμό ενός υγιεινού διατροφικού πλάνου.

Από την άλλη μεριά, ακόμα και αν δώσει στη διατροφή τη βαρύτητα που της αρμόζει, η θρεπτική αξία των τροφίμων δεν συγκρίνεται με αυτή του παρελθόντος.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, τα συμπληρώματα διατροφής έρχονται να συμπληρώσουν τη διατροφή μας, με όλα εκείνα τα θρεπτικά συστατικά τα οποία ο οργανισμός μας αδυνατεί να συνθέσει από μόνος του και τα οποία ο σύγχρονος άνθρωπος δεν μπορεί να εξασφαλίσει μέσω της διατροφής του.

Μέσα από το βασικό κανάλι διανομής τους που είναι το ελληνικό φαρμακείο, δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να ενημερωθούν σωστά και να επιλέξουν με τη βοήθεια ενός επαγγελματία υγείας το συμπλήρωμα διατροφής που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.

Προφίλ ατόμων που δεν τρέφονται σωστά

- Λιποβαρείς οργανισμοί, εξαιρετικά αδύνατοι με κιλά δυσανάλογα του ύψους.

- Παχύσαρκα άτομα που τρέφονται συνεχώς αλλά είναι εμφανές ότι δεν λαμβάνουν το σύνολο των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών.

- Πελάτες που παραπονιούνται για συχνή αδυναμία, κούραση και κόπωση.

- Όσοι αισθάνονται στρες και διαταραχές του νευρικού συστήματος.

- Πελάτες με έντονη συναισθηματική φόρτιση και μη φυσιολογική ψυχολογική λειτουργία.

- Νέοι άνθρωποι που υποφέρουν από αϋπνία.

- Πελάτες με ευαίσθητο ανοσοποιητικό σύστημα που αρρωσταίνουν συχνά.

- Άτομα με θαμπή επιδερμίδα ή και τριχόπτωση.

- Νεαρά άτομα που περιγράφουν μυϊκά προβλήματα ή αδυναμία σκελετικού συστήματος, χωρίς να συντρέχει κάποια άλλη αιτία.

Οι ευεργετικές τους δράσεις στον οργανισμό μελετώνται συνεχώς, ενώ παράλληλα η αρχή διασφάλισης τροφίμων στην Ευρώπη (EFSA) τους αποδίδει επίσημους ισχυρισμούς υγείας.

Πολύτιμες Βιταμίνες

Διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:

- Τις υδατοδιαλυτές (βιταμίνη C και βιταμίνες του συμπλέγματος B),

- Τις λιποδιαλυτές (βιταμίνες A, D, E, K).

Οι ευεργετικές τους δράσεις στον οργανισμό μελετώνται συνεχώς, ενώ παράλληλα η αρχή διασφάλισης τροφίμων στην Ευρώπη (EFSA) τους αποδίδει επίσημους ισχυρισμούς υγείας.

Έτσι, η βιταμίνη C συμβάλλει αναμφίβολα στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Οι βιταμίνες Ε και Α εκδηλώνουν αντιοξειδωτική δράση.

Η βιταμίνη D, βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου, ενώ η βιταμίνη Κ βοηθά στην πήξη του αίματος αλλά και στη διατήρηση της φυσιολογικής κατάστασης των οστών.

Τέλος, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β που έχουν και τους περισσότερους ισχυρισμούς υγείας, φαίνεται να είναι ωφέλιμες για το δέρμα, τα μαλλιά, τα νύχια, το πεπτικό σύστημα, την ενέργεια, την ψυχολογική λειτουργία, τη γνωσιακή λειτουργία και τον μεταβολισμό μας.

Μέταλλα & Ιχνοστοιχεία

Αποτελούν μόλις το 4-5% του σωματικού βάρους ενός ανθρώπινου οργανισμού αλλά είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του.

Τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία συμμετέχουν σε πολλές βιοχημικές αντιδράσεις που πραγματοποιούνται μέσα στο σώμα.

Αν και ανήκουν στην ίδια κατηγορία χημικών ενώσεων, καθώς πρόκειται για ανόργανα συστατικά, η διαφορά τους σχετίζεται με την ποσότητα που κρίνεται απαραίτητη για τον οργανισμό.

Έτσι, τα ιχνοστοιχεία χρειάζονται σε πολύ μικρές ποσότητες, σε αντίθεση με τα μέταλλα που θα πρέπει να λαμβάνονται σε μεγαλύτερη περιεκτικότητα.

Η διατροφή μας, από μόνη της, είναι εξαιρετικά δύσκολο να καλύψει τις ποσότητες των μετάλλων και των ιχνοστοιχείων που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας καθημερινά.

Μέταλλα και ισχυρισμοί υγείας

- Το ασβέστιο, συμβάλλει στην υγεία των οστών,

- Ο σίδηρος, συμμετέχει σε διάφορες βιοχημικές διεργασίες για την παραγωγή ενέργειας,

- Το μαγνήσιο, συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία του νευρικού και του μυϊκού συστήματος,

- Το σελήνιο, προσφέρει αντιοξειδωτική προστασία,

- Ο ψευδάργυρος, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και στηρίζει τη γονιμότητα και την αναπαραγωγή.

Η διατροφή μας, από μόνη της, είναι εξαιρετικά δύσκολο να καλύψει τις ποσότητες των μετάλλων και των ιχνοστοιχείων που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας καθημερινά.

Αυτό αποδεικνύεται από τη Συνιστώμενη Ημερήσια Δόση τους.

Για παράδειγμα, όταν η Σ.Η.Δ. του μαγνησίου είναι 375mg και από τις υψηλότερες πηγές του είναι μια μερίδα σπανάκι που αποδίδει μόλις 157mg, μπορεί κανείς εύκολα να αναλογιστεί πόσο δύσκολο είναι να εντάξουμε καθημερινά τις μεγάλες αυτές ποσότητες σπανακιού στο διαιτολόγιό μας.

Προβιοτικά

Το έντερο είναι ο δεύτερος εγκέφαλος καθώς εκεί γίνεται η απορρόφηση όλων των θρεπτικών συστατικών και στη συνέχεια εισέρχονται στην κυκλοφορία, όπου ο οργανισμός τα κατανέμει ανάλογα με τις ανάγκες του.

Συνεπώς, είναι σημαντικό να υπάρχει ισορροπία στην εντερική χλωρίδα, η οποία εξασφαλίζει τη μέγιστη απορρόφησή τους.

Το καταναλωτικό κοινό, τα τελευταία χρόνια δείχνει να αναγνωρίζει τη χρησιμότητα των προβιοτικών, αλλά η χρήση τους συνδέεται κυρίως με τη λήψη αντιβιοτικής αγωγής.

Στην πραγματικότητα, τα σκευάσματα προβιοτικών θα μπορούσαν να λαμβάνονται καθημερινά σε συνδυασμό με ισορροπημένη διατροφή ή με άλλα συμπληρώματα διατροφής όπως τα πολυβιταμινούχα σκευάσματα.

Ο Φαρμακοποιός ως σύμβουλος σωστής διατροφής

Ο φαρμακοποιός καλείται ως σύμβουλος υγείας να βοηθήσει τους πελάτες του να διαλέξουν το κατάλληλο συμπλήρωμα διατροφής.

Το σημαντικότερο βήμα προσέγγισης από την πλευρά του είναι η διερεύνηση των εξατομικευμένων αναγκών.

Είναι δεδομένο, ότι κάθε περίπτωση πελάτη στο φαρμακείο είναι διαφορετική και η ανεπαρκής διατροφή καθημερινά μπορεί να προκαλεί εξατομικευμένα συμπτώματα.

Για παράδειγμα, ένα άτομο που αρρωσταίνει συχνά, χρειάζεται ένα συμπλήρωμα Βιταμίνης C.

Αντίστοιχα, κάποιος που έχει έντονη νευρικότητα ή συχνές μυϊκές κράμπες θα πρέπει να λαμβάνει ξεχωριστά κάποιο συμπλήρωμα μαγνησίου.

Μια νέα γυναίκα που αισθάνεται αδύναμη, ειδικά κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, μπορεί να ξεκινήσει ένα συμπλήρωμα σιδήρου.

Με αυτόν τον τρόπο, ο καταναλωτής καλύπτει τα διατροφικά κενά του και παράλληλα εξασφαλίζει σε μεγαλύτερη περιεκτικότητα το συστατικό που τον βοηθά περισσότερο να αντιμετωπίσει συγκεκριμένα συμπτώματα.

Επίσης, τα προβιοτικά είναι απαραίτητα τόσο για εκείνους που έχουν εντερικές διαταραχές, όσο και για αυτούς που επιθυμούν να επιταχύνουν το αποτέλεσμα της δράσης οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής.

Κλείνοντας, οι σωστές επιλογές χρειάζονται την κατάλληλη καθοδήγηση.

Στο φαρμακείο, χάρη στην επιστημονική παρουσία του φαρμακοποιού και των συμβούλων υγείας, οι καταναλωτές αισθάνονται ασφαλείς και σίγουροι για την επιλογή τους σε συμπληρώματα διατροφής.

Πηγή Αθανασίου, Φαρμακοποιός MSc
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.