Το Φαρμακείο στα Χρόνια της Ευεξίας

Ο σύγχρονος πελάτης, δεν επισκέπτεται το φαρμακείο μόνο για να προμηθευτεί τα φάρμακά του.

Παρακάμπτοντας συχνά τον γιατρό, παίρνει πλέον στα χέρια του την υγεία και αναζητά προϊόντα που θα συμβάλλουν στη διατήρηση της ευεξίας του.

Οι άνθρωποι σήμερα αναζητούν περισσότερο από ποτέ το "ευζήν" μέσα από μια προσωπική επιθυμία να φροντίσουν καλύτερα το σώμα, το πνεύμα και γενικά τη ζωή τους.

Το φαρμακείο “σερφάρει” στο κύμα

Η υγεία έχει πλέον ξεπεράσει τα όρια της αρρώστιας και οι άνθρωποι αναζητούν να παραμείνουν υγιείς μέσω της πρόληψης.

Ο σύγχρονος πελάτης, δεν επισκέπτεται το φαρμακείο μόνο για να προμηθευτεί τα φάρμακά του.

Ιδιαίτερα στη διατροφή μας μιλάμε λιγότερο για διατροφική αξία και περισσότερο για προστασία από τα χημικά ή μεταλλαγμένα τρόφιμα.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, το φαρμακείο είναι ο πλέον νόμιμος χώρος για την άσκηση συμβουλευτικής σε θέματα υγείας και ευεξίας, διότι ο φαρμακοποιός, με το επιστημονικό του υπόβαθρο είναι σε θέση να συστήσει προϊόντα με αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα.

Είναι σημαντικό ο φαρμακοποιός να διαχειρίζεται και να αξιολογεί την κατάσταση κάθε πελάτη ξεχωριστά και να εξηγεί με επιχειρήματα την επιλογή συγκεκριμένων προϊόντων.

Υπηρεσίες... για καλύτερη υγεία

Πέρα από τα προϊόντα ευεξίας, περιλαμβάνονται και οι υπηρεσίες που κάνουν τη διαφορά.

Οι καταναλωτές, πλέον, αναζητούν τη διαφάνεια και την πληροφόρηση για τη σύνθεση, την προέλευση, τον τρόπο χρήσης και την αποτελεσματικότητα των προϊόντων που αγοράζουν.

Γιατί λοιπόν να μην τους προσφέρετε ενημέρωση και καθοδήγηση, αντί μόνο να τους δώσετε το προϊόν που ζητούν;

Μελέτες έχουν δείξει ότι στις ΗΠΑ το 25% των καταναλωτών ηλικίας 18-34 ετών, σκανάρουν τις συσκευασίες των προϊόντων πριν τα αγοράσουν, ώστε να ενημερωθούν για το περιεχόμενο, ενώ παράλληλα στην Ολλανδία έχουν προσαρμοστεί στις συσκευασίες flashcodes που προορίζονται για πληροφόρηση.

Οι ενέργειες αυτές αποδεικνύουν πως οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν.

Παρακολούθηση και δημιουργία πιστού πελατολογίου

Εργαλεία πληροφόρησης (έντυπα ή ψηφιακά) πρέπει να διατίθενται στον χώρο πώλησης, για να αξιοποιούνται από τους πελάτες και να διευκολύνουν την επικοινωνία του φαρμακοποιού.

Για παράδειγμα, εστιάστε τις δράσεις σας σε νεαρές μητέρες, χρόνια πάσχοντες ασθενείς και ηλικιωμένους.

Στόχος σας είναι να γίνει το φαρμακείο σας, ο αγαπημένος προορισμός γι’ αυτές τις ομάδες πελατών.

Καταρτίστε πρωτόκολλα παρακολούθησης ανά περίπτωση για την καλύτερη επικοινωνία σας και εφαρμόστε το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, τις προσωπικές συναντήσεις, τις συμβουλές σχετικά με θέματα διατροφής, άσκησης, θηλασμού…

Καταρτίστε πρωτόκολλα παρακολούθησης ανά περίπτωση για την καλύτερη επικοινωνία σας και εφαρμόστε το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, τις προσωπικές συναντήσεις, τις συμβουλές σχετικά με θέματα διατροφής, άσκησης, θηλασμού

Οι ενέργειες αυτές βασισμένες στην ενσυναίσθηση, θα ενισχύσουν τη σχέση σας με τους πελάτες και παράλληλα θα χτίσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και πιστότητας.

Ολοκληρωμένα “πακέτα” υγείας

Πρόκειται για μία μετάβαση από τη λογική των προϊόντων στη λογική λύσεων.

Αυτό συνεπάγεται παροχή ολοκληρωμένων “πακέτων” υγείας που περιλαμβάνουν για παράδειγμα, εκτός από συμπληρώματα διατροφής ή ιατροτεχνολογικά προϊόντα ελέγχου, παράλληλα και υπηρεσίες, όπως προγράμματα διατροφής και άσκησης και παρακολούθηση της προόδου.

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, υπαγορεύει μία καθημερινότητα με άγχος, πίεση και γρήγορους ρυθμούς, γι’ αυτό και ο σύγχρονος πελάτης επιζητά λύσεις ευεξίας.

Ο φαρμακοποιός σαν επαγγελματίας υγείας μπορεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες αυτές και το φαρμακείο να μετατραπεί σε χώρο παροχής λύσεων για μια πιο υγιεινή ζωή.

Συμβουλές διαμόρφωσης του “Φαρμακείου της Ευεξίας”

Μία κατάλληλη διάταξη του σημείου πώλησης είναι απαραίτητη για να αξιοποιηθεί η προσδοκία του πελάτη και η συνάντησή του με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.

Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να διαμορφωθεί κατάλληλα ο χώρος, και να γίνει το κατάλληλο merchandising.

-Μια ελκυστική βιτρίνα

Από τη βιτρίνα πρέπει να κινήσουμε το ενδιαφέρον του πελάτη.

Εδώ είναι το σημείο όπου μπορεί να ενημερωθεί για κάποιο εποχιακό θέμα, όπως η αντηλιακή προστασία, η αντιφθειρική αγωγή κ.λπ.

- Τοποθέτηση οθονών για προβολή προϊόντων και δραστηριοτήτων ευεξίας

Διατροφικές συμβουλές, συμβουλές για βελτίωση ύπνου ή διακοπή του καπνίσματος, συνεντεύξεις διαιτολόγων και φαρμακοποιών είναι κάποιες προτάσεις.

- Δημιουργία ενός Bar με αφεψήματα ευεξίας

Αφεψήματα για χαλάρωση, για τον ύπνο, για τόνωση, για αδυνάτισμα... με μια ταμπλέτα γεμάτη χρήσιμες πληροφορίες.

Ένας εξειδικευμένος στη φυτοθεραπεία συνεργάτης σας, μπορεί να καθοδηγήσει κατάλληλα τον πελάτη.

- Δημιουργία ενός χώρου εμπιστευτικότητας

Εδώ, ο πελάτης μπορεί να έχει μία πραγματικά διακριτική ευχέρεια επικοινωνίας με τον φαρμακοποιό του.

- Διαμόρφωση ενός άνετου χώρου αναμονής

Με έναν μικρό καναπέ εξοπλισμένο με αντισηπτικό υγρό, χώρο φόρτισης κινητού… κ.ά.

Πέραν από ένα ελκυστικό σημείο πώλησης, σημαντικός παράγοντας είναι και το ανθρώπινο δυναμικό.

Τα μέλη της ομάδας του φαρμακείου πρέπει να εκπαιδευτούν σχετικά με τη γλώσσα του σώματος, τους τρόπους ενίσχυσης του ενδιαφέροντος του πελάτη χωρίς να γίνουν πιεστικοί.

Οφείλουν να έχουν συνεχή ενημέρωση για τα νέα προϊόντα που τοποθετούνται στον χώρο του φαρμακείου και τις ιδιότητές τους.

Η εγκαθίδρυση της έννοιας της “ευεξίας” στον χώρο του φαρμακείου, δεν είναι μία διαδικασία που πρέπει να αντιμετωπιστεί με προχειρότητα, αλλά χρειάζεται χρόνος.

Απαιτείται οργανωμένη στρατηγική όσον αφορά στην προσεκτική επιλογή προϊόντων, στην προετοιμασία της ομάδας, στη διαμόρφωση του χώρου και κυρίως να γίνει άξονας όλων των δράσεων η ανθρωποκεντρική προσέγγιση του σύγχρονου πελάτη.

Φρειδερίκη Καπούλα, Φαρμακοποιός
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.