Αδυνάτισμα, Επιστροφή στην Ισορροπία

Οι ημέρες δόξας των προϊόντων για το αδυνάτισμα έχουν πλέον περάσει.

Μετά από τα χρόνια ευφορίας, οι πωλήσεις αντιμετωπίζουν πτώση, όχι μόνο για τα τοπικά καλλυντικά προϊόντα, αλλά και για τα συμπληρώματα διατροφής της κατηγορίας.

Οι καταναλωτές όμως, αναζητούν περισσότερο από ποτέ συμβουλές για το αδυνάτισμα...

Οι ημέρες δόξας των προϊόντων για το αδυνάτισμα έχουν πλέον περάσει.

Η αγορά αδυνατίσματος (συμπληρώματα διατροφής και τοπικά καλλυντικά προϊόντα), παρόλη τη διείσδυση νέων προϊόντων, δείχνει πτωτική τάση.

Είναι έντονα εποχιακή και σχεδόν όλες οι πωλήσεις της καταγράφονται μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου.

Οι καταναλωτές πάντα αναζητούν τις καινοτομίες, οι οποίες δυστυχώς έχουν περιορισμένο κύκλο ζωής στην αγορά.

Η συνεχής αναζήτηση της καινοτομίας, οι επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη και η επικοινωνία, είναι πάντα μια πρόκληση για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κατηγορία αυτή.

Κυριολεκτικά, η αγορά κατακλύζεται από πολλές μάρκες και προϊόντα τα οποία πλέον έχουν συγκεκριμένες δράσεις:

Κατά της κυτταρίτιδας, σύσφιξη, καύση λίπους, αποσυμφόρηση, μείωση της όρεξης, διογκωτικά του πεπτικού…

Μεταξύ αυτών, τα προϊόντα star βρίσκονται στην αγκαλιά των εταιρειών που έχουν μάρκες ιστορικά καθιερωμένες και γνωστές στο ευρύ κοινό.

Καθώς τα χρόνια περνούν, βλέπουμε ότι η προσφορά ανανεώνεται και το αδυνάτισμα, τοπικό ή συστηματικό, παραμένει μια μεγάλη ανησυχία για το Ελληνικό κοινό και ειδικά για θέματα υγείας.

Στην πραγματικότητα, 6 στα 10 άτομα παρακολουθούν το βάρος τους, ενώ το 15% είναι σε δίαιτα, με το ένα τρίτο εξ' αυτών για ιατρικούς λόγους.

Εξ ου και η μεγάλη σημασία της συμμετοχής ενός επαγγελματία υγείας στην παρακολούθηση της απώλειας βάρους.

Νέα δεδομένα

Σήμερα, οι καταναλωτές αναζητούν μια συνολική εμπειρία ευεξίας για το σώμα τους, που βασίζεται σε μια ισορροπημένη διατροφή και την κατάλληλη άσκηση και όπου η χρήση συμπληρωμάτων διατροφής και τοπικών προϊόντων αδυνατίσματος έρχονται στο τέλος των αναζητήσεών τους.

Επίσης, ένα άλλο δεδομένο σήμερα είναι, ότι τα συμπληρώματα διατροφής για αδυνάτισμα εξελίσσονται πλέον σε ένα νέο πλαίσιο, τόσο οικονομικό (διότι δεν θεωρούνται πλέον απαραίτητα προϊόντα), όσο και νομοθετικό.

Τα προϊόντα με φυσικά δραστικά συστατικά είναι στο προσκήνιο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαιτεί πλέον από τους κατασκευαστές να παρέχουν επιστημονικές αποδείξεις σχετικά με τους ισχυρισμούς των προϊόντων τους και αυτό προϋποθέτει δαπανηρές μελέτες.

Για να το αποφύγουν αυτό, συχνά οι κατασκευαστές καταφεύγουν σε γενικούς ισχυρισμούς που τους αποδίδουν στη δράση των συστατικών τους και όχι στο σύνολο του τελικού προϊόντος.

Οι καταναλωτές όμως είναι πλέον πολύ δύσπιστοι, διότι γνωρίζουν τις υπερβολικές υποσχέσεις από το παρελθόν σχετικά με τέτοιου είδους προϊόντα και δυσκολεύονται να πιστέψουν στην αποτελεσματικότητα των προτάσεων του σήμερα.

Συνεπώς, η κατηγορία βρίσκεται σε συνεχή πτώση όχι μόνο στα φαρμακεία αλλά και στα άλλα κανάλια διανομής.

Αυτό οφείλεται, όπως προαναφέρθηκε, στις αμφιβολίες των καταναλωτών σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους και στην απογοήτευσή τους από τις υπερ-υποσχέσεις των προϊόντων... χωρίς να ξεχνάμε φυσικά και την οικονομική κρίση που έχει "στερέψει" τα πορτοφόλια!

Τάση προς το φυσικό

Τα προϊόντα με φυσικά δραστικά συστατικά είναι στο προσκήνιο.

Τα συνήθη φυτικά συστατικά για το αδυνάτισμα είναι η αγκινάρα, αλλά και η γκουαράνα, το πράσινο τσάι, τα στέμφυλα των σταφυλιών ή το konjac.

Οι έρευνες για τα συμπληρώματα διατροφής έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές είναι προσεκτικοί σχετικά με τις πληροφορίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και αναζητούν συμβουλές στο σημείο πώλησης.

Ιδιαίτερα, προτιμούν να ενημερώνονται από τον φαρμακοποιό τους για μια φυσική λύση παρά για μια θεραπεία βασισμένη σε δραστικές χημικές ουσίες...

Το φαρμακείο απέναντι στον ανταγωνισμό

Στα καταστήματα ευρείας, τα προϊόντα για το αδυνάτισμα και την κυτταρίτιδα υποφέρουν από έλλειψη υποστήριξης και συμβουλής στο σημείο πώλησης, ενώ αντίθετα στα ινστιτούτα ή στα δίκτυα που εξειδικεύονται στη διαιτολογία, υπάρχουν πάντα οι ειδικοί για να συμβουλεύουν τους καταναλωτές και να δώσουν μια ολοκληρωμένη λύση με ειδικές θεραπείες.

Κατανοούμε, λοιπόν, πόσο σημαντικό είναι για έναν καταναλωτή που αναζητά μια αποτελεσματική λύση να έχει τη συμβουλή ενός επαγγελματία υγείας, όπως είναι ο φαρμακοποιός.

Στο σημείο αυτό, η όλη επιχειρηματολογία πρέπει να είναι παιδαγωγική.

Πρέπει να κάνουμε τους καταναλωτές να κατανοήσουν ότι το προϊόν από μόνο του δεν είναι πλέον αρκετό!

Απαιτείται μια ισορροπημένη διατροφή και άσκηση που θα μας δώσει αποτέλεσμα σε ένα μακρόχρονο διάστημα.

Οι δίαιτες και γενικά οι λύσεις αδυνατίσματος ταχείας δράσης δεν έχουν αποτέλεσμα.

Είναι σημαντικό να δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη υποστήριξη για τα άτομα αυτά που θέλουν να χάσουν βάρος ή να βελτιώσουν την υφή του δέρματός τους από την κυτταρίτιδα, μέσω, όχι μόνο των προϊόντων, αλλά και των υγιεινο-διαιτητικών συμβουλών μας.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα τελευταία χρόνια πολλά φαρμακεία, εκτός από αισθητικούς, έχουν στην ομάδα τους και διαιτολόγους για να παρέχουν μια πιο ολοκληρωμένη και εξατομικευμένη υπηρεσία στους πελάτες τους, εντελώς δωρεάν.

Το μέσο φαρμακείο στην Ελλάδα, ωστόσο, δυσκολεύεται να τοποθετηθεί σε αυτή τη νέα προσέγγιση ενθάρρυνσης και παρακολούθησης των ατόμων που θέλουν να χάσουν βάρος.

Η ομάδα του φαρμακείου πρέπει να εκπαιδευτεί ώστε να παρέχει απαντήσεις στους καταναλωτές που εξακολουθούν να είναι αναποφάσιστοι και να τους καθοδηγήσει, όχι μόνο στην πρόταση προϊόντων, αλλά και σε συμβουλές και οδηγίες διατροφής και άσκησης.

Και στην υπηρεσία αυτή, οι σοβαρές εταιρείες είναι πρόθυμες να βοηθήσουν.

www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.