Αναδείξτε Νέες Μάρκες Καλλυντικών Περιορισμένης Διανομής

Δίπλα στις μεγάλες παραδοσιακές και γνωστές μάρκες που μπορούμε να βρούμε στα περισσότερα σύγχρονα φαρμακεία, ο φαρμακοποιός μπορεί να επιλέξει να συνεργαστεί και με κάποιες άλλες νέες μάρκες, όχι πολύ ευρέως γνωστές ακόμη, αλλά πιο ιδιαίτερες.

Ο στόχος είναι βέβαια να διαφοροποιηθεί, προτείνοντας προϊόντα που δεν μπορεί να βρει κανείς παντού και να ενισχύσει τον συμβουλευτικό του ρόλο.

Για να γίνει αυτό χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη στρατηγική!

Τα προϊόντα στο τμήμα δερμοκαλλυντικών του φαρμακείου είναι πολλά και διαφορετικά.

Τα προϊόντα στο τμήμα δερμοκαλλυντικών του φαρμακείου είναι πολλά και διαφορετικά, γεγονός που παρουσιάζει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα:

Από τη μια, οι πελάτες έχουν την επιλογή να βρουν τα κατάλληλα προϊόντα περιποίησης και από την άλλη ο χώρος του φαρμακείου προσδίδει μια αύρα ποιότητας και αξιοπιστίας στην κατηγορία αυτή.

Τα δερμοκαλλυντικά υπήρξαν πάντοτε ένα ιδιαίτερο και σημαντικό τμήμα στα ράφια του φαρμακείου.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια μετατόπιση της κατανάλωσης από τα καταστήματα καλλυντικών στο φαρμακείο και το κανάλι αυτό κατέχει πλέον ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς, πάνω από το 27%, στο σύνολο της αγοράς των καλλυντικών στην Ελλάδα.

Επιλέξτε μια νέα μάρκα περιορισμένης διανομής

Οι νέες μάρκες που δεν είναι ακόμη πολύ γνωστές επιλέγουν συχνά το δίκτυο των φαρμακείων για να προσεγγίσουν τους καταναλωτές.

Βιολογικά καλλυντικά, καλλυντικά υψηλής τεχνολογίας, ακριβά καλλυντικά υψηλής ποιότητας...

Σε ό,τι αφορά την επιλογή μιας νέας μάρκας περιορισμένης διανομής χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από την πλευρά σας, επειδή κατά κάποιον τρόπο αυτή η μάρκα θα γίνει το «σήμα κατατεθέν» σας, η δική σας προσωπική πρόταση προς τους πελάτες σας.

Επιλέξτε μια μάρκα που να ταιριάζει στο φαρμακείο σας

Αν θέλετε να ενισχύσετε την εικόνα της εξειδίκευσης και της συμβουλής του φαρμακοποιού, τότε η μάρκα που θα επιλέξετε θα πρέπει να έχει μια συνοχή στη φιλοσοφία της και με τα υπόλοιπα είδη που διαθέτετε στο φαρμακείο σας.

Επίσης, για να υπάρχει ενδιαφέρον, θα πρέπει αυτή η «αποκλειστική διάθεση» να αφορά μόνο συγκεκριμένες γκάμες προϊόντων (βιολογικά καλλυντικά, καλλυντικά πολυτελείας, βρεφικά προϊόντα κ.λπ.).

Η τοποθέτηση μιας νέας μάρκας στον χώρο είναι ένα σημαντικό βήμα.

Επιπρόσθετα, θα πρέπει να είστε απολύτως πεπεισμένοι ότι η μάρκα αυτή αξίζει τον κόπο και ότι τα προϊόντα της μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις ανάγκες των πελατών σας.

Συνεπώς πρέπει να πιστέψουμε στην ιδιαιτερότητα, στην ποιότητα και την αξιοπιστία της νέας μάρκας.

Τραβήξτε την προσοχή

Η τοποθέτηση μιας νέας μάρκας στον χώρο είναι ένα σημαντικό βήμα.

Καλό θα είναι να προτιμήσετε τις «θερμές ζώνες» του φαρμακείου σας και να την τοποθετήσετε κοντά στις πιο γνωστές μάρκες της αγοράς, ώστε να επωφεληθείτε από τη φήμη τους.

Εκτός αυτού, η νέα μάρκα πρέπει να βρίσκεται στο κατάλληλο σημείο και στο κατάλληλο ύψος για να «τραβάει τα βλέμματα».

Φροντίστε, λοιπόν, την παρουσίασή της στο ράφι και αναδείξτε τη διαφορετικότητα των προϊόντων της.

Παράλληλα μην ξεχνάτε τον πρωταγωνιστικό ρόλο που μπορεί να παίξει η βιτρίνα σας στην επικοινωνία της νέας μάρκας.

Αρνηθείτε τις εκπτώσεις

Στο θέμα της τιμής, σε καμιά μάρκα περιορισμένης διανομής που δεν είναι και τόσο γνωστή δεν χρειάζεται να κάνουμε εκπτώσεις.

Το γεγονός της περιορισμένης ή αποκλειστικής διανομής αποτρέπει τη σύγκριση τιμών με τα άλλα σημεία πώλησης.

Αυτή την ιδιαιτερότητα, οι πελάτες σας δεν θα μπορέσουν να τη βρουν σε κάποιο άλλο φαρμακείο, παρά μόνο στο δικό σας.

Προτιμότερο να προσφέρετε κάποιο εκπτωτικό κουπόνι για την επόμενη αγορά ή ένα δωράκι ενός άλλου προϊόντος της σειράς, γεγονός που θα βοηθήσει και στην ανάπτυξη της πιστότητας της μάρκας.

Σε κάθε περίπτωση, η πρώτη αγορά σε μια νέα μάρκα περιορισμένης διανομής δεν θα πρέπει να βασίζεται σε εκπτώσεις και προσφορές!

Ο ρόλος της εταιρείας…

Όταν αποφασίσετε να διαθέσετε τη νέα μάρκα, το πιο σύνηθες είναι να υπογράψετε μια συμφωνία με την εταιρεία που την εκπροσωπεί.

Η συμφωνία αυτή συχνά περιλαμβάνει και την πλήρη υποστήριξη της εταιρείας σε ό,τι αφορά την ενημέρωση του προσωπικού, την προβολή και τη γενικότερη επικοινωνία της νέας μάρκας.

Μην ξεχνάτε επίσης ότι οι εταιρείες συνηθίζουν να στέλνουν το εξειδικευμένο προσωπικό τους στα σημεία πώλησης, για να ενημερώσουν και να συμβουλέψουν τους πελάτες σας.

Η οργάνωση προβολών, επίσης, είναι μια υποχρέωση της εταιρείας προμηθευτή για τα νέα προϊόντα και ιδιαίτερα τα εποχιακά.

Και μην ξεχνάτε…

Τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην ενημέρωση των πελατών σας και στην προώθηση μια νέας μάρκας.

Επενδύστε στη φράση «Η επιλογή του φαρμακοποιού σας» που αναδεικνύει τη φροντίδα που δείχνετε στους πελάτες σας.

3  ερωτήσεις… 3 απαντήσεις

Γιατί να επενδύσετε σε νέες μάρκες;

Τη στιγμή που υπάρχει ένας πόλεμος τιμών στις πολύ γνωστές μάρκες, μια νέα μάρκα περιορισμένης διανομής δίνει την ελευθερία στους φαρμακοποιούς να έχουν μια τιμή που δύσκολα συγκρίνεται με άλλα φαρμακεία στη δική τους χωροταξική εμβέλεια.

Είναι εύκολο να πουλήσουμε μια άγνωστη μάρκα;

Προτείνοντας μια νέα άγνωστη μάρκα είναι μεν πολύ πιο δύσκολο να πείσουμε τον πελάτη, αλλά αν γνωρίζουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος και τις κατάλληλες τεχνικές πώλησης μπορούμε να έχουμε επιτυχία τουλάχιστον στο 50% των προσπαθειών μας.

Οι νέες μάρκες μπορούν να δημιουργήσουν πιστό πελατολόγιο μόνο αν δεν υπάρχουν στα άλλα φαρμακεία της περιοχής μας.

Τι να κάνουμε αρχικά για να αποφύγουμε το στοκάρισμα;

Να ξεκινήσετε με μια μικρή τοποθέτηση με 5-6 κωδικούς από 1-2 τεμάχια το πολύ στον κάθε κωδικό, έχοντας στο νου σας ότι αυτό που είναι ακριβό στις αγορές σας είναι το στοκ και τα μικρά περιθώρια κέρδους.

Αν το μικτό περιθώριο κέρδους (προσοχή όχι η έκπτωση) που σας δίνει ο προμηθευτής δεν είναι τουλάχιστον 35% δεν αξίζει τον κόπο για την προσπάθειά σας.

Ας έχετε υπόψη σας ότι για να πουλήσετε ένα προϊόν μιας άγνωστης μάρκας πρέπει να ασχοληθείτε τουλάχιστον 5-10 λεπτά με τον πελάτη για να την παρουσιάσετε, να επιχειρηματολογήσετε, να αντιμετωπίσετε τις αντιρρήσεις και να πείσετε τελικά τον πελάτη.

Έχοντας όμως ένα πιστό πελατολόγιο και έχοντας δημιουργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης μαζί τους, μπορείτε να πουλήσετε ό,τι θέλετε!

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
Χαραμή ΑΕ
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.