Η Αγορά των OTC από το Στόμα για τον Πόνο

Τα αναλγητικά, αποτελούν τον πρώτο και βασικό τομέα ανάπτυξης στην αγορά της αυτοθεραπείας και δεν έχουν γνωρίσει καθόλου την κρίση, καθώς οι εταιρίες του κλάδου καινοτομούν συνεχώς, προκειμένου να κερδίσουν τον αγώνα της αποτελεσματικότητας και της ταχύτητας δράσης.

Η κατηγορία των αναλγητικών είναι αρκετά αναπτυσσόμενη και είναι στην πρώτη θέση στο σύνολο της αγοράς της αυτοθεραπείας, κυρίως επειδή η δυναμική της στηρίζεται σε 3 παράγοντες:

Η κατηγορία των αναλγητικών είναι αρκετά αναπτυσσόμενη και είναι στην πρώτη θέση στο σύνολο της αγοράς της αυτοθεραπείας

1 - Ο  καταναλωτής παίρνει ολοένα και περισσότερο στα χέρια του τη διαχείριση του πόνου, σε καθημερινές και συνήθως απλές περιπτώσεις, όπως: πονοκέφαλος, πονόδοντος, πόνοι περιόδου, πόνος στην πλάτη, στις αρθρώσεις, δυσκαμψία του αυχένα, αλλά και γριπώδεις καταστάσεις με πυρετό.

2 - Η έντονη και συνεχόμενη διαφήμιση στα ΜΜΕ, αυξάνει τη φήμη των μαρκών, χωρίς να παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι ο ανταγωνισμός είναι σκληρός.

3 - Τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη δεν μπορούν να χορηγούνται επί μακρόν, ενώ αντιθέτως, τα συνήθη OTC αναλγητικά είναι μια ασφαλέστερη εναλλακτική λύση.

Τα τελευταία χρόνια, ανατρέπεται σε όλη την αλυσίδα του φαρμάκου η έννοια της συνταγογράφησης, με την ανάπτυξη της νέας γενιάς προϊόντων αυτοθεραπείας, τα ΜΗΣΥΦΑ.

Ενώ παλιά οι ασθενείς στηρίζονταν στη σύσταση του γιατρού τους, σήμερα, παρόλο που πολλά αναλγητικά προϊόντα δεν συνταγογραφούνται και δεν αποζημιώνονται από τα ταμεία, οι ασθενείς συνηθίζουν να τα αγοράζουν από το φαρμακείο.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι ασθενείς εμπιστεύονται τα προϊόντα αυτά από παλιά, χωρίς να υποτιμούμε φυσικά την επιρροή της διαφήμισης αλλά και τις προτάσεις των φαρμακοποιών.

Οι καταναλωτές λοιπόν, μένουν πιστοί σε μάρκες με ιατρική κληρονομιά, αλλά αυτή η ποικιλία προσφοράς προκαλεί πολλές φορές την ανάγκη σύστασης από τον επαγγελματία υγείας.

Η εξελικτική πορεία των αναλγητικών, υποστηρίζεται από μάρκες με μεγάλη ιστορία, που δεν κυριαρχούν μόνο στον τομέα των αναλγητικών, αλλά έχουν επενδύσει γενικά στη σφαίρα των ΜΗΣΥΦΑ.

Στον πάγκο του φαρμακείου ή ακόμη και στον γιατρό, οι μάρκες με υψηλή αναγνωρισιμότητα εξακολουθούν να κερδίζουν έδαφος.

Οι σύγχρονες συσκευασίες μεταφέρουν πλέον τη δύναμη και την ταχύτητα της δράσης, καθώς και τη στόχευση του προϊόντος, ανάλογα με το πρόβλημα.

Οι μάρκες επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε ένα μάρκετινγκ υπηρεσιών που αναδεικνύει την ταυτότητα, την ευκρίνεια της προσφοράς και του οφέλους για τον ασθενή.

Αντιμετωπίζοντας τους κολοσσούς των αναλγητικών, οι μάρκες που έχουν καταφέρει να πάρουν ένα μέρος της αγοράς, είναι αυτές που υποστηρίζουν μια ισχυρή και ταχύτατη δράση.

Οι σύγχρονες συσκευασίες μεταφέρουν πλέον τη δύναμη και την ταχύτητα της δράσης, καθώς και τη στόχευση του προϊόντος, ανάλογα με το πρόβλημα.

Παράλληλα, οι διάφοροι συνδυασμοί αναλγητικών ουσιών, όπως πχ με βιταμίνη C  για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού ή με αποσυμφορητικές δραστικές ουσίες για την καταρροή, εξελίσσουν τις ενδείξεις των προϊόντων, κάνοντάς τα αποδεκτά στους καταναλωτές.

Όσο για τη φαρμακοτεχνική μορφή, για γρήγορη δράση, κυριαρχούν οι μαλακές κάψουλες και τα αναβράζοντα δισκία.

Αξιόλογα στοιχεία της αγοράς

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Pharmacy Insights, σε κυλιόμενο δωδεκάμηνο από τον Σεπτέμβριο 2017 έως τον Σεπτέμβριο 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο δωδεκάμηνο από τον Σεπτέμβριο 2016 έως τον Σεπτέμβριο 2017, η αγορά των αναλγητικών ΜΗΣΥΦΑ παρουσίασε μια σημαντική αύξηση στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, η αύξηση σε τεμάχια το τελευταίο δωδεκάμηνο ήταν 54,08%, δηλαδή από 31.365.109 αυξήθηκε σε 48.328.725 τεμάχια.

Από την άλλη, σε αξίες ανήλθε σε 80.479.414 εκ. ευρώ από 48.082.270 εκ. ευρώ του αντίστοιχου προηγούμενου δωδεκάμηνου, σημειώνοντας μια αύξηση της τάξης του 67,3%.

Η μεγάλη αυτή διαφορά μεταξύ του ποσοστού των αυξήσεων σε τεμάχια και αξίες, οφείλεται στην αύξηση των τιμών που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο δωδεκάμηνο'18.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Pharmacy Insights, η παρακεταμόλη και οι συνδυσμοί της, έχουν τις περισσότερες πωλήσεις στην αγορά στην κατηγορία αναλγητικά OTC από το στόμα.

Το ακετυλοσαλικυλικό οξύ και οι συνδυασμοί του έρχονται στη δεύτερη θέση, ενώ η ιβουπροφαίνη, με κύρια αντιφλεγμονώδη δράση, κατέχει την 3η θέση.

Όποιο και αν είναι το προϊόν, αναζητείται η ευκολία της λήψης, η ταχύτητα δράσης και η λιγότερη πρόκληση ανεπιθύμητων ενεργειών.

ΦΡΟΝΤIΣΤΕ ΤΟ MERCHANDIZING

Σημειώστε τη θετική και σημαντική επίδραση στις πωλήσεις που έχει η προβολή των OTC αναλγητικών από το στόμα στον χώρο πώλησης και κυρίως για εποχιακές παθήσεις πάνω στον πάγκο εξυπηρέτησης.

Στην Ελλάδα συνήθως, τα αναλγητικά βρίσκονται πίσω από τον πάγκο, σε ράφια ή κρυμμένα στις συρταριέρες και η έκθεση τους στον χώρο πώλησης, δεν εφαρμόζεται παρά μόνο σε ένα μικρό, προς το παρόν, αριθμό φαρμακείων.

Οι συμβουλές μας

- Η οπτική επικοινωνία των μαρκών είναι πρωταρχική, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές γνωρίζουν συνήθως τι θέλουν να αγοράσουν.

- Δημιουργήστε μια ειδική ραφιέρα με όλες τις κατηγορίες αυτοθεραπείας, τοποθετημένες ανά ανάγκη ή σύμπτωμα.

- Στα ράφια με τα αναλγητικά, τοποθετήστε τις πιο γνωστές μάρκες στο ύψος των ματιών, με ελάχιστο 4 τεμάχια στην πρώτη σειρά ανά μάρκα και 2 μάρκες ανά ράφι.

www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.