Τα Δεδομένα ως Πυλώνας για την Οnline Εμπορική Στρατηγική

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο τα δεδομένα είναι σε αφθονία.

Όλες οι πλατφόρμες και υπηρεσίες που σχετίζονται με την διαχείριση, το μάρκετινγκ και την ανάπτυξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, συνδέονται με κάποιο ξεχωριστό σύστημα παρακολούθησης μετρήσεων και στατιστικών.

Από την πλατφόρμα των Google Analytics, το AdWords, τα Facebook Αnalytics μέχρι και το CRM ή ERP που χρησιμοποιούμε, λαμβάνουμε χιλιάδες διαφορετικά δεδομένα για την online συμπεριφορά ενός καταναλωτή.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 2

Πώς όμως διαχειριζόμαστε αυτά τα δεδομένα ώστε να τα μετουσιώσουμε σε πολύτιμη γνώση και ενεργά συμπεράσματα;

Τα Σωστά Δεδομένα Οδηγούν σε Έγκυρη Πληροφορία που Καταλήγει σε Πολύτιμα Συμπεράσματα

Είναι καλύτερα να μην έχετε καθόλου δεδομένα ή να έχετε λάθος δεδομένα;

Ιδού το ερώτημα και η πραγματικότητα είναι όπως πάντα κάπου στην μέση.

Θα δώσω ένα παράδειγμα μέσα από τα Google Analytics (GA), τα οποία μας επιτρέπουν να αναλύσουμε τις πωλήσεις του eShop μας ανά παραγγελία, ανά κανάλι μάρκετινγκ ακόμα και ανά συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια.

Πολλές φορές βλέπουμε λογαριασμούς GA που δεν είναι σωστά στημένοι ή είναι ελλιπώς στημένοι, με αποτέλεσμα τα δεδομένα τους να μην είναι αξιοποιήσιμη πληροφορία.

Διεξάγοντας μία τέτοια ανάλυση μπορείτε να δείτε ποιο κανάλι μάρκετινγκ (π.χ η διαφήμιση στο Facebook ή ένα άρθρο στο site) έφερε παραγγελίες μεγαλύτερης αξίας ή καλάθια με μεγαλύτερο μέσο όρο τεμαχίων.

«Έξυπνες» Πηγές Άντλησης Πληροφορίας

Τέτοιες πηγές μπορεί να είναι:

- Similarweb.com: μια πλατφόρμα με δημόσια διαθέσιμα στοιχεία για κάθε site.

Χρησιμοποιήστε την για να δείτε την επισκεψιμότητα των ανταγωνιστών σας και τις πηγές επισκεψιμότητας τους.

Κάντε το ίδιο και για εσάς ώστε να εξομαλύνονται τα στατιστικά λάθη (να είναι ίδια για όλους δηλαδή).

- Skroutz.gr: οι καταναλωτές αναζητώντας τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν στο Skroutz δημιουργούν ίχνη πρόθεσης αγοράς (Purchase intention).

Αναλύοντας τις αναζητήσεις για τα top προτιμώμενα προϊόντα της εβδομάδας ή του μήνα, έχετε την δυνατότητα να σχηματίσετε μία κερδοφόρο εμπορική στρατηγική για το eShop σας.

- Αναζητήσεις από τους δικούς σας επισκέπτες: μια από τις πιο χρήσιμες και συνήθως παραμελημένες πηγές πληροφορίας είναι ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες του site σας χρησιμοποιούν την φόρμα αναζήτησης.

Μπορείτε να συλλέξετε καίριες πληροφορίες αναφορικά με το εάν αναζητούνε ένα brand το οποίο εσείς δεν διαθέτετε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα ή ακόμα και ένα προϊόν που συνήθως αναζητούν κάνοντας κάποιο ορθογραφικό λάθος.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 11

Αυτό αποτελεί σημάδι ότι πρέπει να βελτιώσετε την λειτουργία του site ώστε να εμφανίζονται τα σωστά προϊόντα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Σύγκριση με την Αγορά και τον Μέσο Όρο

Σίγουρα μία βελτίωση για παράδειγμα του τζίρου ενός eShop από μήνα σε μήνα αποτελεί θετικό σημάδι, αλλά θα πρέπει παράλληλα να γνωρίζουμε πόσο μεγάλη είναι ως προς τον μέσο όρο της συνολικής αγοράς.

Τα εργαλεία που μπορούν να μας βοηθήσουν στο να παίρνουμε αποφάσεις βασισμένες σε δεδομένα είναι:

- Similarweb.com: δεδομένα επισκεψιμότητας ανταγωνιστών

- Google Analytics: δεδομένα για το site μας

- eRetail Audit: μερίδια αγοράς & μάρκετινγκ δεδομένα για τα οnline φαρμακεία

Έλενα Χαϊλαζοπούλου, Head of eRetail Audit, Convert Group

Χορηγός Convert Group

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.