Συνέντευξη - Αμπατζόγλου Χαράλαμπος - VITORGAN

Συνέντευξη Αμπατζόγλου Χαράλαμπος VITORGAN

Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος
Vitorgan

Εστιάζοντας στις ευκαιρίες της αγοράς

Υπάρχουν και μερικοί αισιόδοξοι επιχειρηματίες!

Αυτοί που επενδύουν στο φαρμακείο παρόλη τη κρίση.

Ένας από αυτούς και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Vitorgan, ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ που πιστεύει στο μέλλον του Ελληνικού φαρμακείου και το στηρίζει.

PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Μιλήστε μας λίγο για την ιστορία της Vitorgan και τη παρουσία της στο χώρο του φαρμακείου. Πώς ξεκίνησε και πως εξελίχθηκε μέχρι σήμερα;

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ: Η Vitorgan είναι μια οικογενειακή επιχείρηση με ιστορία και παράδοση στο χώρο του φαρμακείου για πάνω από 60 χρόνια.

Ιδρύθηκε το 1952 από το Χαράλαμπο Αμπατζόγλου, τον παππού μου, ως μια προσωπική εταιρεία εμπορίας ειδών φαρμακείου και παραφαρμακευτικών προϊόντων.

Το 1980 η εταιρεία παίρνει τη σημερινή της νομική μορφή και το 1986 τη διοίκηση της εταιρείας αναλαμβάνουν τα αδέρφια Σωτήρης και Δημήτρης Αμπατζόγλου, ο θείος μου και ο πατέρας μου αντίστοιχα.

Στις αρχές του 2004 ιδρύεται η εταιρεία PHARMALEAD για την έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων φαρμακείου, της οποίας αναλαμβάνω τη Γενική διεύθυνση, έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές μου πάνω στην Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς. 4 χρόνια αργότερα, το 2008, γίνεται η συγχώνευση των δύο εταιρειών, όπου αναλαμβάνω Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του νέου σχήματος, συνεχίζοντας με τον ίδιο ζήλο και αφοσίωση την ανάπτυξη της εταιρίας, όπως έκαναν και οι προηγούμενες γενιές.

Το 2013 προχωρήσαμε στην αναβάθμιση της εταιρικής εικόνας, την ομαδοποίηση και το λανσάρισμα νέων προϊόντων κάτω από τα brand names EyeLead, NutraLead και PharmaLead.

Σήμερα η Vitorgan είναι μια σύγχρονη και δυναμική εταιρεία με πάνω από 4.500 σημεία διανομής και πώλησης, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή, εισαγωγή, διάθεση και εξαγωγή ποιοτικών και καινοτομικών παραφαρμακευτικών και ιατροτεχνολογικών προϊόντων, συμπληρωμάτων διατροφής, και δερμοκαλλυντικών.

Οδηγός και όραμα μας είναι πάντα η διάθεση προϊόντων για μια καλύτερη ζωή.

Στόχος μας είναι να προσφέρουμε προϊόντα υγείας και ομορφιάς υψηλών προδιαγραφών, που ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες και στις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή, δίνοντας παράλληλα αξία στα χρήματά του.

P.M&E: Ποιες είναι οι στρατηγικές σας προϊοντικές κατηγορίες και πως τις προωθείτε στο χώρο του φαρμακείου; Πώς θα λέγατε ότι στηρίζετε και τι υπηρεσίες προσφέρετε στους φαρμακοποιούς;

Χ.Α: Όλα τα προϊόντα της VITORGAN ανήκουν σε τρείς μεγάλες σειρές, κάθε μία από την οποία αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη κατηγορία αναγκών και έχει το δικό της χώρο μέσα στο φαρμακείο.

• NutraLead Ηealth & Βeauty: σειρά φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής, για έναν υγιή οργανισμό εσωτερικά και εξωτερικά.

• PharmaLead Pharmacy Care Products: εξειδικευμένα προϊόντα περιποίησης φαρμακείου.

Προϊόντα για την αντιμετώπιση των καθημερινών προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο οργανισμός και το δέρμα μας.

• EyeLead Optical Quality Products: σειρά γυαλιών πρεσβυωπίας και γυαλιών ηλίου για ενήλικες και παιδιά.

Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους συνεργάτες φαρμακοποιούς ολοκληρωμένες και συμφέρουσες προτάσεις, οι οποίες ανταποκρίνονται στις τάσεις της εποχής, με σύγχρονα και εξελιγμένα προϊόντα για το ράφι του φαρμακείου τους, τα οποία να αποτελούν εύκολη πώληση για αυτούς.

Επιδιώκουμε τη συνεχή ανανέωση της εικόνας των προϊόντων μας και τη συνεχή επίβλεψη της τοποθέτησης τους στο ράφι, προκειμένου να είναι ελκυστικά στον καταναλωτή.

Φροντίζουμε να είμαστε στο πλευρό του συνεργάτη φαρμακοποιού και των βοηθών του, προσφέροντας λεπτομερή ενημέρωση σχετικά με τα προϊόντα μας και ποια ανάγκη καλύπτουν με τη δράση τους και τα συστατικά τους.

Παράλληλα, ενισχύουμε ακόμη περισσότερο την εικόνα των προϊόντων μας με ποικίλες προωθητικές ενέργειες, όπως με τη συνεχή ανανέωση των ενημερωτικών μας φυλλαδίων, με υλικό βιτρίνας και ραφιών, με δειγματοδιανομές μέσα στο φαρμακείο, αλλά παρέχοντας και εξατομικευμένες ενέργειες κάθε φαρμακείου κατόπιν συνεννόησης με τον εκάστοτε συνεργάτη μας.

Παράλληλα, επιδιώκουμε την προβολή της εταιρίας και των προϊόντων μας μέσω διαφημιστικής προβολής, χρησιμοποιώντας αρκετά μέσα επικοινωνίας, όπως τηλεόραση, ραδιόφωνο, internet, κλπ.

P.M&E: Ποιες είναι οι κύριες δυσκολίες που αντιμετωπίζετε στην αγορά αυτή την εποχή και ποιες πιστεύετε ότι είναι οι ευκαιρίες για την ανάπτυξη της εταιρίας σας;

Χ.Α: Αναμφισβήτητα, η γενικότερη οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, έχει επηρεάσει την αγορά του ελληνικού φαρμακείου σε μεγάλο βαθμό.

Επειδή όμως, όπως μας έχει διδάξει η ιστορία, κάθε περίοδος κρίσης κρύβει σημαντικές ευκαιρίες, εμείς στη Vitorgan επιδιώκουμε να εστιάζουμε σε αυτές και όχι στις δυσκολίες.

Έχουμε επιλέξει να δώσουμε μεγάλη βαρύτητα στο ρόλο του φαρμακοποιού και να συνεχίζουμε να χτίζουμε μαζί του μία αμφίδρομη σχέση εμπιστοσύνης και αμοιβαίου οφέλους.

Προσπαθούμε πάντα να προσφέρουμε εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα, με προσεγμένες πρώτες ύλες, ελεγμένες συνθέσεις και αποτελεσματικές δράσεις, κάτι το οποίο έχει αναγνωριστεί, εφόσον έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τόσο του ίδιου του επαγγελματία, όσο και του τελικού καταναλωτή.

Επενδύουμε σε νέες, ποιοτικές, ανταγωνιστικές και συμφέρουσες για το φαρμακοποιό και τον τελικό καταναλωτή, ελληνικές προτάσεις, στηρίζοντας έμπρακτα και δίνοντας προτεραιότητα στην οικονομία της χώρας μας.

Εκμεταλλευόμενοι μια σύγχρονη και ευέλικτη οργάνωση και οικονομίες κλίμακας, επιδιώκουμε μονίμως τα προς τοποθέτηση προϊόντα μας να συνοδεύονται από δελεαστικές εμπορικές πολιτικές.

Επίσης, δίνουμε μεγάλη έμφαση στην καινοτομία, παρέχοντας μία ευρεία γκάμα ποιοτικών επιλογών που καλύπτουν και τις πιο απαιτητικές καταναλωτικές ανάγκες.

P.M&E: Αναμφισβήτητα, η έντονη διαφήμιση στα ΜΜΕ κινητοποιεί τις αγορές του καταναλωτή. Ποιες άλλες ενέργειες όμως του ΜΚΤ είναι απαραίτητες κατά τη γνώμη σας;

Χ.Α: Ασφαλώς η δύναμη της διαφήμισης και ιδιαίτερα της τηλεόρασης, προσφέρει σημαντική αναγνωρισιμότητα και επηρεάζει τις επιλογές του τελικού καταναλωτή.

Όντας όμως μία ευέλικτη εταιρία, έχουμε εστιάσει και σε άλλες ενέργειες που μας αποφέρουν σημαντικό brand awareness στο χώρο του φαρμακείου.

Έχουμε δημιουργήσει μία μοντέρνα και ελκυστική εικόνα έκθεσης των προϊόντων μας στο ράφι και στο πάγκο του φαρμακείου με ελκυστικά υλικά ενημέρωσης και προβολής όπως περιέγραψα παραπάνω.

Βέβαια, σημαντική είναι και η επένδυσή μας στη τεχνολογία και τα social media, όπου με το πέρασμα του χρόνου έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε μία αναγνωρίσιμη εικόνα στους συνεργάτες μας, οι οποίοι με τη σειρά τους δε διστάζουν να την προωθούν και να την ενισχύουν.

P.M&E: Πιστεύετε πως οι εταιρίες πρέπει να δώσουν έμφαση στην εκπαίδευση των φαρμακοποιών και των συνεργατών τους και γιατί;

Χ.Α: Αν κάτι μας χαρακτηρίζει ως εταιρία, αυτό είναι η συνεχής προσπάθεια για έρευνα, ενημέρωση και εκπαίδευση.

Τόσο εμείς, όσο και οι συνεργάτες μας επιδιώκουμε τη συνεχή εκπαίδευση, καθώς ο χώρος μας είναι ένας χώρος που μεταβάλλεται και εξελίσσεται διαρκώς.

Με τον ίδιο τρόπο λειτουργούμε και με τους φαρμακοποιούς και τους ανθρώπους τους, οργανώνοντας εκπαιδευτικά σεμινάρια στο χώρο τους, ώστε να ενημερωθούν αναλυτικά για τα προϊόντα, τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα και ποια ακριβώς ανάγκη καλύπτει η κάθε δράση τους.

Αναγνωρίζοντας πως ο φαρμακοποιός ακολουθώντας μία πελατοκεντρική προσέγγιση είναι σε θέση να κατανοήσει και να καλύψει άμεσα τις ανάγκες του καταναλωτή/πελάτη του, γίνεται κατανοητό πως η συνεχής εκπαίδευση ανεβάζει και το επίπεδο εξυπηρέτησης για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

P.M&E: Τα e-shops έχουν μπει στη ζωή μας. Τα ηλεκτρονικά φαρμακεία αναπτύσσονται, σπάνε τις τιμές και ως αποτέλεσμα το φυσικό σημείο δε μπορεί να είναι συχνά ανταγωνιστικό. Τί λύσεις θα προτείνατε;

Χ.Α: Είναι γεγονός πως το ηλεκτρονικό εμπόριο και η εξοικείωση που παρουσιάζει με αυτό ο Έλληνας καταναλωτής, άλλαξαν τις ισορροπίες στο λιανικό εμπόριο.

Τα ηλεκτρονικά φαρμακεία καθιέρωσαν τη στρατηγική των προσφορών και των χαμηλών τιμών, ωστόσο το φυσικό σημείο παρουσιάζει ορισμένα πλεονεκτήματα που δεν αντικαθίστανται εύκολα.

Η φυσική παρουσία και ο ρόλος του φαρμακοποιού είναι το βασικότερο αυτών.

Η εμπιστοσύνη που δείχνει ο πελάτης στις συμβουλές και στην ενημέρωση του επιστήμονα φαρμακοποιού, δημιουργεί μια ανθρώπινη σχέση αναντικατάστατη.

Επιπλέον, έχοντας διαπιστώσει τις τάσεις της εποχής για έντονη προβολή των προσφορών, των χαμηλών τιμών, αλλά και της διανομής δώρων, τα φαρμακεία θα μπορούσαν να κινηθούν και προς αυτή την κατεύθυνση, επιλέγοντας να τα προβάλλουν με ιδιαίτερη έμφαση στο φυσικό τους σημείο.

P.M&E: Πιστεύετε ότι η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών φαρμακείων θα θέσει σε κίνδυνο το φυσικό σημείο;

Χ.Α: Κατά τη γνώμη μου, ο φαρμακοποιός του φυσικού σημείου δε θα πρέπει να απειλείται από αυτή.

Η εξειδίκευση και η γνώση που μπορεί να προσφέρει στον πελάτη που επισκέπτεται το φαρμακείο του δεν αντικαθίσταται εύκολα, αντιθέτως χτίζει μία γερή σχέση με αυτόν.

Επίσης, η εμπειρία που αποκομίζει ο πελάτης από την επίσκεψη στο φυσικό σημείο, πόσο μάλλον στο φαρμακείο, που αποτελεί σημείο αναφοράς σε κάθε γειτονιά, δε μπορεί να συγκριθεί με την περιήγηση στον ηλεκτρονικό χώρο.

P.M&E: Είστε αισιόδοξος για το μέλλον του ελληνικού φαρμακείου και αν ναι, σε ποια δεδομένα στηρίζεστε;

Χ.Α: Φυσικά και είμαι!

Μπορεί να βιώνουμε μία δύσκολη οικονομική συγκυρία, αλλά θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με ψυχραιμία και σύνεση.

Τα σημεία των καιρών μας έχουν διδάξει πως αυτοί που επιβιώνουν, είναι αυτοί που χαρακτηρίζονται από ευελιξία και ανοιχτό μυαλό.

Και επειδή συναναστρεφόμαστε καθημερινά με επαγγελματίες του φαρμακείου, μπορούμε να πούμε πως ειδικά η νέα γενιά διακατέχεται από όρεξη για δουλειά, διάθεση για ανανέωση, νέες ιδέες και εμπλουτισμό των γνώσεων τους, στοιχεία που αποπνέουν αισιοδοξία για το μέλλον.

PHARMACY management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, Δεκέμβριος 2017

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.