Βογιατζόγλου Άννυ - Βογιατζόγλου Systems

Σχεδιάζοντας Ένα Όμορφο Φαρμακείο

Σε μια εποχή όπου η αισθητική ενός καταστήματος παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση της εμπορικής δραστηριότητας του, η εταιρεία Βογιατζόγλου Systems AE, που εδώ και χρόνια εξειδικεύεται στον σχεδιασμό φαρμακείων και όχι μόνο, ακολουθεί τις πλέον σύγχρονες τάσεις.

Η κα Βογιατζόγλου Άννυ, αντιπρόεδρος της εταιρείας, μας αναλύει πολλά στοιχεία που έχουν σχέση με ένα αποτέλεσμα, όχι μόνο αισθητικό αλλά και λειτουργικό.

PHARMACY management KΑΙ ΕΠΙΚΟΝΩΝΙΑ: Ποιες είναι οι σύγχρονες τάσεις για το design και την εμπορική αρχιτεκτονική του φαρμακείου;

Βογιατζόγλου Άννυ: Γενικά, θα έλεγα πως ζούμε σε μια εποχή όπου, ενώ συνεχίζουν να επικρατούν οι λιτές, καθαρές γραμμές και φόρμες χώρου και αντικειμένων (minimal) στις τάσεις του σύγχρονου design, το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα είναι πιο εμπλουτισμένο σε σχέση με μερικά χρόνια πριν.

Η προσθήκη αφορά περισσότερο στη χρήση γεωμετρικών σχεδίων (μοτίφ) ή στη χρήση πιο ζεστών υλικών, όπως το ξύλο, και δεν έχει σχέση με το «φόρτωμα» του χώρου με περιττά αντικείμενα που θα προσέθεταν βάρος και κόστος.

P.M & Ε: Το design πρέπει κατά τη γνώμη σας να αντιπροσωπεύει την ταυτότητα και την εξειδίκευση του φαρμακείου;

Β.Α: Το design σε κάθε project πρέπει στο τέλος της ημέρας να αποπνέει τη μοναδικότητα του κάθε χώρου και ταυτόχρονα να συμπεριλαμβάνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που υπαγορεύει ο σκοπός τον οποίο υπηρετεί.

Για να γίνει πιο κατανοητό αυτό που λέμε, θα πρέπει ο σχεδιασμός να λαμβάνει υπόψη του πολλούς παράγοντες όπως, το φυσικό ή τεχνητό περιβάλλον που βρίσκεται ο χώρος-κατάστημα
και το πιθανό μείγμα πελατών στους οποίους απευθύνεται και συνεπώς το μείγμα των προϊόντων που θα κληθεί να εκθέσει.

Επιπλέον, το προσωπικό γούστο του εκάστοτε φαρμακοποιού, την ιστορία του χώρου ή της συγκεκριμένης επιχείρησης, τον άμεσο ή ευρύτερο ανταγωνισμό, τα οικονομικά όρια του έργου, τη λειτουργική καθημερινότητα του χώρου πώλησης, τις σύγχρονες τάσεις του design και τα νέα κατασκευαστικά υλικά.

Συνεπώς, καταλαβαίνει κανείς πως οι πιθανοί συνδυασμοί όλων των μεταβλητών που αναφέραμε -αλλά και αυτών που παραλείψαμε- είναι άπειροι.

Και ευτυχώς, γιατί έτσι μπορούμε κάθε φορά να δημιουργούμε άρτιους χώρους εμπορικά, λειτουργικά και αισθητικά, εντός των οικονομικών πλαισίων που ορίζει η εποχή μας, και όπου ο καθένας έχει τη δική του μοναδική ταυτότητα.

P.M & Ε: Ποια από την εμπειρία σας είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της οργάνωσης του χώρου;

Β.Α: Τα στοιχεία οργάνωσης του χώρου ενός φαρμακείου είναι σε γενικές γραμμές δεδομένα εδώ και αρκετά χρόνια.

Όμως είναι σαφές πως μέσα σε αυτά τα στοιχεία, υπάρχουν καθαρές τάσεις.

Τα στοιχεία οργάνωσης λοιπόν, αφορούν το προϊοντικό μείγμα που συναντά κανείς εντός του φαρμακείου και τον βέλτιστο τρόπο που αυτό χρειάζεται να προβάλλεται μέσα στον χώρο.

Ξεκάθαρες και σημαντικές κατηγορίες όπως τα καλλυντικά, τα φυτικά προϊόντα, τα συμπληρώματα διατροφής, τα ορθοπεδικά, τα είδη βρεφανάπτυξης, αλλά και τα ΜΗ. Σ.Υ.Φ.Α. χρήζουν διαφορετικής αντιμετώπισης μεταξύ τους.

Παράγοντες όπως οι συσκευασίες, οι ανάγκες διατήρησης αποθέματος, οι προσφορές και τα λοιπά, διαφέρουν ανά κατηγορία.

P.M & Ε: Ο καταναλωτής αλλάζει. Ποια κατά τη γνώμη σας είναι τα φαρμακεία που εντυπωσιάζουν τον καταναλωτή;

Β.Α: Είναι σαφές και εύλογο πως οι μεγαλύτεροι χώροι που συνδυάζουν την καλή εξυπηρέτηση, με τη σύγχρονη αισθητική και αρχιτεκτονική, μάς εντυπωσιάζουν όλους.

Συνεπώς, θα έλεγα πως ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός –τόσο του εξωτερικού αλλά κυρίως του εσωτερικού χώρου- συμβάλλει καθοριστικά στη δημιουργία ενός χώρου που θα εντυπωσιάζει.

Αυτό βέβαια δεν αποκλείει και τη δυνατότητα που έχουν μικρότεροι χώροι να γίνουν αισθητικά και λειτουργικά ενδιαφέροντες, να δημιουργήσουν μια σύγχρονη και ζεστή ατμόσφαιρα και έτσι να εκπλήξουν ευχάριστα το κοινό τους και να δημιουργήσουν πιστούς πελάτες.

Στο κάτω κάτω αυτός είναι και ο σκοπός τους.

P.M & Ε: Η Βογιατζόγλου systems με ποια εργαλεία μπορεί να βοηθήσει ένα φαρμακείο να αναπτυχθεί εμπορικά;

Β.Α: Στη Βογιατζόγλου systems τα πάντα ξεκινούν από τη μελέτη.

Η ανάλυση και εν τέλει η σύνθεση όλων αυτών των παραγόντων που αναφέραμε νωρίτερα οδηγούν σε μια μοναδική συνταγή που δημιουργούμε για το κάθε φαρμακείο.

Από εκεί και πέρα, η εμπορικότητα του κάθε χώρου έρχεται από την ορθή χρήση λειτουργικών και ποιοτικών συστημάτων, ραφιών και επίπλων που θα δώσουν τη δυνατότητα σε κάθε μία από τις διαφορετικές προϊοντικές κατηγορίες που βρίσκονται σε ένα φαρμακείο να μεγιστοποιήσουν την εμπορική τους απόδοση.

Συμπληρωματικά, στην εταιρεία μας διατίθενται και είδη σήμανσης και προβολής που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τον κλάδο, ώστε να ανταποκρίνονται στη συγκεκριμένη μορφολογία των προϊόντων φαρμακείου.

P.M & Ε: Ποια βήματα ακολουθείτε στην όλη οργάνωση της συνεργασίας σας με τον πελάτη, για να υλοποιήσετε ένα σχέδιο διαμόρφωσης του χώρου;

Β.Α: Το κύριο και βασικότερο συστατικό για να πετύχει ένα project σχεδιασμού και εξοπλισμού ενός φαρμακείου είναι η δυνατότητά μας να «διαβάζουμε» τα δεδομένα του κάθε χώρου και να «ακούμε» την άποψη και τα ζητούμενα που ο εκάστοτε φαρμακοποιός έχει από την επικείμενη επένδυσή του.

Για παράδειγμα το ύφος που θέλουμε να αποδοθεί, το προφίλ της πελατείας που θα προσελκύσουμε, αλλά και πρακτικά θέματα όπως το ύψος της επένδυσης.

Από τη στιγμή που θα αναλυθούν τα πιο πάνω, περνάμε στη φάση της σύνθεσης που είναι και η πιο δημιουργική. Σε αυτή τη φάση συστήματα ραφιών, έπιπλα, υλικά, ιδέες, φωτισμός χρώματα, υφές και πολλά άλλα, έρχονται να πάρουν τη θέση τους για το τελικό αποτέλεσμα.

Τίποτα από αυτά βέβαια δεν θα ήταν δυνατό χωρίς την πολύτιμη εμπειρία και την υψηλού επιπέδου δημιουργικότητα των ανθρώπων μας.

Στο τέλος, αυτό που πάντα παραδίδει η Βογιατζόγλου systems είναι το μείγμα εκείνο που θα καλύψει, τόσο εμπορικά, όσο και αισθητικά τον φαρμακοποιό και θα δημιουργήσει έναν ευχαριστημένο πελάτη.

P.M & Ε: Πώς βλέπετε να εξελίσσεσαι το φαρμακείο στο μέλλον από επιχειρηματική άποψη;

Β.Α: Η τάση που καταγράφεται σήμερα δεν έχει αλλάξει σημαντικά από αυτή που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία πέντε δύσκολα χρόνια, καθώς υπαγορεύεται από τη δραστική αλλαγή στα οικονομικά δεδομένα της «επιχείρησης φαρμακείο», όπως η κερδοφορία των φαρμάκων.

Συνέπεια αυτού είναι η διαρκώς αυξανόμενη σημασία για το φαρμακείο του προσβάσιμου χώρου πώλησης, δηλαδή του χώρου έκθεσης παραφαρμάκων και OTC μπροστά από τον πάγκο εξυπηρέτησης.

Έτσι, ο εμπορικός σχεδιασμός, η χρήση λειτουργικών συστημάτων επίπλωσης, η καινοτομία στην παρουσίαση και προβολή των προϊόντων παίζουν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στη δημιουργία χώρων.

Οι χώροι αυτοί έχουν και τη σαφή τάση να μεγαλώνουν σε τετραγωνικά, καθώς υπάρχει πλέον μεγαλύτερη ανάγκη να εκθέσουμε καλύτερα περισσότερα είδη.

P.M & Ε: Τι είναι για σας ένα όμορφο φαρμακείο;

Β.Α: Αυτό που κάνει τον πελάτη να το επισκέπτεται ξανά και ξανά!

PHARMACY management και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, Μάρτιος 2016

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.