Φαρμακείο Χριστίνας Γκιούρδα - Χολαργός

Αντιμετωπίζοντας τη νέα πραγματικότητα

Στη καθημερινή μάχη για να διαφοροποιηθεί και να καινοτομεί, μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό αλλά και εχθρικό θα έλεγε κανείς περιβάλλον, το Φαρμακείο της Χριστίνας Γκιούρδα στο Χολαργό, επιμένει στις υπηρεσίες προς το πελάτη, με στόχο να αντιμετωπίσει τη νέα πραγματικότητα.

Έτσι Αρχίζει η Ιστορία

«Καλοκαίρι του 1988.

Κρατώ στα χέρια μου τα κλειδιά ενός από τα παλαιότερα στην ιστορία του Χολαργού Φαρμακεία.

Ένα Φαρμακείο άτονο, αποκαμωμένο, σχεδόν άψυχο.

Η οσμή των φαρμακείων της εποχής εκείνης διάχυτη στην ατμόσφαιρα.

Διάχυτη και η αγωνία μου.

Έκλεισα τα μάτια μου και σκέφτηκα τη μορφή που θέλω να έχει το φαρμακείο των ονείρων μου… Και το έφτιαξα!

Με όλη τη ζωντάνια των νιάτων μου, με όλη την αγάπη, την αφοσίωση και το ζήλο που έχει κάθε νέος Φαρμακοποιός που δημιουργεί το παρόν και το μέλλον του».

Μια ιστορία όπως πολλών νέων που ξεκινούν την επιχειρηματική τους καριέρα.

Το σημερινό Φαρμακείο, με 25 χρόνια πορείας, βρίσκεται επί της οδού Βουτσινά 65, στην πλατεία Δημοκρατίας του Χολαργού.

Το σημείο ήταν και είναι από τα εμπορικά σημεία του Χολαργού, αλλά όπως πιστεύει η Φαρμακοποιός αυτό έπαιξε μικρό ρόλο στην εξέλιξη του.

Η παρουσία των γιατρών στην περιοχή δεν διαφέρει από τη συνήθη εκπροσώπηση του ιατρικού κόσμου στις συνοικίες.

Ο κόσμος επιμερίζεται στα γύρω φαρμακεία που εμφανίζουν πρωτοφανή συνωστισμό στην περιοχή σε σχέση με το υπόλοιπο προάστιο.

Στο ξεκίνημα, την πελατεία αποτελούσαν κυρίως δημόσιοι υπάλληλοι που επέλεγαν τον Χολαργό καθώς εγκατέλειπαν το αστικό κέντρο της Αθήνας.

Στην πορεία, το προάστιο έγινε πόλος έλξης ανθρώπων που ανήκαν σε πιο ανθηρά οικονομικά στρώματα και αυτό σίγουρα έδωσε ώθηση στην εμπορική ανάπτυξη.

«Ο σχεδιασμός της επιχείρησης μου» μας λέει η Φαρμακοποιός, «αγκάλιασε όλες αυτές τις κοινωνικές ομάδες και ικανοποιώντας τις προσδοκίες τους, πέτυχε να αποτελεί σημείο αναφοράς στην ευρύτερη περιοχή.

Ιδιαίτερη χαρά μου δίνει το γεγονός ότι αρκετοί από τους πελάτες μας που μετοικούν σε άλλα προάστια της Αθήνας, κρατούν επικοινωνία με το φαρμακείο και μας τιμούν συχνά με την παρουσία και την εμπιστοσύνη τους»

Μελετημένη Οργάνωση του Χώρου σε 3 Επίπεδα

Στο ισόγειο ο χώρος του Φαρμακοπωλείου καταλαμβάνει 100m₂, με τρεις θέσεις εργασίας και ισάριθμα ταμεία στον ενιαίο πάγκο και δύο θέσεις εργασίας στον πάγκο του τμήματος καλλυντικών.

Σε ιδιαίτερο χώρο 20m₂ βρίσκεται το γαληνικό και ομοιοπαθητικό εργαστήριο.

Επίσης στο Back office βρίσκεται ένα consultation room (χώρος για ιδιαίτερες συζητήσεις που αφορούν ευαίσθητα θέματα υγείας), καθώς και ένας χώρος παραλαβής και μικρής αποθήκευσης.

Στο πρώτο επίπεδο υπάρχουν δύο καμπίνες αισθητικής με χώρο αναμονής 40m₂, ένας χώρος αποθήκευσης καλλυντικών και ένα άνετο γραφείο της φαρμακοποιού με ένα τραπέζι συσκέψεων.

Τέλος στο κάτω επίπεδο υπάρχει ένας χώρος πώλησης ορθοπεδικών ειδών και υποδημάτων 50m₂, καθώς και χώρος αποθήκευσης φαρμάκων και αναλωσίμων ειδών.

«Η αρχιτεκτονική και η εμπορική διαχείριση του χώρου, βασίστηκε στο πρότυπο μοντέλο φαρμακείου που οριοθέτησε η Pharma plus, στην οποία εντάχθηκα το 2002 όταν συνειδητοποίησα ότι η ατομική διαχείριση έχει μια πεπερασμένη δυναμική που αδυνατεί να υπερβεί τη δυναμική ενός δικτύου φαρμακείων που ασπάζονται ένα κοινό όραμα»

Το χρώμα που καθορίζει την περιοχή γύρω από τον πάγκο είναι πορτοκαλί με τη συλλογιστική ότι το χρώμα αυτό αποπνέει τη ζεστασιά που προσφέρει η συμβουλή του φαρμακοποιού.

Ο χώρος των συμπληρωμάτων διατροφής και των καλλυντικών καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του φαρμακείου.

Είναι ανεπτυγμένος με τη λογική του category management και διευκολύνει εξαιρετικά την αυθόρμητη και αυτόνομη αγορά.

Βασικό χρώμα το πράσινο, που συμβολίζει την καθαρότητα και την τάξη που πρέπει να χαρακτηρίζει ένα χώρο ομορφιάς.

«Η κατανομή και η τοποθέτηση των προϊόντων καθορίζεται από την εποχικότητα αλλά και από το μερίδιο αγοράς που καταλαμβάνει κάθε εταιρεία στο φαρμακείο μας» επισημαίνει η κ. Γκιούρδα.

Η Ομάδα μας, η Ψυχή του Φαρμακείου…

«Αισθάνομαι ευτυχισμένη που όλα τα άτομα της ομάδας μας συνεισφέρουν με μεγάλη προθυμία, υπευθυνότητα, ευσυνειδησία και απαράμιλλη εργατικότητα στο να αποκτήσει το φαρμακείο ταυτότητα, φήμη και αναγνώριση για το επίπεδο των υπηρεσιών του.

Όχι μόνο στηρίζουν και εξελίσσουν το έργο και γενικά την καθημερινή μου προσπάθεια, αλλά συντελούν στο να αντλώ έμπνευση και θετική ενέργεια από τα δικά τους αποθέματα.

Συζητάμε πολύ μεταξύ μας, χαράζουμε μαζί τη στρατηγική στις προσωπικές μας συναντήσεις, εντοπίζουμε τις δεξιότητες μας και πραγματοποιούμε ο καθένας με το δικό του ενεργό ρόλο τους στόχους που έχουμε θέσει.

Έχουμε αφιερώσει ατελείωτες ώρες σε εκπαιδευτικά σεμινάρια από συμβούλους των εταιρειών, αλλά λαμβάνουμε μέρος και σε πολλά προγράμματα εκπαίδευσης που όχι μόνο μας υποδεικνύουν τρόπους στο να βελτιώσουμε ή να αυξήσουμε τις υπηρεσίες μας, αλλά μας επιμορφώνουν ακόμα περισσότερο στο αντικείμενό μας.

Η ενημέρωση για τα οφέλη των προϊόντων πρέπει να είναι συνεχής για να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες που έχει ο πελάτης κατά την εξυπηρέτησή του.

Προσωπικά εργάζομαι όλη μέρα πίσω από τον πάγκο παρέχοντας επιστημονικές συμβουλές υγείας και συμμετέχοντας ενεργά στις συμπληρωματικές πωλήσεις. Για να διευθύνεις μία επιχείρηση και να σχεδιάσεις την κατεύθυνση της, οφείλεις καθημερινά να βιώνεις αυτά που συμβαίνουν γύρω σου.

Φαρμακείο Χριστίνας Γκιούρδα - Χολαργός

Εκτός από μένα η ομάδα αποτελείται από:

-την Δέσποινα, φαρμακοποιό, η οποία με τον ενθουσιασμό και την κατάρτισή της ενδυναμώνει το επιστημονικό μας έργο.

-την Αναστασία, βοηθό φαρμακοποιού, με εξαιρετική ικανότητα οργάνωσης, που κρατά με επιτυχία στα χέρια της την τάξη του φαρμακείου σε όλα τα επίπεδα.

-την Τίνα, βοηθό φαρμακοποιού, που διεκπεραιώνει με ιδιαίτερη φροντίδα όλο το φόρτο ελέγχου και υποβολής των συνταγών.

-την Ράνια, υπεύθυνη αισθητικό, που διευθύνει με ταλέντο το χώρο των καλλυντικών, δίνει μοναδικές συμβουλές ομορφιάς στους πελάτες μας και προσφέρει υπηρεσίες ευεξίας και αναζωογόνησης στις καμπίνες αισθητικής.

-και την Βασιλεία που ενίσχυσε την ομάδα μας, τόσο στον τομέα της αισθητικής, όσο και στο τμήμα των συμπληρωμάτων διατροφής.

Ποιοτική Εξυπηρέτηση, το «Χαρτί» της Διαφοροποίησης

«Με γνώμονα ότι το μεγαλύτερο κεφάλαιο ενός Φαρμακείου είναι η δυνατή σχέση εμπιστοσύνης των πελατών του, δραστηριοποιηθήκαμε σε ενέργειες και υπηρεσίες που κινητοποιούν ακόμα περισσότερο τον κόσμο μας.

Άλλωστε ποια είναι η δύναμη του Φαρμακείου έναντι των άλλων καναλιών πώλησης που τώρα τελευταία έχουν πετύχει να διαθέτουν τα δικά μας καλλυντικά προϊόντα και όπως διαφαίνεται σύντομα και όλα τα OTC προϊόντα μας;

Η ποιοτική εξυπηρέτηση που χτίζει συναισθηματική σχέση και επομένως πιστότητα!»

Όχι Όλα στον Βωμό της Τιμής…

«Πιστεύω ότι είναι κίνδυνος να εκπαιδεύεις τον καταναλωτή να επιλέγει μόνο με βάση την τιμή και όχι με βάση την αποτελεσματικότητα, την ανθρώπινη προσέγγιση και τη συμβουλή.

Έτσι υποβαθμίζεις την αξία σου και αναπόφευκτα δομείς έναν πελάτη που θα αναζητήσει ακόμα χαμηλότερη τιμή στο δικό σου κατάστημα ή κάπου αλλού.

Σε αυτή τη φιλοσοφία κινείται και το φαινόμενο της αθρόας αύξησης των e-shop Φαρμακείων.

Η μάχη για το ποιος θα κάνει τη μεγαλύτερη έκπτωση, μπορεί να οδηγεί βραχυπρόθεσμα σε μία αύξηση τζίρου, αλλά εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την οικονομική διαχείριση μιας επιχείρησης που θα φορολογηθεί σκληρά για μια ανύπαρκτη στην ουσία κερδοφορία.

Η πεποίθηση αυτή, καθώς και η άποψη που έχω ότι δεν πρέπει να θυσιάζουμε τον επιστημονικό μας ρόλο στο βωμό της χαμηλής τιμής, με έκαναν να απέχω από τη δημιουργία μιας ιστοσελίδας που «ξεπουλάει» προϊόντα».

Για το λόγο αυτό, οργανώνουμε events με δώρα και εκπτώσεις περιορισμένης διάρκειας, με σκοπό να προβάλλουμε την αξία του προϊόντος καθώς και την ευχαρίστηση που λαμβάνει ο πελάτης που συμμετέχει σε αυτή.

Για να κινητοποιήσουμε το αγοραστικό μας κοινό να συμμετέχει σε όλες αυτές τις ενέργειες, επιλέγουμε την επικοινωνία μέσω sms και email.

Φροντίζουμε όμως πριν, με το σύστημα CRM της Pharmaplus, να ανακαλύψουμε τις προτιμήσεις που έχει ένας πελάτης μας και επικεντρωνόμαστε να στείλουμε το μήνυμα σε εκείνους που θα δείξουν ενδιαφέρον και θα αξιολογήσουν θετικά την κίνηση.

Αποφεύγουμε τη σαρωτική ενημέρωση σε όλο ανεξαιρέτως το πελατολόγιο μας, γεγονός που κουράζει όλους μας στη σημερινή εποχή που βομβαρδιζόμαστε καθημερινά από μηνύματα και προσφορές.

Φαρμακείο Χριστίνας Γκιούρδα - Χολαργός

Παράλληλα προβάλλουμε ακόμα περισσότερο τα ιδιαίτερα προνόμια που απολαμβάνει ο πελάτης μας από την κάρτα πιστότητας Pharma plus.

Αρωγός μας στη δημιουργία των προνομίων αυτών, με σκοπό την ευχαρίστηση του πελάτη αλλά και την αύξηση της κερδοφορίας μας, είναι οι άνθρωποι της Pharma plus που με τις συμβουλές τους μας προστατεύουνε και χαράζουμε με μεγαλύτερη σιγουριά την ανάπτυξη της επιχείρησης.

Αξίζει φυσικά να τονίσω ότι για να ξέρεις που πας πρέπει να ξέρεις που είσαι.

Αυτό είναι εύκολο να διαπιστωθεί στο φαρμακείο μας που είναι πλήρως μηχανοργανωμένο και με απόλυτη καταγραφή της αποθήκης του.

Όταν υπάρχει γνώση των στοιχείων αγορές - πωλήσεις - αποθέματα - μερίδιο αγοράς, επιτυγχάνονται στις διαπραγματεύσεις καλύτεροι όροι συνεργασίας και συμφωνίες με μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους από τις εταιρείες».

Εξειδίκευση και Εξέλιξη του Επιστημονικού Ρόλου

«Η επιτυχημένη πορεία των 25 χρόνων δεν είναι συμπτωματικό γεγονός.

Είναι αποτέλεσμα θέλησης και αδιάκοπης προσπάθειας που κατέβαλλα για να δημιουργήσω το Φαρμακείο που οραματίστηκα.

Από το ξεκίνημα μου αντιλήφθηκα ότι αυτό που γέμιζε την ψυχή μου και μου έδινε χαρά, ήταν να συμμετέχω ενεργά στη θεραπευτική διαδικασία που συνοδεύει το φάρμακο, να ησυχάζω φόβους και ανησυχίες που η ασθένεια προκαλεί, να κατανοώ και να ικανοποιώ τις προσδοκίες που έχει ο πελάτης από μένα.

Με ενδιέφερε να ασκήσω τον επιστημονικό μου ρόλο περισσότερο από τον εμπορικό και να χρησιμοποιώ τις γνώσεις μου και την εξειδίκευση μου στο εργαστήριο.

Αυτό λοιπόν που έκανα από θέση ή από ένστικτο στην αρχή και στη συνέχεια ενέπνευσα και τους ανθρώπους που εργάζονταν με μένα να κάνουν, ήταν το υψηλό επίπεδο συμβουλής και φροντίδας του πελάτη, που καθόρισε τελικά και τη δυναμική του φαρμακείου μας.

Σε συνδυασμό με την επίσης υψηλών προδιαγραφών εξειδίκευση στην παρασκευή γαληνικών και φυτικών σκευασμάτων, αυτά αποτέλεσαν την απαραίτητη συνθήκη για τη διαφοροποίηση και την ανάπτυξη της επιχείρησης μου.

Τα καλλυντικά, τα συμπληρώματα διατροφής, τα ορθοπεδικά, οι συσκευές αυτοελέγχου αλλά και η φυτοθεραπεία, η ομοιοπαθητική και η αισθητική φροντίδα, είναι πολύ ανεπτυγμένοι τομείς του φαρμακείου μας, όπως και κάθε φαρμακείου που έχει εναρμονιστεί με τις τάσεις της εποχής και βαδίζει στο μέλλον.

Κάθε μέρα μάχομαι για τη διαφορετικότητα και την πρωτοπορία, που όμως στα πλαίσια ενός συνοικιακού φαρμακείου θέλει χρόνο για να γίνει αντιληπτή.

Δεν θέλω να μιμούμαι ενέργειες με γνώμονα την εμπορική αποδοχή, όσο και αν από άλλους θεωρούνται οικονομικά επιτυχημένες, εάν αυτές δεν ταιριάζουν στους στόχους μου αλλά πάνω απ όλα στις αρχές και τις αξίες μου.»

Φαρμακείο, Μια Νέα Πραγματικότητα

«H κρίση στη χώρα μας επέφερε τεράστιες ανατροπές στα δεδομένα του φαρμακείου, καθόλου παράδοξο βέβαια, αφού ο τομέας της υγείας αποτελούσε μία χοάνη που μέχρι πρόσφατα «κατάπινε» ανεξέλεγκτα τους οικονομικούς πόρους ενός κράτους, που λειτουργούσε χωρίς αρχές, νόμους, αξίες και στηριζόταν αποκλειστικά στο δανεισμό για τις υποχρεώσεις του.

Αυτή η επίπλαστη, η σαθρή στην ουσία ευμάρεια που απολαμβάναμε στην καθημερινότητα μας, οδήγησε την επιχειρηματική δραστηριότητα του φαρμακοποιού να εξαρτάται μόνο και αποκλειστικά από την κερδοφορία της υπερβολικής συνταγογραφίας.

Το Φαρμακείο ήταν το σίγουρο μέλλον στη συνείδηση του κόσμου που παρατηρούσε να ανοίγουν φαρμακεία σε όλες τις δυνατές θέσεις μιας συνοικίας.

Ο Φαρμακοποιός δε θεωρούσε ανάγκη του να αλλάξει την ποιότητα της εξυπηρέτησης του, να υποκινηθεί στο να πραγματοποιήσει αλλαγές στη διαμόρφωση του χώρου του, ή στο να εκπαιδευτεί αυτός και το προσωπικό του, γιατί αισθανόταν ασφάλεια από την κερδοφορία που του έδινε το φάρμακο.

Και ξαφνικά το σκηνικό ανατράπηκε! Το ελληνικό κράτος με μέτρα που επέβαλλε και θα συνεχίσει να επιβάλει, έχει σαν στόχο τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης.

Αυτό σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις πληρωμών από τα ασφαλιστικά ταμεία, τη μείωση των μισθών και των συντάξεων και επομένως την πτώση της αγοραστικής ικανότητας του πελάτη μας, αφύπνισαν μερικούς στην ανάγκη διαχείρισης της νέας πραγματικότητας.

Την ώρα λοιπόν που ο μεγαλύτερος αριθμός των Φαρμακοποιών αιφνιδιάστηκε από την ταχύτητα των αλλαγών, κάποιοι από εμάς παρακολουθώντας την ευρωπαϊκή πραγματικότητα στο επάγγελμα αντιληφτήκαμε έγκαιρα ότι σύντομα θα επηρέαζε και τη χώρα μας.

Επομένως στηρίξαμε την ανάπτυξη της επιχείρησης μας πάνω στην ποιότητα της εξυπηρέτησης των πελατών μας, επενδύσαμε κεφάλαια σε ολικές ανακαινίσεις για να αυξήσουμε την οπτική αναγνωρισιμότητα του σημείου μας, αναδείξαμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, προσλάβαμε και εκπαιδεύσαμε ανθρώπους που εργάζονται μαζί μας για το όραμα του Φαρμακείου μας, για το μέλλον του επαγγέλματος!

Με το νου ανοιχτό στις νέες εξελίξεις και επειδή η ικανοποίηση και η ολοκλήρωσή μας πραγματοποιείται μέσα από την ικανοποίηση και τον ενθουσιασμό των πελατών μας, έχουμε σαν στόχο να επικοινωνήσουμε το έργο μας σε περισσότερους ανθρώπους από εκείνους που μας επισκέπτονται καθημερινά.

Όχι με σκοπό το κέρδος αλλά γιατί πιστεύουμε ότι ο καθένας δικαιούται να έχει πρόσβαση στο καλύτερο»

Με Θετική Σκέψη

«Επιλέγω να σκέφτομαι ότι οι δυσκολίες ήρθαν για να μας βελτιώσουν και να μας αναβαθμίσουν στη συνείδηση του κόσμου, σαν λειτουργούς με κοινωνική ευαισθησία και έργο για τη διασφάλιση της υγείας.

Σύντομα πιστεύω ότι θα δημιουργηθεί μια νέα πιο υγιής πραγματικότητα με γνήσια δυναμική, που θα καθορίζεται και θα στηρίζεται στην ολική ποιοτική εξυπηρέτηση του πελάτη και στην υγιή επιχειρηματικότητα του φαρμακοποιού και όχι εξαρτώμενη αποκλειστικά από τη χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ και τη θέση ενός φαρμακείου.

Αυτό θα αποτελέσει μια αληθινή παρακαταθήκη για τα παιδιά μας ή για τους νέους ανθρώπους που θα μας διαδεχτούν».

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.