Φαρμακείο Βάνας Ορδούδη - Σέρρες

Το Φαρμακείο της κας Βάνας Ορδούδη, στις Σέρρες, αποτελεί ένα Φαρμακείο πρότυπο στον νομό Σερρών, καθώς συνδυάζει την πλήρη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, με μια καλά εκπαιδευμένη ομάδα αλλά και τη βαθιά πίστη στον συμβουλευτικό ρόλο του Φαρμακοποιού.

Ένα τρίπτυχο που στο εν λόγω Φαρμακείο έφερε… καρπούς!

Το Φαρμακείο βρίσκεται κοντά στην Πλατεία Ελευθερίας, την κεντρική πλατεία της πόλης και εδώ και 6 μήνες λειτουργεί σε νέο χώρο πλήρως ανανεωμένο.

Το παλιό Φαρμακείο βρισκόταν γύρω στα 200 μέτρα απόσταση από την τωρινή θέση του και ήταν ένα σημείο καθιερωμένο ως Φαρμακείο, από τη δεκαετία του 80 που το ανέλαβε η κα Ορδούδη.

Μετά από τρεις περίπου δεκαετίες συνεχούς και απρόσκοπτης λειτουργίας και με καλά εδραιωμένη πελατεία, η Φαρμακοποιός αποφάσισε να μεταφέρει τη λειτουργία του Φαρμακείου σε άλλο χώρο, παίρνοντας και τη μεγάλη πρόκληση να μεταφέρει μαζί της και τους πιστούς πελάτες της.

Κάτι που το κατάφερε!

«Και τα προηγούμενα χρόνια» μας λέει η Φαρμακοποιός «είχα επενδύσει στον παλιό μου χώρο, αλλά αυτό που ζω τώρα δεν μπορώ να το περιγράψω.

Σήμερα, στους δύσκολους αυτούς καιρούς όπου η εξυπηρέτηση του πελάτη έχει γίνει πολύ απαιτητική, ο χώρος του Φαρμακείου παίζει μεγάλο ρόλο.

Από το προηγούμενο Φαρμακείο το μόνο που κράτησα ήταν τα εμπορεύματά μου και τους ανθρώπους μου φυσικά, που συνεχίζουν να με στηρίζουν».

Ο νέος χώρος βρίσκεται σε κεντρικό σημείο με τράπεζες, πιάτσα ταξί και το σημαντικότερο όλων, ιατρεία διαφόρων ειδικοτήτων.

Όσον αφορά δε την πελατεία του, υπάρχει προσέλευση νέων καταναλωτών από όλους τους χώρους που το πλαισιώνουν, αλλά και οι σταθεροί πελάτες του Φαρμακείου που ακολούθησαν.

«Κοιτάζω συνεχώς να εξελίσσω το Φαρμακείο, σε παροχές και υπηρεσίες, επάρκεια και μεγάλη γκάμα προϊόντων, για να μπορώ να ικανοποιήσω όλους τους πελάτες, σεβόμενη ταυτόχρονα τη μοναδικότητα του καθενός που μας επισκέπτεται για λόγους υγείας ή ευεξίας.

Επέλεξα να κάνω ένα σύγχρονο Φαρμακείο, κοντά όμως στο παλιό μου κατάστημα για να μην χάσω τους πιστούς μου πελάτες. Και έτσι έγινε», μας είπε χαρακτηριστικά η Φαρμακοποιός.

Φαρμακείο Βάνας Ορδούδη, Σέρρες

Μια Εμπορική Διάταξη με Σημαντικές Ιδιαιτερότητες

Η μελέτη του χώρου ανατέθηκε στη εταιρεία ACAD σε συνεργασία με την Κατασκευαστική-Τεχνική Εταιρεία ECO-ERGON.

Τo νέο Φαρμακείο αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα, στο ισόγειο και στον πρώτο όροφο και είναι 80 τ.μ. το κάθε επίπεδο.

Για την πλήρη αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων εγκαταστάθηκε το ρομποτικό σύστημα Rowa smart στον πρώτο όροφο, για να ελευθερωθεί όλος ο εκθεσιακός χώρος του ισογείου, και να μπορεί ο επισκέπτης να κινηθεί ελεύθερα.

Όπως μας είπε η Φαρμακοποιός: «Το ρομπότ μας έχει βοηθήσει πολύ όσον αφορά τη διαχείριση φαρμάκων και αποθεμάτων και ο κύριος λόγος που προχώρησα σε αυτήν την επένδυση είναι για να μου μένει χρόνος να κοιτάω τον πελάτη στα μάτια και να μπορώ να του δώσω τη συμβουλή που χρειάζεται από μένα.

Η διαδικασία να γυρίζω την πλάτη μου στον πελάτη και να ανοίγω συρτάρια δεν μου αρέσει.

Θέλω τα λεπτά/δευτερόλεπτα που κάνει να έρθει το φάρμακο μπροστά στον πελάτη, να τα εκμεταλλευτώ για να τον γνωρίσω, να ακούσω το πρόβλημά του και να του δώσω την κατάλληλη συμβουλή…»

Το ρομποτικό σύστημα έχει δύο εξόδους, κατά συνέπεια οι πελάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν από τρεις θέσεις εργασίας, χωρίς καθυστερήσεις, δημιουργώντας παράλληλα την αίσθηση της αυξημένης φροντίδας του ασθενούς.

Στην είσοδο του Φαρμακείου δεσπόζει η θέση υποδοχής, το welcome point, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως γρήγορο ταμείο, για τους πελάτες που βιάζονται.

Επιπλέον, ο σχεδιασμός της, η εργονομία και οι τεχνικές της δυνατότητες, επιτρέπουν να εξελίσσεται αυτή η θέση υποδοχής σε Test Bar για δοκιμή προϊόντων, αλλά και σε σημείο εξειδικευμένης δερματολογικής συμβουλής.

Εδώ, μπορεί η αισθητικός μας να παρέχει συμβουλές, να προτείνει την κατάλληλη φροντίδα ομορφιάς και να δώσει δείγματα, κ.λπ.

Η σύγχρονη εμπορική αρχιτεκτονική ολοκληρώνεται με το category management στις ραφιέρες.

Ο πελάτης, ξεκινώντας το ταξίδι του έχει δυνατότητα πρόσβασης σε δερμοκαλλυντικά, σε συμπληρώματα διατροφής, σε φροντίδα σώματος και βρεφικής περιποίησης, ενώ στις κεντρικές γόνδολες φιλοξενούνται εποχιακά προϊόντα και προτάσεις αγοράς.

Ο πρώτος όροφος εκτός από το ρομπότ φιλοξενεί την πλήρως οργανωμένη και μηχανογραφημένη αποθήκη του Φαρμακείου, το εργαστήριο, τα ομοιοπαθητικά, το γραφείο της Φαρμακοποιού και σε ξεχωριστό χώρο βρίσκονται τα αποδυτήρια και ο χώρος διαλείμματος του προσωπικού.

«Με τη νέα χωροταξική διάταξη ο πελάτης κινείται πιο εύκολα και φυσικά εγώ και οι συνεργάτες μου έχουμε μεγαλύτερη ευελιξία.

Ιδιαίτερα εγώ σαν Φαρμακοποιός δεν είμαι της λογικής να κάτσω πίσω από τον πάγκο του Φαρμακείου.

Θέλω να κινούμαι συνεχώς και να είμαι κοντά στον πελάτη.

Είμαι πάντα στο Φαρμακείο και θέλω εγώ να υποδέχομαι τους πελάτες μου όσο είναι δυνατόν.

Φροντίζω να είμαι μπροστά, στη θέση υποδοχής για να καλωσορίσω τον πελάτη μου και να τον εξυπηρετήσω», συμπληρώνει η κα Ορδούδη.

Συνεχής Εκπαίδευση του Προσωπικού

Όπως μας είπε η κα Ορδούδη «Eίμαστε πέντε άτομα. Εγώ, ο γιος μου ο Ηλίας που είναι και αυτός Φαρμακοποιός, η Μαρία και η Ειρήνη που είναι βοηθοί φαρμακοποιού και η Ματίνα που είναι υπεύθυνη Τμήματος Καλλυντικών και Συμπληρωμάτων Διατροφής.

Οι αρμοδιότητες είναι μεν μοιρασμένες, αλλά γίνεται και συλλογική δουλειά.

Όσον αφορά την οργάνωση της ομάδας μας, γίνονται meetings στην αρχή και στα μέσα κάθε μήνα.

Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας συζητάμε για τους στόχους που έχουμε ορίσει σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, για την ποιότητα της εξυπηρέτησης πελατών και την ανάπτυξη του πελατολογίου, των κατηγοριών μας, τις αδυναμίες και τα δυνατά μας σημεία και γίνεται και μια μορφή άτυπης εσωτερικής αξιολόγησης».

Φαρμακείο Βάνας Ορδούδη, Σέρρες

Πολύ σημαντικό στο εν λόγω Φαρμακείο είναι το γεγονός ότι το προσωπικό εκπαιδεύεται και εμπλουτίζει τις γνώσεις του σε σταθερή βάση.

«Προσπαθούμε να παρακολουθούμε όλα τα σεμινάρια που διοργανώνονται από τις εταιρείες, είτε αφορούν την εκπαίδευση για τα προϊόντα τους, είτε αφορούν εκπαίδευση σε θέματα επικοινωνίας.

Θεωρώ την εκπαίδευση κινητήριο μοχλό και σε προσωπικό, αλλά και σε ομαδικό επίπεδο για την ανάπτυξη του Φαρμακείου μας που βάλλεται συνεχώς σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο περιβάλλον.

Για αυτό συνεργάζομαι με μια εταιρεία, την E) infinity education and human resources που εξειδικεύεται στην εκπαίδευση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού στον κλάδο του Φαρμακείου.

Η εκπαίδευση γίνεται στον χώρο μας, γεγονός που είναι πολύ σημαντικό, γιατί ο εκπαιδευτής βλέπει πως δουλεύουμε, τις διαδικασίες που ακολουθούμε και τα λάθη που κάνουμε κατά τη διάρκεια της δουλειάς.

Η εκπαίδευση γίνεται κυρίως σε ομαδικό επίπεδο, αλλά όποτε χρειάζεται και σε ατομικό και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τεχνικές πώλησης που είναι πολύ βασικό στοιχείο της δουλειάς μας.

Με συνεχή εκπαίδευση προσφέρω στο προσωπικό μου γνώσεις, αλλά και ένα όμορφο εργασιακό περιβάλλον, ανάλογο των υψηλών προσδοκιών που έχω για την εξυπηρέτηση των πελατών μας».

Ο Πελάτης στο Επίκεντρο

Πράγματι, η κα Ορδούδη και η ομάδα της δίνουν μεγάλη έμφαση στην ικανοποίηση του πελάτη και στη δύναμη της επιστημονικής συμβουλής.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε: «Για μένα το Φαρμακείο είναι ένας χώρος που προσφέρει συμβουλές σε θέματα υγείας, ευεξίας και ομορφιάς, που πολλές φορές καταλήγουν και σε αγορά προϊόντων.

Παρακινώ την ομάδα μου για τη σωστή συμβουλή, ακόμα και όταν αυτό δεν καταλήγει σε πώληση.

Δεν με ενδιαφέρει αν ο πελάτης θα αγοράσει τελικά το προϊόν.

Με ενδιαφέρει η σχέση που θα «χτίσω» μαζί του.

Οφείλω να τον συμβουλεύσω και γιατί όχι να προετοιμάσω το έδαφος για μια μελλοντική του αγορά.

Συμμετέχω ενεργά σε όλες τις προωθητικές ενέργειες που γίνονται από εταιρείες στον χώρο μου και δημιουργώ κίνητρα αγοράς για τους πελάτες μου, με μια επιπλέον έκπτωση, με κάποιο δώρο, με δωρεάν δείγματα, κ.λπ.

Είμαι μέλος του δικτύου φαρμακείων της Advance και με βοηθάει το γεγονός αυτό γιατί μέσω της κάρτας προνομίων καταναλωτή γίνονται προσφορές, κατόπιν συμφωνιών με συγκεκριμένες εταιρείες.

Παράλληλα υπάρχει και το περιοδικό για τον καταναλωτή που εκδίδεται επίσης από την Advance και είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο που το περιμένουν πώς και πώς οι πελάτες».

Τα «Κλειδιά» της Επιτυχίας

Η επιτυχής λειτουργία ενός Φαρμακείου είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων, αλλά κυρίως απορρέει από την αγάπη για τον ασθενή – πελάτη και τη συνεχή επένδυση σε ανθρώπους, χρόνο, αλλά και σε νέες τεχνολογίες και εξοπλισμό.

Η κα Ορδούδη τόνισε ιδιαίτερα: «Δεν ξέρω αν είναι ο σωστός όρος η λέξη επιτυχία, αλλά αν για κάτι πραγματικά νιώθω καλά μέσα μου είναι ότι ποτέ δεν έτρεξα πίσω από την επιτυχία.

Έχω ανταμειφθεί όμως από τη δουλειά μου, γιατί όλα αυτά τα χρόνια δούλεψα σκληρά, με πάθος και αγάπη για το φαρμακείο μου, δημιουργώντας σχέσεις ανθρωπιάς και σταθερής επισκεψιμότητας.

Η ανάγκη να δώσω στους πελάτες μου το καλύτερο δυνατό, με οδήγησε στη σκέψη να μεταφέρω το Φαρμακείο μου σε άλλο χώρο, για να μπορέσω να δημιουργήσω ένα Φαρμακείο πρωτοποριακό και καινοτόμο σε παροχές, αξιοποιώντας όλους τους διαθέσιμους πόρους μου, υλικούς και ανθρώπινους.

Η αύξηση της επισκεψιμότητας και η διατήρηση των πελατών μας, επιβεβαιώνει την άποψη μου ότι η υπεύθυνη δουλειά και ο χρόνος που διαθέτεις ορίζουν την επιτυχία.

Οι πελάτες μάς αγαπάνε για αυτό και είναι σταθεροί.

Και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Επιπλέον, το στήσιμο του νέου Φαρμακείου μάς ανεβάζει τη διάθεση και η μέρα μας ξεκινάει διαφορετικά».

Το Φαρμακείο αυτό τόλμησε να επενδύσει σε ανθρώπους και τεχνολογία και βγήκε κερδισμένο.

«Αυτή τη στιγμή τρέχουμε με πολύ γρήγορους ρυθμούς αλλαγών και δυστυχώς όχι προς το καλό για τον κλάδο του Φαρμακείου.

Αυτό όμως δεν αναιρεί τα όνειρά μου και τις επαγγελματικές επιλογές μου.

Δεν μετάνιωσα ποτέ που έγινα Φαρμακοποιός.

Επενδύω σε βελτιώσεις σε όλους τους τομείς, είτε υλικές, είτε σχετικές με την κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού, για να μπορώ να συμβουλεύω ακόμα πιο αποτελεσματικά τους πελάτες μας.

Μου αρέσει η καινοτομία και θέλω να είμαι αποδοτική για να προλαβαίνω τις εξελίξεις…

Το μεγαλύτερο πάντως εργαλείο του Φαρμακοποιού είναι η γνώση του και η σχέση του με τον ασθενή-πελάτη».

Και η συμβουλή του Φαρμακοποιού είναι κάτι που δεν κοστίζει, θα συμπληρώσουμε εμείς. Να την προσφέρετε λοιπόν απλόχερα.

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.