Φαρμακείο Νίκου Μαραγκουδάκη - Πετρούπολη

Ζωντανό παράδειγμα για το πως μπορεί ένας νέος άνθρωπος να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση και με πολλή δουλειά, νέα οπτική, νέες ιδέες, ανοικτό μυαλό στις εξελίξεις και σύγχρονα εργαλεία δουλειάς, να την απογειώσει.

Το Φαρμακείο του Νίκου Μαραγκουδάκη στην Πετρούπολη της Αττικής επένδυσε στις νέες τεχνολογίες, στους ικανούς ανθρώπους και στον λειτουργικό χώρο και άγγιξε την τελειότητα!

Η ιστορία του Φαρμακείου ξεκίνησε το 1972 από τη μητέρα του κου Νίκου Μαραγκουδάκη στο Ίλιον και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Πετρούπολη, στον χώρο όπου λειτουργεί μέχρι και σήμερα.

Έπειτα από 34 χρόνια περίπου συνεχούς λειτουργίας, το 2006, ανέλαβε το φαρμακείο ο κ. Μαραγκουδάκης , οπότε και έκανε μια πρώτη ανακαίνιση.

Τον Αύγουστο του 2014 όμως, ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης και των αλλαγών που πρέπει να κάνει κάθε επιχείρηση, για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, έγινε το μεγάλο εγχείρημα:

To Φαρμακείο ανανεώθηκε ριζικά και ταυτόχρονα επεκτάθηκε από τα 50 τ.μ. στα 130 τ.μ.

Η ανακαίνιση ολοκληρώθηκε σε μόλις ένα μήνα, από την Innovo Cοnstructions, γεγονός που δεν δημιούργησε προβλήματα στη λειτουργία του, ενώ ταυτόχρονα εγκαταστάθηκε και ένα υπερσύγχρονο ρομπότ από την CSA.

Το κύριο στοιχείο της ανακαίνισης ήταν το γεγονός ότι ο αποθηκευτικός χώρος του Φαρμακείου μετατράπηκε σε φαρμακοπωλείο, και έτσι μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν πλήρως τον εμπορικό χώρο.

Βέβαια, για τον φαρμακοποιό έμεινε ένας πολύ μικρός χώρος για το γραφείο του, αλλά όπως μας είπε γελώντας: «Μικρό γραφείο, μεγάλες συμφωνίες».

Φαρμακείο Νίκου Μαραγκουδάκη - Πετρούπολη

Και δεν έχει άδικο. Παρόλο που το φαρμακείο βρίσκεται σε μια λιγότερο ευνοϊκή περιοχή της Πετρούπολης, χωρίς ιατρούς πολύ κοντά ή πολλά καταστήματα, έχει εν τούτοις τους πιστούς πελάτες του και δεν περιμένει να προσελκύσει μόνο περαστικούς.

«Μου αρκεί η δουλειά που έχουμε. Την αγαπάμε τη δουλειά μας, την κυνηγάμε και το αντιλαμβάνεται αυτό ο κόσμος, για αυτό και έχουμε πιστούς πελάτες», μας είπε χαρακτηριστικά ο Φαρμακοποιός.

Και απ’ ότι φαίνεται οι πιστοί πελάτες του Φαρμακείου εκτείνονται σε όλες τις ηλικίες, όπως μας είπε ο κ. Μαραγκουδάκης:

«Μπαίνει νεολαία στο Φαρμακείο μας και μάλιστα είδαμε μεγάλη ώθηση μετά την ανακαίνιση, οπότε και δραστηριοποιηθήκαμε στα συμπληρώματα διατροφής για τους αθλητές, παρόλο που δεν υπάρχει κάποιο γυμναστήριο κοντά μας.

Η πελατεία αυξήθηκε από στόμα σε στόμα, γιατί ο κόσμος εμπιστεύεται τα προϊόντα του Φαρμακείου.

Σε αυτό συνέβαλε φυσικά και ο σύγχρονος χώρος και η μεγάλη ποικιλία καλλυντικών. Περίπου 25% είναι οι νέοι μέχρι 25 ετών, οι ηλικίες από 26-55 αποτελούν περίπου το 35% της πελατείας και οι άνω των 55 ετών είναι περίπου 40%».

Επενδύοντας στον χώρο και την τεχνολογία

Αυτό που κάνει τον χώρο να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε στα ράφια να υπάρχει μια πολύ σαφής διάταξη των προϊόντων, ανά κατηγορία.

Έτσι λοιπόν, σε ξεχωριστή κατηγορία βρίσκονται τα συμπληρώματα διατροφής, με δύο υποκατηγορίες (ενίσχυση του ανοσοποιητικού- για αθλητές), υπάρχει επίσης η κατηγορία της βρεφικής φροντίδας, της στοματικής υγιεινής, της υγιεινής του σώματος, τα καλλυντικά, τα αντηλιακά, κ.λπ.

Τo merchandising και η σήμανση λοιπόν, που σημειωτέον έχουν γίνει από την Pierre Fabre, είναι πολύ οργανωμένα και ξεκάθαρα.

Γενικά, η έμφαση δόθηκε στην εύκολη περιήγηση του πελάτη στον χώρο πώλησης, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι και το εργαστήριο δεν είναι αξιοπρεπές, για να εξυπηρετούνται οι τρέχουσες ανάγκες ενός συνοικιακού φαρμακείου. Ακόμα και εκεί η «επένδυση στην …τελειότητα» συνεχίζεται, με τα πλέον σύγχρονα μηχανήματα, όπως τελευταίας τεχνολογίας αναδευτήρας, ζυγοί ακριβείας, κ.λπ.

Όπως μας τόνισε ο Φαρμακοποιός «Μου αρέσει να αξιοποιώ την τεχνολογία προς όφελος της δουλειάς μου.

Για αυτό στο back office έχω εγκαταστήσει και ένα υπερσύγχρονο αυτόματο ρομπότ της Rowa, με 5,5 μέτρα μήκος και 2,5 μέτρα ύψος.

Χωράει γύρω στα 12.000 τεμάχια και μπορεί να πάρει ο,τιδήποτε βρίσκεται μέσα σε κουτί.

Στα σημαντικά οφέλη πού έχουμε είναι: η εξοικονόμηση χώρου και η εξοικονόμηση χρόνου που αφιερώνεται στον πελάτη, η καλύτερη διαχείριση του αποθέματος, άρα και η εξοικονόμηση σε χρήματα, αφού οι παραγγελίες ανάλογα με το στοκ, που έχουμε καθορίσει, είναι συγκεκριμένες και δεν κάνουμε υπερβάσεις σε ποσότητες.

Αποφεύγουμε λοιπόν το λανθάνον στοκ που δημιουργεί πρόβλημα ρευστότητας και κερδοφορίας, αν τελικά σου μείνουν προϊόντα που δεν μπορείς να τα πουλήσεις γρήγορα. Ο χρόνος που χρειαζόμασταν πριν με τα συρτάρια για να τσεκάρουμε πότε λήγει κάθε φάρμακο έχει εκμηδενιστεί.

Πλέον δίνουμε εντολή στο ρομποτικό σύστημα να βγάλει, για παράδειγμα, τα φάρμακα που λήγουν το επόμενο τρίμηνο και μέσα σε 10 λεπτά είναι έτοιμα προς επιστροφή, με το ηλεκτρονικό τιμολόγιο.

Πολλοί με ρωτάνε πώς θα κάνω απόσβεση, λόγω του πολύ υψηλού κόστους του (μας στοίχισε περίπου 120.000 ευρώ, μαζί με την εγκατάσταση και τον κυλιόμενο διάδρομο που φτάνει μέχρι τα ταμεία).

Η απάντησή μου είναι ότι η απόσβεση γίνεται καταρχάς μέσω της σωστής διαχείρισης των παραγγελιών.

Η αναβάθμιση της ποιότητας της δουλειάς όλων μας είναι επίσης κέρδος και αυτό που επικοινωνούμε περισσότερο στον πελάτη μας είναι ότι το φάρμακο που θα πάρουν δεν μπορεί να είναι ληγμένο, ενώ ο χώρος που φυλάσσεται έχει την κατάλληλη θερμοκρασία.

Αυτό τους κάνει να εκτιμούν ακόμα περισσότερο την προσφορά της υπηρεσίας μας, αφού πέρα από την ασφάλεια του φαρμάκου μένει χρόνος για να ασχοληθούμε με τη συμβουλή υγείας».

Επενδύοντας στην Ομάδα

Οι νέες τεχνολογίες και τα σύγχρονα μηχανήματα δεν αρκούν όμως για την επιτυχία. Η πιο σημαντική επένδυση είναι τα κατάλληλα άτομα, στην κατάλληλη θέση.

Αυτή τη στιγμή το Φαρμακείο απασχολεί εκτός από τον Φαρμακοποιό 3 ακόμη άτομα, ενώ σχεδιάζει να προσλάβει άλλα δύο.

Η κα Σοφία Μπάκουλα έχει την ευθύνη του τομέα του παραφαρμάκου και ειδικά των καλλυντικών και των δερμοκαλλυντικών.

Ασχολείται με τις παραγγελίες, την εξυπηρέτηση των πελατών και τις προβολές.

Η κα Βίκυ Αποστόλα έχει αναλάβει την αποθήκη του φαρμάκου, τον ανεφοδιασμό, κ.λπ.

Τέλος, η κα Πόπη Κόλια είναι υπεύθυνη και αυτή στο φάρμακο, ασχολείται με τη λειτουργία του ρομποτικού συστήματος, αλλά και με τα συμπληρώματα διατροφής.

Όπως επισήμανε ο Φαρμακοποιός «Επενδύω ιδιαίτερα στο προσωπικό και τη σωστή του εκπαίδευση για να μπορεί ν' αντιμετωπίσει τόσο προβλήματα ομορφιάς, όσο και προβλήματα υγείας.

Παρακολουθούν λοιπόν ανά τακτά χρονικά διαστήματα σεμινάρια ή συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά event που διοργανώνουν οι εταιρείες.

Στα άμεσα σχέδιά μου είναι να προσλάβω και δύο ακόμα άτομα, έναν Φαρμακοποιό και ίσως μια γραμματέα, προκειμένου να αποσυμφορήσω το δύσκολο προσωπικό μου πρόγραμμά.

Δίνω μεγάλη σημασία στην ομάδα μου και γι’ αυτό κάνουμε κάποια meeting σε εξωτερικούς χώρους με φαγητό ή καφέ περίπου 3 με 4 φορές το χρόνο, για να συζητάμε με ηρεμία τη μεθόδευση της δουλειάς.

Ταυτόχρονα έχω κρατήσει τους μισθούς σε υψηλά επίπεδα, όπως ήταν και πριν κάποια χρόνια προ κρίσης, γιατί θεωρώ ότι η συμβολή των βοηθών μου στην εύρυθμη λειτουργία του Φαρμακείου είναι ανεκτίμητη».

Επενδύοντας στους Πελάτες

Φυσικά, όλες οι προαναφερθείσες ενέργειες αποσκοπούν στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και στην ενδυνάμωση του συμβουλευτικού ρόλου του Φαρμακοποιού.

Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται ο κ. Μαραγκουδάκης που μας ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Οι πελάτες του φαρμακείου είναι η οικογένειά μου.

Δεν εκτελούμε απλώς την συνταγή, αλλά επικοινωνούμε με τον πελάτη ενεργά, κάνοντας και λίγη ψυχανάλυση…

Αγαπώ πολύ τον πάγκο και την επικοινωνία, αλλά επειδή ακριβώς δεν μπορούν να συνδυαστούν στον απόλυτο βαθμό και το management και η διαχείριση του εμπορεύματος και η επικοινωνία με τις εταιρείες και η συμβουλή στον πελάτη πρέπει να διαλέξω…

Για αυτό πιστεύω ότι μια γραμματέας θα μπορούσε να αναλάβει κάποια διαδικαστικά θέματα της επιχείρησης για να αφοσιωθώ στους πελάτες μου και στα νέα project της επιχείρησης, που σχεδιάζονται και αυτά με γνώμονα τον πελάτη.

Προς αυτήν την κατεύθυνση ετοιμάζουμε ήδη μια κάρτα πελάτη όπου ο πελάτης ανάλογα με τις αγορές του θα συγκεντρώνει πόντους και θα ανταμείβεται. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε οργανώσει ήδη το πελατολόγιό μας εγκαθιστώντας το πρόγραμμα CRM της CSA.

Ταυτόχρονα θα μπορούμε να παρουσιάσουμε καλύτερα κάποιες προσφορές που μπορεί να τους ενδιαφέρουν».

Φαρμακείο Νίκου Μαραγκουδάκη - Πετρούπολη

Ένας Σύντομος Απολογισμός

Όπως σε κάθε επιχείρηση, έτσι και στο Φαρμακείο, βασική αρχή της εξέλιξης είναι να αναγνωρίζουμε τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες μας για να γίνουμε καλύτεροι.

Ζητήσαμε λοιπόν, από τον κ. Μαραγκουδάκη να μας παρουσιάσει τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία της επιχείρησης του:

«Στα δυνατά σημεία του Φαρμακείου μας είναι ότι επενδύουμε στην τελειότητα, στις καινοτομίες και τις νέες τεχνολογίες, με στόχο πάντα τις καλύτερες υπηρεσίες στον πελάτη μας και φυσικά το να του αφιερώνουμε όσο περισσότερο χρόνο γίνεται.

Προσπαθούμε επίσης, να κρατάμε τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα, ώστε να διευκολύνεται ο καταναλωτής και μέσα στο επόμενο διάστημα θα λανσάρουμε και την κάρτα πελάτη για να τον επιβραβεύσουμε.

Παρόλα αυτά, θεωρώ ότι στο θέμα της διαχείρισης και του management υστερώ και, κάποιες φορές, δημιουργούνται εντάσεις πάνω στην δουλειά, αλλά ευτυχώς είναι σπάνια περιστατικά.

Αναμφισβήτητα στον τομέα αυτό αντλώ πολλές ιδέες από το Περιοδικό PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, αλλά θα ήθελα επίσης λίγο περισσότερο χρόνο, για να παρακολουθώ σεμινάρια και να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου σε επιστημονικό επίπεδο.

Πιστεύω πως με τις δύο νέες προσλήψεις που σχεδιάζω να το πετύχω. Αυτό που έχει σημασία είναι να παραμείνουμε εμείς οι Φαρμακοποιοί στην πρώτη γραμμή γιατί οι πελάτες μας, μας χρειάζονται τώρα περισσότερο από ποτέ!»

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.