Καλλυντικά - Νέο Όπλο Ανάπτυξης του Τζίρου στα Φαρμακεία

Είναι ενδεικτικό πως παρά την οικονομική κρίση η αγορά καλλυντικών παραμένει σχετικά σταθερή στο σύνολο της.

Ιδιαίτερα στο φαρμακείο η κατηγορία καλλυντικών κατέχει το 4% του συνολικού του τζίρου κατά μέσο όρο και αντιστοιχεί περίπου σε σύνολο 270 δις Ευρώ.

Οι εταιρείες καλλυντικών αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει μία αυξητική τάση των θέσεων εργασίας στον συγκεκριμένο κλάδο σε μία περίοδο όπου η ελληνική αγορά εργασίας, δυστυχώς, έχει πτωτική τάση με πολύ υψηλά επίπεδα ανεργίας στους περισσότερους τομείς.

Οι περισσότεροι Έλληνες επιστήμονες αναζητούν θέσεις εργασίας και καριέρας σε άλλες κυρίως ευρωπαϊκές χώρες.

Στον φαρμακευτικό κλάδο, παρατηρείται μία ενθαρρυντική επιχειρηματική τάση στην αγορά που επιδεικνύουν οι επαγγελματίες φαρμακοποιοί στο πλαίσιο της ανάπτυξης των επιχειρήσεών τους.

Φαρμακείο, Κανάλι σε Ανάπτυξη για τα Καλλυντικά

Καλλυντικά Νέο Όπλο Ανάπτυξης του Τζίρου στα Φαρμακεία

Σε αντίθεση με την οικονομική ύφεση που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, τα capital controls, τις μειώσεις μισθών και συντάξεων, παρατηρείται ότι ο κλάδος των καλλυντικών έχει μία σταθερότητα και το ποσοστό του ολοένα και αυξάνεται.

Οι καλές αυτές προοπτικές υπάρχουν επειδή οι επιχειρηματικές τάσεις αυξάνονται στον κλάδο της αγοράς, και ειδικά στο τομέα της βιομηχανίας.

Ενδεικτικές είναι οι προβλέψεις για την αγορά των δερμοκαλλυντικών και των φυσικών καλλυντικών στο φαρμακείο, που δείχνουν σταθερή αύξηση του μεριδίου αγοράς προς το 30%, πάνω δηλαδή από το 1/4 της συνολικής αγοράς της κατηγορίας.

Μάλιστα, ακόμη και η τιμή σε ορισμένα «διάσημα» καλλυντικά προϊόντα δεν φαίνεται να είναι ανασταλτικός παράγοντας για τους φαρμακοποιούς προκειμένου να τα προωθήσουν.

Εξάλλου για τις premium μάρκες καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, τα δραστικά συστατικά και η τεχνολογία υψηλών προδιαγραφών, σε συνδυασμό με τη συσκευασία πολυτελείας, αποτελούν εχέγγυα προστιθέμενης αξίας για το φαρμακείο και διαψεύδουν πιθανές αναστολές του επαγγελματία, που συνδέονται με την υψηλότερη τιμή στο ράφι.

Για τα καλλυντικά οι βασικοί στόχοι είναι το κέρδος και η διεύρυνση της πελατειακής βάσης όσον αφορά τους καταναλωτές- πελάτες.

Παράγοντες της αγοράς καλλυντικών προϊόντων εκτιμούν ότι στο φαρμακείο είναι εύκολο να χτιστεί μία προσωπική σχέση πιστότητας και εμπιστοσύνης μεταξύ φαρμακοποιού και καταναλωτή.

Ο φαρμακοποιός μπορεί να του συστήσει ένα καλλυντικό προϊόν και ο καταναλωτής να τον εμπιστευτεί και να το αγοράσει.

Σήμερα στα φαρμακεία μπορεί να συναντήσει κανείς ένα σύμβουλο ομορφιάς που θα του προσφέρει εξατομικευμένες υπηρεσίες και εξειδικευμένες συμβουλές.

Ως αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι καταναλωτές (κυρίως γυναίκες) επιλέγουν το φαρμακείο για αγορές καλλυντικών προϊόντων, προκειμένου να ενημερωθούν από επιστήμονες φαρμακοποιούς και όχι μόνο από αισθητικούς για τις εξατομικευμένες ανάγκες τους.

Απόρροια των παραπάνω στοιχείων είναι ότι η αγορά καλλυντικών στο φαρμακείο εξελίσσεται σε μια αναβαθμισμένη αγορά καλλυντικής περιποίησης με υψηλής ποιότητας και άρτιας αισθητικής προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πολύ καλή σχέση τιμής και ποιότητας προϊόντος.

Καλλυντικά Νέο Όπλο Ανάπτυξης του Τζίρου στα Φαρμακε

Η Βιομηχανία Καλλυντικών στην Υπηρεσία του Φαρμακείου

Η βιομηχανία καλλυντικών προϊόντων έχει αντιληφθεί ότι πρέπει να υπάρξουν σημαντικές επενδύσεις στην επιστημονική έρευνα και στην εύρεση καινοτόμων προϊόντων που θα δώσουν ώθηση στον κλάδο των καλλυντικών.

Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα το φαρμακείο να παρέχει εξελιγμένα και ασφαλή προϊόντα με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να τα εμπιστεύεται και να τα αγοράζει.

Επίσης οι εταιρείες επενδύουν σε επιμορφωτικά σεμινάρια και ενημερωτικές εκδηλώσεις σχετικά με τις αξίες που πρεσβεύει κάθε μάρκα καλλυντικών, με αποτέλεσμα να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα του φαρμακείου, να αυξηθεί το πελατολόγιο και να αυξηθούν οι πωλήσεις των καλλυντικών.

Ο κλάδος των καλλυντικών παρά την οικονομική κρίση αντέχει επειδή οι εταιρείες προτείνουν όλο και περισσότερο καινοτόμα προϊόντα.

Παράλληλα στελεχώνουν τις δομές τους με άτομα με πολλά προσόντα όπως είναι η εξωστρέφεια και οι καλές επιστημονικές δεξιότητες για μελέτες σε σύγχρονα εργαστήρια.

Έχει επίσης αναπτυχθεί και έχει δοθεί ιδιαίτερη βάση στο τομέα του marketing και management.

Τέλος οι εξαγωγές στον κλάδο των καλλυντικών ξεπερνούν ετησίως τα 200 εκατ. ευρώ και παραμένουν αυξανόμενες.

Προοπτικές ανάπτυξης των πωλήσεων καλλυντικών υπάρχουν και μέσω του ηλεκτρονικού φαρμακείου.

Συγκεκριμένα υπάρχει συνεχής ανάπτυξη και εξέλιξη των e-shops πανελλαδικά.

Ο δείκτης των ηλεκτρονικών πωλήσεων των καλλυντικών ολοένα και είναι υψηλότερος κάθε έτος.

Οι εταιρείες του κλάδου των καλλυντικών θεωρούν ότι υπάρχουν πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης.

Τα προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς, οι προωθητικές ενέργειες, οι εκστρατείες ενημέρωσης καθώς και η πολιτική προσφορών, θα συμβάλλουν έτσι ώστε τα φαρμακεία να αναπτύξουν ακόμη περισσότερο τους ορίζοντες καθώς και τις πωλήσεις τους.

Μαριάνθη-Ταξιαρχούλα Χατζέλλη, Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.