3 Τρόποι για να Αποφύγετε την Εργασιακή Εξουθένωση

Όταν έρθει η περίοδος που ξεκινάτε και τελειώνετε την ημέρα σας εξουθενωμένοι, δυστυχώς έχει έρθει η στιγμή της ψυχοσωματικής σας «υπερθέρμανσης».

Ο χρυσός κανόνας για να αντιμετωπίσετε όλο αυτό είναι: να καταλάβετε τι κάνετε λάθος και πότε πρέπει να σταματήσετε.

Παρακάτω θα δείτε πως μπορείτε να αναγνωρίσετε τα συμπτώματα αλλά και πως να προλάβετε την εργασιακή εξουθένωση.

Είναι αλήθεια ότι έχουμε τόσα πράγματα που μας απασχολούνε στην καθημερινότητά μας, με τη μνήμη του εγκεφάλου μας να μην έχει χωρητικότητα αρκετή για όλες αυτές τις ανάγκες.

3 Τρόποι για να Αποφύγετε την Εργασιακή Εξουθένωση

Καθημερινά γεγονότα και θέματα που μας απασχολούν διαδέχονται το ένα το άλλο, συσσωρεύονται στο μυαλό μας και ο κορεσμός και η εξουθένωση μας απειλούν.

Η έντονη κούραση, τα κενά μνήμης, η αδυναμία συγκέντρωσης, αποτελούν σημαντικά σημάδια για να αρχίσετε να ανησυχείτε. Λειτουργείτε μηχανικά, χωρίς να σκέφτεστε.

Αναθεωρήστε τον τρόπο οργάνωση της εργασίας σας

Ένα παραμικρό γεγονός ή μια μικρή ενόχληση σας αλλάζει τη συμπεριφορά, με αποτέλεσμα να έχετε εκρήξεις θυμού, μια εσωστρέφεια ή μια υπερκινητικότητα.

Το να βρεθείτε σε κατάσταση burnout δεν είναι τόσο μακριά όσο νομίζετε...

Η έντονη κινητικότητα που υπάρχει στο φαρμακείο, σας κάνει να είστε αρκετά «εκτεθειμένος» στην υπερκόπωση λόγω των πολλαπλών καταστάσεων και περιπτώσεων που αντιμετωπίζετε σε καθημερινή βάση.

Πχ, ιδιαιτέρως οι γυναίκες, που συγχρόνως με τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις έχουν και την οργάνωση του σπιτιού.

Επιβάλλεται να ελαφρύνετε το φόρτο εργασίας σας, μοιράζοντας τις ευθύνες σας, ενισχύοντας και επιβραβεύοντας τους συνεργάτες σας.

Όσο καλύτερα θα οργανώσετε την ημέρα σας, τόσο περισσότερη ενέργεια θα εξοικονομήσετε.

Το πρωί, η πρώτη σας κίνηση δεν θα πρέπει να είναι να τσεκάρετε τα email σας αλλά να οργανώσετε τις προτεραιότητες της ημέρας.

Επίσης, σημαντικό είναι να κάνετε συχνά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της ημέρας ή ακόμη και μια διακοπή 2-3 λεπτών που θα σας επιτρέψει να ανακτήσετε τις δυνάμεις σας.

Δημιουργήστε ζώνες ευημερίας

Είναι βασικό να διατηρήσετε την ποικιλομορφία στη ζωή σας, δίνοντας χώρο και χρόνο στις προσωπικές και οικογενειακές σας σχέσεις, στα χόμπι και τις διακοπές σας.

Τουλάχιστον ένας τομέας της ζωής σας θα πρέπει να σας ηρεμεί και να σας αποσυμπιέζει.

Ο κίνδυνος να δημιουργήσετε εθιστικές συμπεριφορές παραμονεύει συνεχώς.

3 Τρόποι για να Αποφύγετε την Εργασιακή Εξουθένωση 2

Μάθετε να αποσυνδέεστε

Παρόλο που οι τεχνολογίες μπορεί να διευκολύνουν την οργάνωση της εργασίας σας και να σας επιτρέπουν να κερδίζετε χρόνο, σε περίπτωση υπερβολής μπορεί να προκαλέσουν μια ιδιαίτερη μορφή άγχους.

Ορισμένες φορές, για κάποιες ώρες θα πρέπει να αποσυνδέεστε από όλα.

Πχ, αν στην άδεια σας, θέλετε να έχετε επαφή με το φαρμακείο για να γνωρίζετε τι συμβαίνει, ορίστε ένα σταθερό πρόγραμμα, δύο ώρες την εβδομάδα για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια των οποίων θα δέχεστε κλήσεις και θα απαντάτε στα emails σας.

Από την άλλη, στην καθημερινότητά σας θα ήταν καλό να ορίσετε ένα συγκεκριμένο ωράριο κατά το οποίο θα είστε διαθέσιμος για τηλεφωνικές κλήσεις, υιοθετώντας την ίδια αρχή και για τα emails σας.

Αν το φαρμακείο είναι οικογενειακή επιχείρηση, μπορείτε να θέσετε τον ίδιο κανόνα για τις συζητήσεις που γίνονται κατά τη διάρκεια των οικογενειακών συγκεντρώσεων, να αναφέρονται μόνο στη δουλειά.

www.PharmaManage.gr 

Κατεβάστε τώρα το Application!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.